Autor Subiect: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !  (Citit de 7021 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #40 : 28.Nov.2020, 02:19:12 p.m. »
Mersul doar economic, dauneaza grav sanatatii motorului.
Nu poti merge si economic, si sanatos,.... Intotdeauna este un compromis undeva in ecuatia asta. :)
   Din cate am observat eu si nu numai aici pe forum, multi propietari de masini isi fac practic un scop in viata din a obtine un consum cat mai mic de combustibil.
   Da, asa este, benzina/motorina costa bani si nu putini(ca in sua sau tarile mari producatoare de petrol) si nici veniturile noastre nu sunt tocmai bine proportionate cu preturile, dar cand iei decizia de a cumpara o masina, clar iti asumi si costurile suplimentare : intretinere, taxe, asigurari si nu in ultimul rand combustibil.
   Si de unde putem taia cel mai simplu ? De la consum, binenteles, ca e atat de simplu : ii dam putina benzina dar vrem sa circulam mult.
Deci, mergem cu vit.aIVa cu 30-40km/h, de fapt ne taram ca o soparla pe piatra, asta ar fi termenul, ca tot ajungi din A in B. Avem confort, ne uitam pe telefon, suntem claxonati, motorul vibreaza, masina zdroncane, troncane, da' ce conteaza, o sa intreb deseara pe forum, poate stiu aia de ce !!! :-))
  Alta situatie : plecam in excursie si am auzit noi la niste amici ca masinile astea cu motoare de 1,4-1,6 consuma cel mai putin pe la 80-100km/h.
Iesim in deneu si la 70-80 o altoim pe aVa sau aVIa, masina merge nu-i problema, consumul este mic, propietarul multumit !
    Dar la 1500, max.2000rot./min motorul se chinuie, gafaie, este in prag de trepidatie !
Inchipuiti-va ca este ceva de genul unui muncitor care se hraneste doar cu un ceai+o felie de paine si toata ziua cara saci cu ciment, dar a facut economie de pranz si cina !
    Ceea ce nu stim noi este ca si arderea benzinei/motorinei lasa urme de ardere in motor, urme negre de reziduri/depuneri pe orice piesa din motor care are contact cu uleiul sau combustibilul, datorita temperaturii inalte la care se ajunge in timpul functionarii. Aceste depuneri, cu timpul, ajung sa afecteze buna functionare si singura solutie la indemana, ieftina si rapida de curatare cat-de-cat a acestor depuneri, este tocmai prin ardere, ardere obtinuta la turatii mari ale motorului(3000+rot./min).
  Eu am observat ca dupa 3000r/min. motorul de 1,6 se schimba aproape total, este mult mai puternic, mai vivace, deci se pare ca el este construit pentru a functiona foarte bine la turatii mari.
Si Suzuki asta a construit, motoare de turatie inalta cu consumuri/costuri mici !
  Un experiment ar putea fi facut cu teava de esapament : oricine baga un deget pe teava se va murdari de o negreala destul de consistenta, obtinuta de la fum, la traficul de oras in numai 3-400km parcursi. Sa curatam teava c-o carpa si apoi sa facem o excursie de aceeasi distanta(sau mai mare) dar la peste 100km/h si apoi sa verificam teava : posibil s-o gasim la fel de curata sau foarte putin inegrita fata de parcursul de oras cu viteze mici.
   Efectul unui drum lung la viteze mari este cel mai bine resimtit la motoarele diesel, intr-adevar : eu am avut un diesel 1,8 si dupa o iesire de weekend de cateva sute de km, motorul se comporta muult mai bine, de parca era nou !
 La benzinare nu se simte direct acest efect, dar componentele motorului le vor resimti din plin, va fi practic o revigorare a propulsorului.
   Am vazut ca unora le place sa-si noteze "plinurile", km parcusi, datele, etc., ok, fiecare face cum doreste, dar sa nu uitam ca pentru un efort depus trebuie sa ne si alimentam(cu combustibil!), altfel vom avea in viitor carente in functionare !
 
   Poate cineva spune ca aici n-am dat un sfat de reducere a consumului(de combustibil), conform subiectului, dar am vrut sa se retina ca nu intotdeauna reducerea consumului este benefica motorului, iar in viitorul indepartat nu va fi benefica nici bugetului personal !
   
   
« Ultima Modificare: 28.Nov.2020, 02:30:45 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: PaulG