Autor Subiect: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !  (Citit de 7022 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Racky

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 499
  • Gen: Bărbat
  • Romanian Road Runner - Membru "adoptat"
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #20 : 18.Apr.2009, 12:40:07 p.m. »
Eu tin sa te contrazic Sony. Nu stiu ce motor are Deconectat, dar daca are 1.4 MPI iti zic din proprie experienta ca treapta I, a II-a si a III-a are limitare la 6200 rpm iar a IV-a si a V-a la 6000 rpm...deci, turatii>= 6000 rpm ;)
 

 Meniu pescaresc : dimineata CRAP de foame, la amiaza STIU CA n-am ce manca, iar seara SOMN pe stomacul gol.
 

Offline Leutz

Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #21 : 18.Apr.2009, 01:13:33 p.m. »
1) **  Un motor de generatie noua nu are nevoie sa fie incalzit pe loc. Dupa ce ati pornit motorul, asteptati doar cateva secunde, dupa care puteti pleca la drum. In primii kilometri, rulati pe cat posibil intr-un regim de turatie redusa.
2) ** Accelerati progresiv si folositi un regim de turatii cat mai corect. In oras, este recomandat un regim de turatie in jurul valorii de 1800 rpm. Pentru a ajunge intr-o treapta superioara la aceasta turatie, accelerati progresiv si nu depasiti 2700 rpm. Nu apasati pedala de acceleratie mai mult decat este nevoie.
3) ** Folositi frana de motor. Masinile care au motoare cu injectie au consum 0 in frana de motor. Astfel, cand folositi frana de motor, se poate spune ca rulati cu masina dumneavoastra pe gratis. Daca turatiile la care se aplica procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung. De asemenea, folositi inteligent spatiile din fata si incercati sa anticipati traficul, astfel incat sa puteti aplica mai des procedeul de mai sus.
4) ** Verificati presiunea din cauciucuri. O anvelopa care nu este umflata la presiunea recomandata poate afecta consumul intr-un procentaj destul de important.
5) ** Schimbati filtrele la timp. Filtrul de aer si cel de polen imbacsite si pline de praf vor face sa creasca consumul. In lipsa aerului, motorul va injecta mai mult carburant, pentru a-l suplini. Filtrul de polen poate face ca ventilatia climatizarii sa sufle mai puternic, ceea ce determina cresteri de consum.
6) ** Scapati de greutatea suplimentara. Aveti obiecte grele pe care le tineti zilnic in masina? Cu cat masina este mai grea cu atat consumul va creste.
7) ** Nu exagerati cu viteza. In treptele superioare, consumul creste direct proportional cu viteza de deplasare. Limitele legale de viteza va pot oferi un bun indiciu pentru un consum mic.
8) ** Orice sistem electric mareste consumul. Aerul conditionat sau scaunele incalzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant dintre sistemele masinii. Folositi-le economic daca vreti sa obtineti un consum cat mai mic.

Asta este un alt set de recomandari, similar cu cel postat anterior, poate cu unele nuantari.
Primesc periodic chestiuni din astea de la echipa dealerului Mitsubishi, desi oamenii stiu ca mi-am luat Suzuki si nu Mitsu (de la Suzuki nimic din pacate, desi ma au in baza de date si le sunt client cu acte in regula).
Ca si utilizator de automobil, avand in vedere ca nu am experienta foarte mare la volan, mi-au fost foarte utile toate cele primite. Au fost si referitoare la exploatarea cauciucurilor si despre frane si despre sistemul electric, diverse verificari, operatiuni care se pot face acasa ... si tot asa; lucruri care s-au dovedit a fi adevarate, bine documentate si prezentate.
Poate dealerii Suzuki ... ai caror reprezentanti sunt si aici pe forum se uita prin curtile altora si mai invata cate ceva :inteligent:
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline Leutz

Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #22 : 18.Apr.2009, 01:34:05 p.m. »
Postez repetat, pentru ca ar fi rezultat un post prea lung.

Referitor la ce spunea Khaos ... si nu numai.
Consumul asta s-ar imparti in doua mari grupe, pentru a explica mai bine toata chestia asta complexa cu stilurile de condus.
- Consumul specific: - la mersul cu turatie (viteza) constanta. Asta e direct proportional cu turatia, pentru o trepta de viteza data. Deci teoretic la turatie 0 consumi 0. In realitate, evident ca nu se-ntampla asta. Ideea e ca in situatia asta nu ai nevoie de cuplu. Nu accelerezi, nu incetinesti, n-ai deal, consumi putin daca mergi incet si constant si mult daca mergi repede si constant. Poti deci sa mergi si cu aprox 1800rpm si masina nu e subturata. Mai jos deja se schimba sunetul ... motorul se cam ineaca si consuma mai mult. In general se spune ca pentru motoare de tip VVT, MIVEC ... si similare e bine sa mergi constant cam la 2000rpm daca vrei sa consumi putin, desi ele mai trag inca si in jur de 1800 si consumul e mai mic ca la 2000, insa atunci intervin solicitari mai mari ale transmisiei.
- Consumul de forta: - la accelerare. Asta e minim daca atunci cand accelerezi te afli in prejma cuplului maxim. Clar si fara alte explicatii  :D

In oras predomina accelerarile, pentru ca nu ai unde sa mergi in regim de turatie constanta prea mult. Deci atunci cand ai inceput sa folosesti trepte mai mici, cu schimbari la turatii mai mari, practic ai abordat majoritatea ruperilor de ritm la o turatie coresp. unui  cuplu bun => consum mai mic.

