Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 17784 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Am deschis acest topic pentru toti cei care nu au avut pina acum un crossover SUZUKI, dar care intentioneaza sa-si cumpere unul si se intreaba ce primeaza in alegerea optiunilor viitoarei masini, avand in vedere ca trebuie sa se incadreze intr-un anumit buget. Recunosc ca si eu am facut parte din aceasta categorie. Ca urmare a parerilor si sugestiilor unor detinatori de SUZUKI am inceput sa-mi fac o idee si cred ca decizia este 90% luata. Asadar doresc o dezbatere fara patima, in care argumentele sa fie aduse dei cei care poseda sistemul ALLGRIP dar si de cei care din varii motive nu au optat pentru acest sistem.
Argumentul simplist ca nu avem nevoie de 4x4 decat foarte rar si atunci numai pe drumuri grele de munte, pentru mine este depasit si fara o baza tehnica. Sistemul ALLGRIP in ansamblul sau nu a fost conceput numai pentru drumuri grele sau noroioase de munte. El a fost conceput ca un ansamblu de moduri de interventie a tractiunii spate in functie de aderenta masinii la conditiile date de drum indifferent ca acesta este asfaltat, pietruit sau cu noroaie. De aceea mi-as dori ca cei care au utilizat acest sistem sa impartaseasca si celor neinitiati din experientele lor concrete, care cuprind atat reactii ale masini la divesre conditii de drum cat si probleme tehnice intimpinate sau eventuale dezavantaje ale sistemului. Fiecare trebuie sa traga la final concluzia proprie si sa decida singur daca merita sa investeasca 1700 -1800 EUR in acest sistem sau sa prefere alte optiuni care pentru unii sunt mai importante  (AC automat, scaune incalzite, senzori parcare, siteme media si de navigatie mai performante etc.). Cu 17-20 de ani in urma pentru unii sistemul ESP era un moft, poate si ABS-ul la fel. Astazi nicio masina nu mai vine livrata fara aceste dotari standard. Asadar posesorii cu vechime de Suzuki spuneti-va deschis parerea.
 

Offline xim

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 662
  • Gen: Bărbat
Intr-un post pe alt topic am vazut ca interesul tau s-ar duce spre Vitara.
Dupa parerea mea un S-cross fara all grip mai merge, dar un Vitara doar cu tractiune fata ... nu prea.
Ma gandesc ce caraghios ar fi sa te impotmolesti in parcarea din fata blocului, iarna, cu ditamai SUV-uletul.
Dupa aproape 6 ani de utilizare allgrip, eu il vad mai curand ca sistem de siguranta.
Iarna aceasta nu am avut nevoie decat de vreo doua ori de el, insa de cand il am, ninsoarea nu mai reprezinta un impediment ci o provocare.
Probabil as renunta la el  numai daca ar trebui sa aleg intre allgrip si o motorizare diesel.
Legat de fiabilitate, la SX4, cred ca ambreiajul este partea cea mai vulnerabila, daca nu sti cand sa te opresti.
1,6 SX4 GS 4x4 black
 

Offline Silfax

"Argumentul simplist ca nu avem nevoie de 4x4 decat foarte rar si atunci numai pe drumuri grele de munte, pentru mine este depasit si fara o baza tehnica. Sistemul ALLGRIP in ansamblul sau nu a fost conceput numai pentru drumuri grele sau noroioase de munte."

Ce sa vezi, pe acest argument simplist am mers dupa 4 ani de utilizare a unui SX4 2x4, atunci cand a fost sa trec la un S Cross. In 4 ani de zile au fost doua momente cand mi-as fi dorit sa fiu echipat cu tractiune integrala. In rest da, sistemull allgrip asigura un plus de siguranta la deplasare. Dar iar vin si spun ca in general imi adaptez stilul de condus, la atelajul pe care il conduc. In 4 ani de zile am facut 50.000km , 90% din acestia facuti in oras. Aceste considerente, plus diferenta de cost la intretinere si achizitie, au stat la baza deciziei de a face achizitia modelului 4x2, benzina, cu toate dotarile, mai putin: trapa, piele si navigatie.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
"Cand injustitia devine lege, rezistenta devine datorie."
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
@silfax iti multumesc pentru comentariu. Termenul "simplist" folosit de mine cred ca a fost cam dur. Acum as folosi "argumentul unic...nu este de ajuns". As fi foarte curios daca nu crezi ca sistemul allgrip ar fi adus in plus acel"zvac" care iti lipseste de la fostul SX4 si daca nu ar fi facut motorul pe benzina mai flexibil (modul SPORT). Este perfect adevarat ca fiecare trebuie sa-si adapteze condusul la masina din dotare. Tocmai de aceea doream sa aflu de la utilizatori daca acest sistem contribuie la modificarea comportamentului masinii. Stiu ca daca vrei aceeasi masina mai nervoasa poti sa cumperi un diesel, dar datorita utilizarii masinii 70% in oras as exclude aceasta optiune si as merge pe benzina, plus ca cei de reprezentanta spun ca sunt de accord cu montarea ulterioara a GPL, care ar reduce major cheltuielile cu carburantul. Pe mine personal m-ar convinge alegerea unui 4x2, argumentul ca sistemul in sine nu este fiabil si necesita cheltuieli multiple cu reparatiile, ceea ce nu si-ar dori niciun posesor auto.
 

