Autor Subiect: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice  (Citit de 5717 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #40 : 02.Aug.2018, 02:26:41 p.m. »
Ce noroc pe capul nostru ca Suzuki a facut schimbarea de motoare la S-Cross... :good:

Astfel, avem posibilitatea de a compara consumurile REALE aferente aceleiasi masini cu doua motorizari - aspiratul 1.6 si turbo 1.0 - cate 22 exemple din fiecare (am redus doar la cutia manuala, pentru a fi cat mai aproape de egalitate in configuratii - cutiile automate la cele doua modele sunt diferite ca tehnologie):

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/1481-SX4_S-Cross.html?fueltype=2&power_e=115&gearing=1&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/1481-SX4_S-Cross.html?fueltype=2&constyear_e=2016&power_s=117&power_e=137&page=2&gearing=1&powerunit=2

Din pacate, nu am cum sa filtrez si intre 2wd si 4wd, dar sansele de a fi o versiune sau alta sunt relativ egale.

Diferenta la consum mediu e de 0.4l (6.3 vs 6.7), dar maximul de consum mediu e identic (7.6%).

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline JMu

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #41 : 02.Aug.2018, 02:32:39 p.m. »
Eu zic să luați un S-Cross de 1.0 și unul de 1.6 și să faceți măsurători. În felul ăsta sunteți ocupați și nu mai îngrășați faceliftul Vitara. :)


Putem să luăm datele despre ele:
https://www.auto-data.net/ro/suzuki-sx4-ii-s-cross-1.6-vvt-120hp-19217 - 1.6 aspirat
https://www.auto-data.net/ro/suzuki-sx4-ii-s-cross-facelift-2016-1.0-boosterjet-111hp-26399 - 1.0 turbo

Deși de putere mai mică, dar cu cuplu mai mare, 1.0 are aceeași viteză maximă și aceeași accelerație. Dar la consumuri treburile diferă.
Cred că doar aproape de viteza maximă să consume ceva mai mult din simplu fapt că are putere mai mică. Dacă ar fi un turbo de 120 cp pun pariu că nu consumă mai mult (evident, având aceleași rapoarte de transmisie).
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline toma

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #42 : 02.Aug.2018, 02:32:49 p.m. »
Cred ca ai vrut sa spui cuplu maxim, puterea maxima fiind specificata la o anumita turatie la fel ca cele aspirate (1.4 boosterjet are 140 HP la 5500 rpm)

Corect, cuplu maxim! Dar daca te uiti pe grafic o sa vezi ca si graficul de putere difera fata de aspirat (corect nu e puterea maxima, dar e destul de aproape inca de la turatii destul de joase).


Oricum, interesant ce a postat @shpeedy!
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline razordan88

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #43 : 02.Aug.2018, 03:05:17 p.m. »
Si care este explicatia tehnica?

Adica un motor turbo de 1.2l care produce sa zicem maxim 120CP va consuma mai mult la 2500rpm (unde produce maximul) decat un motor aspirat de 1.6l care produce maxim tot 120CP condus la 5500RPM (unde produce maximul)?  N-as prea crede.

Afirmatia corecta este ca un motor aspirat de 1.2l va consuma mai mult decat unul aspirat de 2l atunci cand sunt conduse astfel incat sa obtii aceeasi putere (normal pentru cel mic va trebui turat mult mai mult).

In camerele de ardere din motoarele turbo temperatura este mai mare, motiv pentru care apare riscul de detonatie sau "knok" atunci cand amestecul aer benzina este comprimat.
Pentru eliminarea acestei probleme se va folosi compresie mai mica + un amestec aer+combustibil bogat . Combustibilul in plus fiind folosit pentru racirea camerei de ardere, automat totul bineinteles devine mai ineficient.

Cam asa se rezuma ce explica in video, dar amestecul variaza in functie de incarcare: deci amestec sarac aer/combustibil 17:1 la incarcare mica (de exe mers  constant pe autostrada, acceleratii usoare si progresive), amestec bogat aer/combustibil 11:1 in sarcini mari (plecare de pe loc, depasiri, acceleratii, viteze mari).
Cu cat o calci mai tare, cu atat pierzi mai mult din eficienta datorita schimbarii raportului aer/combustibil.
Un motor turbo va consuma cat unul echivalent in cilindree la sarcini mici (sau chiar mai putin) si cat unul echivalent ca putere la sarcini mari.
  • Vitara S Allgrip AT
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #44 : 02.Aug.2018, 03:18:23 p.m. »
Pai sarcina mica=rpm mic -> turbina nu este actionata de gazele de esapament -> motorul se comporta ca unul aspirat...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #45 : 19.Aug.2018, 05:39:39 p.m. »
Choose your poison:



Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: fireburn, shpeedy, toma, Gby

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #46 : 03.Feb.2019, 03:52:21 p.m. »
Apropo, intreb si eu ... motorul prin aspiratie are injectoare ?
Toate motoarele au injectoare ...
Chiar daca sunt "istorie", mai sunt inca pe strada masini cu motoare cu benzina, aspirate, fara injectoare (cu carburator).

... asa ajunge combustibilul in camera de ardere (la benzina) / de compresie (la diesel).
La injectie clasica benzina ajunge in galeria de admisie, de unde este aspirata in cilindrii (camera de ardere)
La injectie directa benzina este introdusa direct in camera de ardere.
-
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #47 : 03.Feb.2019, 04:39:31 p.m. »
Motoarele de avion din al doilea razboi mondial aveau injectie directa. Se foloseste unde curgerea gravitationala este influentata de pozitia motorului sau de acceleratii .
Dacia Nova si apoi Solenza nu avea injectie multipunct MPI, fiind o aspirata normala? Chiar si Loganul 2007!
Injectia in galeria de admisie asigura o precizie mai buna decat clasicul carburator.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #48 : 03.Feb.2019, 04:40:41 p.m. »
Sigur ca puteam sa intru in detalii cu privire la istoria sistemelor de alimentare cu combustibil pana la injector, dar exista riscu' sa "pierd" interlocutoru'...

Mea culpa...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline aavii

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #49 : 26.Iun.2019, 11:07:02 a.m. »
Ce am mai observat si daca puteti sa ma lamuriti cei care aveti acest motor de 1.4 T este legat de turbo.Daca merg cu 50 de exemplu si vreau sa accelerez brusc sa zic asa nu intra turbo sua intra dupa vreo doua secunde.
Are un delay asa.
La ce turatii esti la 50kmh? :)
« Ultima Modificare: 26.Iun.2019, 10:51:06 p.m. de yeti »
  • Suzuki Vitara S grade