@Dogy - nici macar afirmatia asta nu sunt convins ca e corecta.
Cred ca trebuie sa vorbim de viteze care se aproprie de cea maxima a masinii: un motor turbo de 1l va consuma (probabil) mai mult decat un motor aspirat de 1.8l cand cel mic ruleaza aproape de viteza maxima, sa zicem pe la 170-180km/h. Desi cred ca diferenta de litraj este exagerata in acest exemplu.
@smiley eu zic ca enuntul tau initial nu e corect formulat - ce ai vrut sa spui cred ca este foarte valabil doar ca trebuie inlocuit in enunt putere cu "viteza/acceleratie"
Un motor turbo mic este eficient atunci când este condus economic dar când ceri sa producă maximul de putere atunci va consuma mai mult decât fratele sau de putere echivalenta dar aspirat.
Maximul de putere este produs la motorul mic turbo, indiferent de treapta de viteza, la turatii mici (fix datorita turbinei). Prin urmare condusul masinii la "produs maximum de putere" nu este neaparat consumator mai mare de combustibil. Sunt de acord cu afirmatia ca va consuma mult daca este condus cu accelerari agresive la viteze mari.
Altfel cel aspirat de litraj mai mare sigur va consuma mai mult condus la "produs maximum deputere", pentru ca inseamna condus la turatii aproape de "rosu", ca acolo produce el maxim de putere in lipsa unei turbine.