Offline Silfax

  Pana la urma, achizitia unei masini pleaca de la necesitatile fiecaruia dintre noi. La mine masina aceasta a venit ca o a doua masina in familie, care in cea mai mare parte a timpului duce si aduce kinderii de la scoala, mai ajunge de doua ori pe saptamana pe la supermarket si face cam 6-7 iesiri in afara orasului / an. De aceea a fost la inceput un SX4 clasic, model ce a venit ca o manusa pe ceea ce-mi doream. Dar dupa 4 ani de zile, a venit acea "oferta de nerefuzat" si am reusit sa o vand la un pret f bun. De aici si pana la achizitia unui S Cross, nu a fost decat un pas. Asta dupa ce timp de mai bine de o luna am testat si concurenta: Quasqai, IX35, ASX, Sportage, Yeti.
   Si ca sa-ti raspund la intrebare, "acel zvac" ti-l da cuplul motor, nu sistemul allgrip. Si se simte mai pregnant la varianta diesel. Varianta pe benzina a fost gandita sa fie cat mai economica, astfel ca rapoartele de viteza difera fata de SX4 clasic. Dar ai placuta surpriza sa constati  o economie cu 1 - 1,5l benzina /100km, fata de vechiul SX4.
   De aceea vin si spun inca o data: vezi ce-ti doresti de la noua ta masina si apoi alege din oferta ceea ce se caleaza pe necesitatile tale.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
"Cand injustitia devine lege, rezistenta devine datorie."
 

Online shpeedy

In aceasta disputa 4x2 vs 4x4, eu pornesc de la cateva repere in favoarea 4x4:
- orice masina cu garda la sol ceva mai mare (si implicit centru de greutate mai ridicat), consider ca ar fi bine sa aiba 4x4; mai ales daca e vorba de un sistem de genul Allgrip care nici nu adauga cine stie ce greutate si ia decizii rapid cu privire la transmiterea cuplului catre rotile ce au nevoie de aderenta.
- avand probleme cu spatele, prefer sa-mi limitez efortul la minim atunci cand e zapada si sa ma ajut de masina, pe cat posibil; si - pana acum - putine au fost situatiile in care sa nu ies cu SX4-ul (cu 4x4 Lock si ESP Off).
- fara a fi cine-stie-ce off-roader, masina e destul de capabila si in afara asfaltului - iar sistemul e unul destul de fiabil: daca il fortezi in Lock, parca se trece singur in Auto.

Cu toate astea, cateva aspecte de tinut cont:
- chiar cu 4x4, in situatii-limita (cum ar fi pe gheata), nici mama sistemului nu te ajuta;
- in anumite situatii mai dificile in afara asfaltului, daca n-ai cauciucuri care sa aiba aderenta pe respectiva suprafata, iar nu te ajuta 4x4.
  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 

Offline BXXENL

Butonul sport aplica un factor de multiplicare semnalului de la pedala de acceleratie, adica tu o calci la jumate dar el deschide clapeta mai mult decat atat. Nu face motorul mai puternic, cu pedala la fund nu deschide clapeta de acceleratie mai mult pe sport decat pe modul auto.
  • SX4 1.5
Alex
 

Online rexkrokiDAU

Eu cred ca e puțin mai mult. În modul Sport mașina e mai sprintena, se tureaza mai repede în comparație cu modul Auto, indiferent cum apeși pedala de accelerație în cele doua moduri. În plus, în modul Sport o parte din cuplu e transmis automat către rotile spate, fără a aștepta ca cele de pe fata sa piardă aderenta, ca în cazul modului Auto.

Offline BXXENL

Am inteles, eu m-am luat dupa ce ziceau ei, ca modifica curba de raspuns a pedalei de acceleratie, de unde am dedus ca nu face motorul mai puternic, ci doar modifica raspunusul pealei...masina tot 120hp dezvolta.

Daca e mai fasneatza pe sport atunci e super, cred ca as tine-o numai in sport daca n-ar fi alunecos pe jos.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Masina are tot 120CP dar distribuiti pe toate cele 4 roti in functie de aderenta si in strinsa legatura cu ETCS (enginee-traction-control-system)) care se diminueaza, tinand prin comanda din acceleratie  motorul la turatie mai mare. Toate cele 4 moduri de lucru sunt explicate foarte clar aici : . Personal am facut un test drive cu Vitara pe benzina si cand am cuplat pe modul SPORT, faptul ca tractiunea a fost trecuta si pe rotilre din spate, mi-a dat senzatia de mai multa "sprinteneala", ca sa nu-i zic putere. Poate m-am inselat fiindca in cei 3-4 km de test drive nu poti sa faci mare lucru, dar asta a fost impresia mea. Pe de alta parte constat ca  firme precum Ford sau Audi isi pun tractiune integrala pe modelele lor Sport tocmai pentru a oferi masinii o stabilitate si manevrabilitate maxima.