Prin urmare recomandarea general acceptata este ca se accelereaza vioi (nu violent) in trepte mici pana la o viteza considerata "de croaziera" la care se merge constant in cea mai mare trepta posibila (evident, astfel incat sa nu moara motorul)
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #23 : 18.Apr.2009, 04:16:30 p.m. »
Confirm si eu la 1.5 ce a spus un user mai sus si anume faptul ca daca conduc mai turat dar totusi nu exagerat consumul scade. De exemplu, daca o tin la 2000 de ture imi consuma mai mult decat la 3000 conform CB, aici ma refer la treptele 1 2 3 si 4. Daca merg cu 5 la 3500 aprox. 120-130 consumul incepe sa creasca. Oricum mai mult de 120 nu merg pe exterior, important pentru mine e cat papa in oras. Si rezultatele astea vin dupa 5400 km facuti intr-o luna jumate de cand am masina. Ma astept sa mai scada pana dupa 15000 incolo, cel putin la Logan asa a fost.
SX4 1.5 SE
 

Offline miocrl

Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #24 : 18.Apr.2009, 07:12:55 p.m. »
3) ** Folositi frana de motor. Masinile care au motoare cu injectie au consum 0 in frana de motor.

deci e adevarat 0 la consumul instantaneu in frana de motor.

Legat de frana de motor un prieten spunea ca la acceleratie arborele cotit si\cuzinetii se uzeaza in un anumit loc mai mult decat in celalalte, iar la frana de motor se va uza in alte parti decat cele pt a accelera.
Deci imi recomanda sa nu folosesc prea mult frana de motor; doar la nevoie pe zapada\gheata.

Vorbea din experienta avuta la Dacia veche.

Credeti ca la noi mai e cazul sa ne facem probleme de uzura vibrochenului si cuzinetilor?

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #25 : 18.Apr.2009, 08:59:44 p.m. »
Personal nu cred ca un motor in functiune (cu explozie in cilindri) are consum 0, chiar si in frana de motor.
Admit ca in acest regim consumul este sub 1l /100 km, situatie in care CB indica 0l /100 km, pt ca eu nu am vazut niciodata afisate consumuri sub aceasta din urma valoare.
PASTE FERICIT, ARMONIE IN FAMILIE, SANATATE SI NUMAI BINE !
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Sony

Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #26 : 19.Apr.2009, 05:25:52 a.m. »
Eu tin sa te contrazic Sony. Nu stiu ce motor are Deconectat, dar daca are 1.4 MPI iti zic din proprie experienta ca treapta I, a II-a si a III-a are limitare la 6200 rpm iar a IV-a si a V-a la 6000 rpm...deci, turatii>= 6000 rpm ;)
Am avut atat 1.4 cat si 1.6. Ambele sunt limitate la 6000 desi citisem si eu ca in primele 3 trepte ar fi limitate la 6200. Vitezele maxime pentru fiecare treapta de viteza (acolo unde intra limitarea) erau asa:
- 85 km/h in treapta a doua;
- 125 km/h in treapta a treia;
- 165 km/h in treapta a patra.

Chiar daca limitarea ar fi in realitate la 6200, la aceste motoare este inutil sa mai turezi peste 5500.

miocrl, folclorul difera. Unii zic ca in frana de motor se uzeaza mai repede ambreiajul. Dar eu iti spun ca la masinile actuale chiar nu mai conteaza uzura facuta de frana de motor. Eu nu cred ca am uzura suplimentara de la frana de motor, dar chiar daca as avea mi-as asuma acest risc gandindu-ma la beneficiile ei.
Ma distreaza Muppetsii! :)
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #27 : 19.Apr.2009, 12:19:35 p.m. »
Nu inteleg ce va certati atat ! Lasati Loganul , sau ati uitat ca sunteti pe fan club SUZUKI ? Alte pareri despre aceste metode de reducere a consumului ?  :)
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

razak

  • Vizitator
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #28 : 19.Apr.2009, 12:42:38 p.m. »
Eu ador frana de motor :D atat pentru senzatie cat si pentru eficienta. Prefer sa mai prajesc din ambreiaj si sa ma opresc decat sa nu :D

Cand te-oi duce pe serpentine, sa-i dai blana, frana la pedala, blana, frana la pedala ... si asta pt ceva km buni risti sa iti cedeze franele daca nu apelezi la frana de motor. Tatal Sandrei a patit asta la un Cielo pe serpentine, look ... no brakes !

Consumul cred si eu ca este 0, n-are cum sa fie altfel, motorul nu este alimentat, doar nu franezi cu picioru pe acceleratie decat daca esti la WRC.
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului !
« Răspuns #29 : 19.Apr.2009, 01:36:48 p.m. »
Si imi explicati si mie cum se face frana de motor ? ca instructorul meu nu m-a invatat ...  :(
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black