Salut,
Am montat de ceva vreme amortizoare de capota pe noul S-Cross.
Prinderile au iesit ca in pozele atasate, cu urmatoarele precizari:
- Fata inferioara a capotei e din tabla foarte subtire, daca amortizorul folosit e prea tare se stramba imediat (v. foto 1). Deformarea din foto e de la o prima incercare cu amortizoare chinezesti de 400N (Prost calibrate, ca sa inceapa cursa am apasat cu peste 50 kgf, la cap de cursa apasam cu cca 65 kgf, masurate prin apasare verticala pe un cantar de casa);
- Pentru evitarea deformarii tablei, la bolturile de pe capota am pus saibe mari (d.ext 30mm - v. foto 2). Bolturile mi-au ramas din setul amortizoarelor chinezesti nefolosite. Pe partea opusa, piulitele le-am prins in niste extensii din banda metalica perforata (v. foto 3). Asa le-am tinut la pozitie pentru insurubare si contra la strangere;
- La prinderea in compartimentul motor, am folosit gaurile existente langa prinderile amortizoarelor suspensiei si am prins pe ele placute cu gauri (se gasesc la magazinele de bricolaj). Pe ele am prins bridele cu cap sferic ramase tot din setul de amortizoare chinezesti (v. foto 4), regland pozitia pe placutele suport astfel incat amortizorul strans sa se incadreze intre pozitiile prinderilor pe capota si caroserie cu capota inchisa;
- Capota fiind usoara (nu cred ca are mai mult de 20 kg), nu are nevoie de amortizoare prea puternice, ca stramba tabla la prinderi. Eu am montat in final amortizoare Maxgear 12-2104 de 170N. Sunt suficient de puternice cat sa ridice capota usor, dar fara sa forteze prinderile pe capota.
In concluzie, sunt multumit de cum a iesit. Am fost cu masina si la revizia de 1 an cu amortizoarele montate si nu s-a legat nimeni de ele.