Autor Subiect: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice  (Citit de 5718 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #20 : 09.Iun.2018, 11:08:36 p.m. »
Ce este sub 2000 rpm se considera subturat clar mai ales la un turbo , in sensul ca il afecteaza in timp. Banuiesc ca aveti sau ati avut masini din aceasta lume nu? Nu fabricate pe Marte. Nu ati observat ca nici demaraj nu prea aveti si motorul nu se simte in apele lui , tremura si chiar da sa se inece mai ales in jurul si sub 1500 rpm in treptele superioare? Atentie , nu vorbim de treptele inferioare , 1 si 2 in speta. Daca este coloana si mergi usor cu a 2 a la 1000-1500 rpm sa zicem nu este problema. Ma refer la treptele superioare , de la a 3 a in sus cand mergi constant.

La a mea , intr-a 3 a la 2100-2200 rpm sta fix la 50 km/h. Motorul merge super , am si demaraj instant daca o calc brusc si am nevoie de putere si consumul cel mai ok. Asta inseamna ca afecteaza cu ceva in timp? Dar daca intr-a 3 a o tin la 1500 rpm sau mai grav sub 1500 rpm , atunci nu mai fac nimic si motorul sufera clar imi da semne , sunt nevoit sa retrogradez intr-a 2 neaparat.

La fosta mea masina , daca ati condus pe un motor 1.6 HDI ( Peugeot 307 in cazul meu) , era de asa natura reglata timoneria ca daca vroiam sa o tin la 50 km/h era un chin si pentru mine dar si pentru motor , in sensul ca fix la 50 km/h era intr-a 2 a la 3000 -3000 si un pic rpm. Foarte prost facuta dupa mine. Era deranjant si aiurea. Daca ii dadeam a 3 a imi cadea acul sub 2000 rpm ca sa raman la 50 km/h si nu-mi convenea deloc avand in vedere ca era un diesel de oras il nenoroceam in timp si nici demaraj cum trebuie nu aveam. Consider ca plaja de turatie 2000 - 2500 rpm la mers normal constant este ideala din toate punctele de vedere : ai si demaraj instant la nevoie , consum optim si uzura normala / optima.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #21 : 09.Iun.2018, 11:24:31 p.m. »
Parerea mea ca fiecare motor trebuie luat in parte atunci cand discutati despre rpm la care "se simte bine"...
- un aspirat, fie ca e benzina sau diesel e mai iertator la turatii sub 2,000rpm fata de un turbo;
- la turbo e important la ce turatie intra turbina - pentru a elimina/diminua 'turbo-lag-ul' (si a avea un raspuns relativ liniar), s-au tot facut inovatii in aceasta arie, ajungandu-se chiar la doua (sau mai multe) turbine, de dimensiuni diferite, folosite alternativ;
- tot la turbo, nu stiu daca la rpm-ul in discutie are mai mult de suferit motorul sau turbina.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #22 : 09.Iun.2018, 11:36:17 p.m. »
"La a mea , intr-a 3 a la 2100-2200 rpm sta fix la 50 km/h. Motorul merge super , am si demaraj instant daca o calc brusc si am nevoie de putere si consumul cel mai ok"
  @Myhay masinuta ta nu "lucreaza" bine in aIVa cu 50km/h??! Motorul de 1,2 cred ca merge ok in viteza aIVa cu 50-60km/h. Ca-ti place tie sa stai in aIIIa ca sa poti conduce mai sportiv asta-i altceva. :)
  " in sensul ca fix la 50 km/h era intr-a 2 a la 3000 -3000 si un pic rpm. Foarte prost facuta dupa mine."
Am avut ford focus 1,8tdci si in oras am mers numai cu aIIIa, dar este adevarat ca daca scadea sub 50 uneori tremura, dar m-am "dat" dupa ea. Pana la urma diesel-ul nu prea e de oras. Tarziu am acceptat si eu asta.
   "Plus ca aici vorbeam de motor, nu de cutie... "
Pai motorul este dependent de cutie, sa nu uitam...
 "Eu zic ca un motor pe benzina sufera teribil la 1500 - 2000 rpm."
De ce crezi asta?! Ca nu-mi dau seama... Maine  sau luni mergi cu masina cu aIVa la 2000 rot/min. si vezi daca sufera.  :) Poti incerca si aVa la aceeasi turatie si vezi ce se-ntampla...
   Paerea mea este ca la generatiile noi de motoare cu turbina iti dai seama greu unde/cand intra turbina.
  L.P. N-as vrea sa fiu gresit inteles: treapta de viteza o sch. la 2000-2500 chiar 3000 daca e cazul, eu am vorbit de mersul liniar, constant in zona de 1500-2000rot/min., deci nu la plecare de pe loc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #23 : 10.Iun.2018, 12:25:10 a.m. »
Domnilor, ați cam deviat de la subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #24 : 10.Iun.2018, 05:56:21 a.m. »
Not anymore... :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU

