1. Nu mai incalziti motorul !
Pe vremuri, pentru a preveni uzura motorului, era recomandat ca inainte de a pleca la drum sa stai cateva minute cu motorul pornit, astfel ca uleiul sa ajunga la fluiditatea optima. Acum nu mai este recomandat sa o faceti. Uleiurile moderne ofera o mai buna protectie inclusiv in diminetile reci, asa ca puteti sa plecati la drum imediat. Singurul sfat este ca in primele 4-5 minute, sa nu fortati, pentru a menaja mecanica.
2. Atentie la schimburi!
Sunteti grabiti pentru a ajunge la locul de munca, iar traficul este infernal. Fortati masina, incercati sa va asigurati demarajul prin retrogradari de trepte…Castigati, este drept, cateva minute. Este recomandat insa sa va treziti cu cinci minute mai devreme. Pentru ca in oras, cea mai buna solutie este sa uitati de reprize bune si sa mergeti la turatia optima, chiar daca acest lucru inseamna sa va aflati intr-o treapta superioara celei impuse de viteza de deplasare.
3. Exploatati cuplul!
Exploatati supletea (cuplul) motorului…|n treapta intai sau in marche-arriere acesta va permite sa faceti unele manevre chiar fara sa mai apasati acceleratia. Iar daca aveti un motor diesel, nu uitati ca, la capacitati cilindrice egale cu ale motoarelor pe benzina, acesta beneficiaza de un cuplu superior la regimuri joase. Astfel incat veti beneficia de cuplu suficient fara sa apasati consistent acceleratia.
4. Anticipati !
|n oras, anticipati momentele in care trebuie sa incetiniti. Este indicat sa rezistati tentatiei de a ridica piciorul de pe acceleratie in ultimul moment si sa franati brusc, de parca ati concura in F1. Salvati astfel si placutele de frana!
5. Respectati limitarile de viteza
Uneori sunt frustrante limitarile de viteza. Dar daca te gandesti la consum, atunci cand le respecti, vei descoperi ca faci economii importante, pentru ca la viteze de 50-80 km/h in oras si pe drumurile nationale, respectiv de 130 km/h pe autostrada, vei avea o autonomie de deplasare mult mai mare cu un plin de combustibil.
6. Nu exagerati cu climatizarea
Directia asistata electric a fost adoptata pentru a reduce consumul indus de pompa hidraulica. Acum, suprasarcina este reprezentata de compresorul climatizarii, care mai scoate din rezervor un litru de combustibil la fiecare 100 km. |n aceste conditii, este indicat ca in zilele de primavara si toamna sa folositi doar ventilarea cu termostatul la limita minima, care va ofera o temperatura agreabila. Iar in zilele calduroase de vara, reglati climatizarea la o temperatura inferioara cu 4-5 grade comparativ cu aceea exterioara. Astfel evitati si problemele care apar ca urmare a trecerii bruste de la rece la cald si invers.
7. Alegeti remorca in locul portbagajului exterior
Portbagajul exterior, port-schiul si chiar ferestrele deschise induc o reducere a coeficientului aerodinamic si conduc la un efort suplimentar al motorului, deci la consum superior. Este de preferat sa apelati la o remorca daca aveti de transportat lucruri voluminoase.
8. Atentie la pneuri !
Ca si in cazul precedent, pneurile uzate sau cele care nu sunt umflate corespunzator atrag o suprasolicitare a motorului si, implicit, cresterea consumului.
9. Intretineti motorul !
Schimbati bujiile si filtrul de aer, pentru ca daca aceste elemente nu sunt in buna stare atrag o crestere a consumului de 3%. Iar daca observati ca aveti probleme cu demarajul pe timp rece sau cu reprizele, controlati si sistemul de injectie.
10. Va recomandam cruise controlul
Cruise controlul (regulator de viteza) va ofera un plus de confort, pentru ca nu mai trebuie sa apasati permanent pedala de acceleratie, si va permite sa reduceti consumul ca urmare a faptului ca folositi o viteza prestabilita pe termen lung.
Sper sa va fie de folos ( pwd by Gugal )