Autor Subiect: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice  (Citit de 5716 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline coby

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #10 : 04.Dec.2014, 12:10:27 a.m. »
Aici pe forumul suzuki sunt prea putini cu masini diesel , dar , daca intri pe audi , vw , ford etc si vezi cate poturi is pentru motoarele diesel de generatie noua si ce probleme au cu ele , te crucesti la propriu , iar rezolvarea in majoritatea cazurilor e una simpla de tot ( ceea ce am afirmat ) ;  ca exista si " mecanici destepti " care sugereaza reparatii costisitoare asta va fi mereu , trebuie sa traiasca si ei ;
daca te uiti un pic mai departe in tarile civilizate , majoritatea au 2-3 masini , 2 petarde pe  benzina de mic litraj  pt oras si cealalta benzina sau diesel dar cu motor cu capacitate cilindrica mare , pt drumuri lungi / concedii etc ; din nefericire , saracia din Romania nu ti permite in majoritatea cazurilor  sa ai doua , trei masini adica ( tu si sotia masini de oras de mers la munca si frecat prin oras la cumparaturi , parcari  etc si o a treia pt confortul concediilor ) => cu alte cuvinte romanasu incearca sa impace si capra si varza si si cumpara o masina care sa le intruneasca toate nevoile si cum e snob de fire face cea mai proasta alegere , isi cumpara una diesel desi stie ca va merge in concediu 1 sau de 2 ori maxim in concediu pe an si nici atunci nu se va indura sa faca peste 1000 km , restul va circula intr un oras imbacsit . Asta e realitatea dar nu o recunoaste nimeni ca i este rusine ( de saracie ) si imi mentin parerea despre cei 9 999 de soferi prosti !
Cand te lupti cu mentalitatea si snobismul romanilor stii din start ca o sa pierzi .
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #11 : 04.Dec.2014, 09:09:05 a.m. »
Citat
nu esti prost daca ai diesel si mergi cu el in oras
Prostia nu apare daca folosesti sau nu un Turbo-Diesel in oras ci in faptul de cum il folosesti. Ca sa nu ai probleme cu turbina din vina ta (pt a-i asigra o ungere corespunzatoare, pt a nu se umple cu funingine etc) turatia minima a motorului nu trebuie sa scada sub 1800-2000 rpm.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #12 : 04.Dec.2014, 10:19:57 a.m. »
Daca e o problema cu un anume regim de lucru al motorului (turatie scazuta, etc) de ce nu au rezolvat sau limitat problema? Am inteles ca turbina aia nu se invarte cand nu are presiunea minima. Gresesc?  De ce s-ar strica?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #13 : 04.Dec.2014, 10:37:05 a.m. »
Turbina este actionata de gazele de esapament - turatie mica -> gaze putine -> nu se invarte turbina a.i. sa asigure surplus de aer in amestecul combustibil<>aer. Intrucat viteza la care ajunge sa se invarta turbina este de ordinul zecilor de mii de rotatii per minut (pana la 150,000rpm), aceasta necesita o lubrifiere foarte buna. Daca dai cox la rece, cand uleiul din turbina nu prea ajunge sa aiba rol de lubrifiere, miscarile din turbina se cam fac metal-pe-metal, ceea ce nu e chiar ok...

Ca parere personala, mi-e destul de neclar daca topicul de fata este despre discutarea exploatarii corespunzatoare/ne-corespunzatoare a masinilor sau despre comportamentul de consum sau la volan al romanilor...  :D
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ff_2004_06

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #14 : 05.Dec.2014, 11:20:06 p.m. »
Aici pe forumul suzuki sunt prea putini cu masini diesel , dar , daca intri pe audi , vw , ford etc si vezi cate posturi is pentru motoarele diesel de generatie noua si ce probleme au cu ele , te crucesti la propriu ...
E, aici ai "nimerit-o"  :) , cunosc cateva forumuri unde sunt multe diesel-uri (majoritatea VAG) si stiu ce probleme sunt la cele noi si la cele mai vechi. Pe scurt, nu sunt atat de multe probleme si multe dintre cele care sunt nu-s generate de condusul subturat.
Sunt probleme cel putin la fel de multe la motoarele (turbo) pe benzina, asa ca inteleg ce vrei sa transmiti dar nu sunt de acord cu tine.
Am inteles ca preferi benzinarele, dar asta nu inseamna ca ai dreptate.  ;)
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline coby