Offline Myhay

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #25 : 10.Iun.2018, 08:33:21 a.m. »
@enicky - eu ma refeream strict la 50 km/h limita legala. La 60 km/h intr a 4 a da , normal merge fara probleme imi sta tot la 2100 rpm deci no problem. Dar la 50km/h intr a 4 a...nu prea...ajunge aproape de 1500 rpm. Normal k se poate merge si asa dar...nu cum ‘’trebuie’’ nici pentru mine nici pentru motor.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline enicky

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #26 : 10.Iun.2018, 10:18:12 a.m. »
Domnilor, ați .... deviat de la subiect.
   Asa este, am pornit de la calitatile uleiului si implicit am ajuns la motor. Am fost tentat sa fac remarca, dar am crezut ca se va finaliza discutia... @gabineg  :pardon: .
   
...eu ma refeream strict la 50 km/h limita legala.  Dar la 50km/h intr a 4 a...nu prea...ajunge aproape de 1500 rpm. Normal k se poate merge si asa dar...nu cum ‘’trebuie’’ nici pentru mine nici pentru motor.
   Si eu tot la 50 ma refeream. A mea cu 1,6 nu are absolut nicio problema, nu se simte nicio trepidatie(cum simteam la Ford) sau zgomot diferit de normal. De aceea cred ca, cu atat mai mult, un motor mai mic n-ar trebui sa aiba "probleme" la 50km/h cu treapata IV. Si cand spun asta mai am de referinta si Seat-ul fetei mele care are motor de 1,2. Dar probabil mai depinde si de nr. de km facuti, motorul devenind mai "elastic" la peste ~10 000, sau dupa cum il mai si ... "inveti". Spre exemplu, eu am curbe(de 900) pe traseul spre job pe care le abordez mai in viteza si reduc numai pana la aIIIa, iar la iesirea din curba bag aIVa. Bine, dar nu te gandi ca acul vitezometrului va sta numai la 50. Nu fac din asta un deziderat, nu se poate sta permanent cu ochii pe ceasuri !
   Acum fiecare conduce cum se simte el mai bine, e clar ca fiecare are un stil personal, iar eu incerc sa utilizez masina/motorul cat mai in parametrii lui si sa ma adaptaez la capabilitatile lui.
   Este clara lipsa lui de cuplu fata de masina anterioara, dar am reusit sa ma adaptez noului benzinar. Pentru ca asta trebuie sa facem, sa ne "dam dupa el", pe romaneste ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline smiley

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #27 : 02.Aug.2018, 08:58:52 a.m. »
Un motor turbo mic este eficient atunci când este condus economic dar când ceri sa producă maximul de putere atunci va consuma mai mult decât fratele sau de putere echivalenta dar aspirat.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline enicky

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #28 : 02.Aug.2018, 01:31:54 p.m. »
Un motor turbo mic este eficient atunci când este condus economic dar când ceri sa producă maximul de putere atunci va consuma mai mult decât fratele sau de putere echivalenta dar aspirat.
  Foarte corecta afirmatia ! Am reluat-o in ideea de a fi retinuta si de adeptii motoarelor de mic litraj !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #29 : 02.Aug.2018, 01:41:32 p.m. »
Si care este explicatia tehnica?

Adica un motor turbo de 1.2l care produce sa zicem maxim 120CP va consuma mai mult la 2500rpm (unde produce maximul) decat un motor aspirat de 1.6l care produce maxim tot 120CP condus la 5500RPM (unde produce maximul)?  N-as prea crede.

Afirmatia corecta este ca un motor aspirat de 1.2l va consuma mai mult decat unul aspirat de 2l atunci cand sunt conduse astfel incat sa obtii aceeasi putere (normal pentru cel mic va trebui turat mult mai mult).



  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain