1) ** Un motor de generatie noua nu are nevoie sa fie incalzit pe loc. Dupa ce ati pornit motorul, asteptati doar cateva secunde, dupa care puteti pleca la drum. In primii kilometri, rulati pe cat posibil intr-un regim de turatie redusa.
2) ** Accelerati progresiv si folositi un regim de turatii cat mai corect. In oras, este recomandat un regim de turatie in jurul valorii de 1800 rpm. Pentru a ajunge intr-o treapta superioara la aceasta turatie, accelerati progresiv si nu depasiti 2700 rpm. Nu apasati pedala de acceleratie mai mult decat este nevoie.
3) ** Folositi frana de motor. Masinile care au motoare cu injectie au consum 0 in frana de motor. Astfel, cand folositi frana de motor, se poate spune ca rulati cu masina dumneavoastra pe gratis. Daca turatiile la care se aplica procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung. De asemenea, folositi inteligent spatiile din fata si incercati sa anticipati traficul, astfel incat sa puteti aplica mai des procedeul de mai sus.
4) ** Verificati presiunea din cauciucuri. O anvelopa care nu este umflata la presiunea recomandata poate afecta consumul intr-un procentaj destul de important.
5) ** Schimbati filtrele la timp. Filtrul de aer si cel de polen imbacsite si pline de praf vor face sa creasca consumul. In lipsa aerului, motorul va injecta mai mult carburant, pentru a-l suplini. Filtrul de polen poate face ca ventilatia climatizarii sa sufle mai puternic, ceea ce determina cresteri de consum.
6) ** Scapati de greutatea suplimentara. Aveti obiecte grele pe care le tineti zilnic in masina? Cu cat masina este mai grea cu atat consumul va creste.
7) ** Nu exagerati cu viteza. In treptele superioare, consumul creste direct proportional cu viteza de deplasare. Limitele legale de viteza va pot oferi un bun indiciu pentru un consum mic.
8) ** Orice sistem electric mareste consumul. Aerul conditionat sau scaunele incalzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant dintre sistemele masinii. Folositi-le economic daca vreti sa obtineti un consum cat mai mic.
Asta este un alt set de recomandari, similar cu cel postat anterior, poate cu unele nuantari.
Primesc periodic chestiuni din astea de la echipa dealerului Mitsubishi, desi oamenii stiu ca mi-am luat Suzuki si nu Mitsu (de la Suzuki nimic din pacate, desi ma au in baza de date si le sunt client cu acte in regula).
Ca si utilizator de automobil, avand in vedere ca nu am experienta foarte mare la volan, mi-au fost foarte utile toate cele primite. Au fost si referitoare la exploatarea cauciucurilor si despre frane si despre sistemul electric, diverse verificari, operatiuni care se pot face acasa ... si tot asa; lucruri care s-au dovedit a fi adevarate, bine documentate si prezentate.
Poate dealerii Suzuki ... ai caror reprezentanti sunt si aici pe forum se uita prin curtile altora si mai invata cate ceva