Autor Subiect: Leduri Martor ABS si Volan!aprins+volanul greu si fum alb iesind din fata!  (Citit de 8083 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Mako

Buna seara la toata lumea...

Dupa aproape5ani si 43000km rulati am prima problema cu SX4 meu...poate stie cineva sa ma indrume pentru ca nu prea ma pricep la mecanica insa la ceea ce mi s-a intamplat ma depaseste total orice mai stiu...

Am pornit azi masina dupa o saptamana in care nu am atins-o...de obicei nu trec 3zile fara sa merg cu masina dar acum asa s-a nimerit.Ma urc,pornesc motorul si imediat apare acel zgomot ascutit si strident ca un tiuit venind "din fata"...mentionez ca uneori cand plecam si era frig in momentul in care ieseam din parcare acest tiuit strident era prezent inca de la inceputul iernii insa nu dura decat 10secunde ca si cum se incalzea ceva si se stingea cu cat mergeam mai mult in maxim 1min.Acum a durat aproape 30secunde, masina nu am miscat-o pana nu s-a oprit tiuitul dar...surpriza mare a fost ca in momentul in care s-a oprit acest tiuit de la rotile din fata a inceput sa iasa un fum alb si extrem de intepator, miros de ars insa fumul era alb ca o "ceata".Am stat cateva secunde asa si incet incet fumul s-a dispersat dupa care am plecat usor din parcare.Am mers aprox 50m moment in care:led ABS aprins si led Volan! - banuiesc ca este vorba de servo-aprins! Volanul se misca greu, practic nu mai am servo.Am oprit motorul, l-am lasat cateva secunde, am repornit si am reusit sa ma intorc sa o bag in parcare si iar s-au aprins cele 2 leduri plus faptul ca nu am servo...si ca fapt divers parca porneste greu, parca bateria s-ar descarca?!  :dknw:

Cam asta ar fi, banuiesc ca este vorba de cureaua de distributie? Daca stie cineva cam ce-ar fi si daca pot merge cu ea asa macar pana la un service...pt ca nu vreau sa o fortez...sau chem un mecanic in fata blocului?
 

Online NicNic

Nu cred ca e cureaua de distribuitie. mai degraba cea de accesorii. Aceasta scartaie cand e uzata.
Practic, ar trebui sa mergi in cel mai apropiat service si sa "intinzi" din nou cureaua de accesorii sau sa o schimbi daca e prea uzata.
Dupa simptomele descrise, pare ca acea curea a patinat de mai multe ori si acum ar necesita o inlocuire.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti


Nu cred ca e cureaua de distribuitie
, deoarece distributia e pe lant.

Cum zice si @NicNic, mai bine inlocuiesti cureaua alternatorului, pentru ca oricum trebuie s-o faci in scurt timp la revizia de 6 ani.

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online NicNic

, deoarece distributia e pe lant.


Corect, nici nu am mai facut legatura cu distributia pe lant!


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rexkrokiDAU

Nu ai avut măcar curiozitatea sa te uiți sub capota sa vezi dacă totul e în regula?

Offline Mako


Nu ai avut măcar curiozitatea sa te uiți sub capota sa vezi dacă totul e în regula?


Era ora 19, intuneric...nu puteam sa vad nimic...maine dimineata o sa ma uit, am vb deja cu cineva...
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Curelele nu ar trebui sa fie uzate la 43 mii km. Eu le-am schimbat în decembrie și scârție ca dracu' ...
Am schimbat și rulmentul alternatorului, am fost la tester ... spanac...
O idee mai recentă ar fi funcționarea defectuoasă a unei diode din puntea redresoare care ar magnetiza excesiv statorul (cred!) ceea ce frânează rotorul și forțează cureaua care scârțâie de ... oftică.
Ținem legătura.  :-?
« Ultima Modificare: 01.Mar.2015, 10:54:43 p.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Era ora 19, intuneric...nu puteam sa vad nimic...
O lanterna sau o lampa de iluminat nu trebuie sa lipsesca din trusa nici unei masini. Un defect are loc in 90% din cazuri pe timp potrivnic (intuneric, ceata, ploaie, ninsoare etc).

Banuiesc cureaua de antrenare a alternatorului rupta care l-a blocat, ori chiar alternatorul defect.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: flor

Offline BXXENL

Ti s-a gripat alternatorul, cureaua a patinat pana s-a rupt, si nu mai ai curent electric pt servo-directia electrica si modulul ABS..
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Mako

Asa cum aproape a ghicit BXXENL si Laurentiu, am aflat partial ce s-a inatmplat:cureaua alternator rupta/distrusa + alternator blocat  #:-S Inca nu am ajuns in service, tatonez problema, astept pe cineva care se pricepe la suzuki sa vedem ce ii poate face.Are cineva idee, se poate repara alternatorul, e bine sa il repar sau mai bine unul nou? Din ce am vazut pe net poate ajunge si la 800$  :ochiu:
O sa revin cand ma mai linistesc  :-(( si aflu noutati...