O incalzire a motorului chiar si de 2-3-4 minute este binevenita iar pina cind temperatura motorului nu ajunge la 75-85 gr.C. nu este indicat a se "forja".
Gresit! Nu intotdeauna o incalzire brusca a motorului este benefica pentru acesta. Socurile termice distrug mai repede materialele. Daca te pui in miscare imediat dupa ce ai pornit motorul curentul de aer rece va ajuta motorul sa se incalzeasca mai lin.
P.S. Constatare personala: mergind in treapta a 5-a de viteza (circulatie in oras pe parcursul a 2 km) si avind turatia in jurul valorii de 2000 rpm, CB mi-a aratat o scadere a consumului mediu de la 9.7 la 9.5 l/100km.
Poate spui si pe ce distanta a fost masurat acel consum mediu. Altfel nu are prea mare relevanta. Asta nu inseamna ca astfel are. Consumul in oras poate varia in functie de temperatuta motorului la pornire, temperatura aerului, viteza vantului, timpul stat la semafoare si de alti multi parametri.
Ciudat este ca eu am observat la SX-ul meu ca daca turez mai tare motorul in timpul condusului (adica schimb de exemplu a 3a la peste 50km/h si a 4a spre 80km/h) am un consum mediu mai scazut (~11.6%). Am incercat si condusul la turatii mici, schimbarea vitezei la sub 3000 de rotatii si consumul nu a scazut sub 13%.
Si eu observasem acelasi lucru la Loganul de 1.6 si m-a surprins. La cel de 1.4 cu cat bagam piciorul mai tare cu atat consuma mai mult.
La Vectra am reusit un consum de benzina de 4,5 litri la o viteza de 80 km/h in treapta a cincea. Insa imi facea impresia ca motorul era cam subturat. Asa ca imi e greu sa spun daca obtinem consum mai mic la turatie mai mica sau turatie mai mare.
Cred ca in oras avem consum mai mic daca acceleratiile sunt mai ferme, nu lalaite de parca soferul are pedale de bicicleta, dar depinde si de motorizare.