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #15 : 05.Dec.2014, 11:30:27 p.m. »
Daca e o problema cu un anume regim de lucru al motorului (turatie scazuta, etc) de ce nu au rezolvat sau limitat problema? Am inteles ca turbina aia nu se invarte cand nu are presiunea minima. Gresesc?  De ce s-ar strica?
Nu s a rezolvat """ problema pentru ca nu este o problema , cel putin in vest , nu se intampla asa ceva doar la noi la Romanica unde aceste tipuri de motoare sunt exploatate necorespunzator . Ca unii nu vor sa recunoasca , asta e alta mancare de peste .


« Ultima Modificare: 05.Dec.2014, 11:32:16 p.m. de coby »
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #16 : 23.Dec.2014, 05:04:01 p.m. »
Am gasit ceva documentatie pt cei interesati de o paralela intre motoarele Diesel si cele pe benzina: http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/30-diesel-benzina-comparatie-parametrica.html
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #17 : 09.Iun.2018, 06:56:01 p.m. »
Care-i treaba cu uzura cauzata de treapta a3a? E mai cu mot decat celelalte? :P
Mda, nici eu n-am inteles-o p'aia cu treapta a 3-a... Dupa logica mea, putin il intereseaza pe motor in ce treapta de viteza se merge - pentru el 5,500rpm in treapta a 2-a sau in treapta a 5-a tot 5,500rpm sunt...
Pentru un motor diesel este este bine sa mergi in viteza a3a(in oras), nu mai dezvolt de ce, presupun ca se stie.
    Vorbind de un benzinar observam ca el este elastic, suporta treapta IV(la sub 60km/h) si chiar V la viteza de 60km/h.
 Daca merg cu aIIIa cu 50-60km/h, evident ca merg intr-o turatie superioara, care genereaza o uzura nejustificata si suplimentara. Una este sa merg zilnic la o turatie de 1500-2000 la viteza de 50-60 si alta este sa merg spre 2000-2500 zilnic, la aceeasi viteza !
Binenteles ca " putin il intereseaza pe motor in ce treapta de viteza se merge" la 5500r/m, dar cand si cat mergem la aceasta turatie ??!  Important este cum mergem zilnic, nu ocazional !
"Cat despre 100k"(aprox.), acolo cred ca este "varful tinertii" lui, apoi, in functie de cat l-am ingrijit se mentine, declinul intervenind mai devreme sau mai tarziu.(cand observam ca scoatem mai putin ulei decat am bagat)
    Pana la urma intretinerea unui motor nu se rezuma numai la folosirea unor uleiuri de calitate si schimbarea acestora la timp, ci si la modul de utilizare.
   Si daca ma gandesc bine, dupa modul de exploatare al motorului, se mentin mai mult sau mai putin timp si propietatile uleiului.
  Dar, ma rog, acestea sunt ideile mele, generate doar de experienta, nu din "pregatirea" in mecanica auto.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #18 : 09.Iun.2018, 07:45:32 p.m. »
Desi am avut si eu diesel, recunosc ca nu stiu de ce (si nici nu-mi vine in minte de ce)...  Deci?!

Ma gandesc ca masinile - chiar daca sunt diesel - au cutii de viteze diferite, cu 4/5/6 trepte (cele manuale), cu etajari diferite, deci nu vad cum ar putea fi un adevar general-valabil. Plus ca aici vorbeam de motor, nu de cutie...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline steph

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #19 : 09.Iun.2018, 07:46:26 p.m. »
Eu zic ca un motor pe benzina sufera teribil la 1500 - 2000 rpm. Fie el turbo sau aspirat.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: Myhay