Autor Subiect: Leduri Martor ABS si Volan!aprins+volanul greu si fum alb iesind din fata!  (Citit de 8082 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Asa cum aproape a ghicit BXXENL si Laurentiu, am aflat partial ce s-a inatmplat:cureaua alternator rupta/distrusa + alternator blocat  #:-S Inca nu am ajuns in service, tatonez problema, astept pe cineva care se pricepe la suzuki sa vedem ce ii poate face.Are cineva idee, se poate repara alternatorul, e bine sa il repar sau mai bine unul nou? Din ce am vazut pe net poate ajunge si la 800$  :ochiu:
O sa revin cand ma mai linistesc  :-(( si aflu noutati...

Din câte ştiu, se poate repara - e vorba de un rulment gripat, cel mai probabil. Important este să verifici axul rotorului, să nu aibă deformări. Alternator nou văzusem pe undeva cu 580 lei dar sunt şanse să-l găseşti SH.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

cureaua alternator rupta/distrusa + alternator blocat  #:-S
Ce mi se pare curios este ca nu ai amintit nimic de indicatorul de incarcare baterie.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Mako

Ce mi se pare curios este ca nu ai amintit nimic de indicatorul de incarcare baterie.

Da, este prezent si el aprins...dar e logic sa se intample asta, nu l-am mai pus in cont.Bateria nu se mai incarca,alternatorul fiind pe stop.Momentan inca mai pot sa pornesc masina, ceva mai greu , nu cred ca mai tine 3 porniri.Maine ajung la service,inca nu m-am hotarat daca merg cu ea asa si risc sa-mi fiarba pompa de apa si sa-mi moara de tot bateria sau sa ma tracteze cineva  :-/ ...cred ca o sa optez pt varianta 2a.
O sa fie distractie  :baston:
 

Offline BXXENL

Eu nu as conduce-o pana la service. Trebuie ori tractat ori pe platforma, si e mai ieftin decat refacut motor. In 10 minute ajunge la 90C cu sistemul de racire functional, imi imaginez ca fara circulatie in 2 min e fiert si mai departe tine de noroc in cati km ti se caleaza.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Da, este prezent si el aprins...dar e logic sa se intample asta...
Daca ai fi spus asta de la bun inceput, ti-as fi raspuns ca sigur e ceva defect in partea de alimentare cu energie electrica.

Scoate resturile de curele de prin motor, incarca bateria pe redresor si poti merge pina la service doar pe baterie fara a folosi si alti consumatori (ventilator, radio, incalzire in scaune sau oglinzi etc). Daca nu-ti apare servodirectia din prima clipa a pornirii motorului iar cureaua rupta nu pune in functie si pompa de apa, nu te aventura sa pleci de pe loc.
« Ultima Modificare: 03.Mar.2015, 09:38:38 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
La mine în comună sunt mecanici capabili să demonteze alternatorul la locul decesului, să-l ducă la atelier pentru resuscitare și apoi să-l remonteze cu aferentele curele pe mașină. Ca-n zicala cu Mahomed și muntele lui Venus.
Eventual face o vizionare anterior pentru a vedea ce scule îi sunt necesare.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Mako

Daca ai fi spus asta de la bun inceput, ti-as fi raspuns ca sigur e ceva defect in partea de alimentare cu energie electrica.

Scoate resturile de curele de prin motor, incarca bateria pe redresor si poti merge pina la service doar pe baterie fara a folosi si alti consumatori (ventilator, radio, incalzire in scaune sau oglinzi etc). Daca nu-ti apare servodirectia din prima clipa a pornirii motorului iar cureaua rupta nu pune in functie si pompa de apa, nu te aventura sa pleci de pe loc.

Servo-led martor aparea la cateva secunde dupa ce porneam motorul...+ABS+baterie...bateria este revelatia oricum asta in cazul in care o sa mai am curent pe ea pt ca deja are 5ani/ierni si am cam fortat-o putin cu vreo 8chei-pornit-oprit de cand cu distractia asta+am mers cu avariile tot drumul tractat,cam 10km.

Am tractat-o cu un Loganel  :D si este in service in momentul de fata.Rulmenti blocati/uzati la alternator, schimb rulmentii sunt primele date live primite+2curele noi.Daca totul merge bine maine e gata reparata :clap: Inca nu stiu cat o sa ma coste dar cred ca nu cat un alternator nou  :-? Doamne ajuta!
 

Offline hugbear

alternator blocat
Inainte de a schimba alternatorul, incearca sa-l deblochezi. Nu e obligatoriu sa-l demontezi de pe masina, cu putina grija poti ajunge unde trebuie cu un spray mic de WD-40. S-ar putea sa fie totusi nevoie, ca sa-i slabesti putin suruburile, sa-l ajuti sa se degripeze. Oricum, daca e sa-l schimbi tot trebuie dat jos, asa ca dupa demontare slabeste-i suruburile, da-i degripant si lasa-l pana a doua zi.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Mako

Oarecum am rezolvat si pot merge cu masina insa problemele raman...Alternatorul este functional...partial.S-au inlocuit acei rulmenti, am inlocuit curelele si pare ok.Exista insa o problema, in momentul in care apare sarcina(lumini aprinse+caldura+casetofon) acel scartait-suierat al alternatorului apare din nou chiar in timpul mersului.Nu este puternic insa este prezent cand exista un consum pe masina.Ziua de ex. nu apare pt ca merg cu luminile stinse si fara caldura pornita insa seara cand aprind luminile apare uneori la pornire si uneori cand iau viraj maxim dreapta/stanga aici fiind solicitata servo probabil.Mai poate fi ceva stricat pe partea electrica deoarece am si stopul pe spate(frana) care are probleme.Lumina de noapte spate este ok insa cand pun frana se stinge becul pe stanga, cand ridic frana se aprinde normal.O cauza si asta problema,cine stie.Cert este ca trebuie sa o verific neaparat.

In fine, cat de curand voi ajunge la Suzuki, oricat m-am ferit sa schimb alternatorul probabil ca tot asta voi face si o voi baga la verificare completa.Multumesc tuturor celor care mi-au oferit cate o idee in tot acest timp  :cheers:
 

Offline BXXENL

Mai trebuie tensionata cureaua un pic. Becul care se stinge odata cu frana e un scurt circuit.
  • SX4 1.5
Alex