Autor Subiect: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice  (Citit de 5033 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline coby

Daca am deschis acest topic si nu e bine => moderatorii sa l stearga !
Am zis sa scriu aici ce ma " distreaza " referitor la solutiile oferite pe forum de " marii soferi " de pe aici .
Prima ar fi ( dpmdv de rasul curcilor ) faza cu cartonul in fata la radiator - nu mai tin minte prea bine discutia , parca atunci cand cobori un deal , se raceste tare in masina bla bla - normal daca ai scos maneta de viteze pe liber si cobori la relantai ( relantai , ralantai etc ) , dar daca o ti in viteza respectiv frana de motor si cu toate astea ti se raceste in habitaclu inseamna ca ai o problema cu masina .
Mersul turat - am citit ce scria unu pe aici ca , daca mergi f turat , vei face vizite dese la mecanic -> alta aberatie dpmdv , oricum masina se autoplafoneaza la un moment dat ( am testat sa vad daca se intampla ceva rau si in afara de uzura mai mare la disc de ambreiaj nu exista ) ; nu stiu daca ati testat vreo masina in conditii extreme sa vedeti cat poate si ce poate ( cu ura caci numa asa poti vedea efectele negative si care sunt ) .
Nu scriu,  sa mi ridic statuie dar ma deranjeaza nestiinta unora ca sa nu zic altceva , despre moatoarele termice .
Repet inca ceva : multi nenici isi cumpara masina diesel ca e " trendy " insa in prostia lor nu si dau seama ce eroare fac cand utilizeaza motorul diesel in proportie de 90 % in oras si apoi se plang ca " lotul " era prost si mai stiu eu ce aberatii dar ei au diesel !! Sa fie sanatosi si sa nu umple site urile cu problemele masinilor lor caci principalii vinovati sunt soferii !
Recunosc ca desi am avut auto diesel , prefer benzinarele .
Daca aveti ceva de obiectat/completat/ intrebari , cred putem avea un dialog in care fiecare poate sa si spuna / impartaseasca experienta / parerea !
auto si moto
 

Offline shpeedy

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #1 : 02.Dec.2014, 07:10:57 p.m. »
Cu exceptia tonului si a 'sagetilor' mai mici sau mai mari pe care le-ai presarat prin topic - cu care m-am obisnuit oarecum, dar a caror valoare adaugata recunosc ca nu o percep  :pardon: , nu vad la ce ar dauna un asemenea subiect de discutie... Totusi poate un titlu mai potrivit ar fi 'Mituri si realitati in exploatarea motoarelor termice'.

Referitor la enunturile facute, recunosc ca sunt putin nedumerit:
- faza cu cartonul in fata la radiator (banuiesc ca e vorba de sezonul rece), consider ca are totusi un sambure mai mare de adevar - un exemplu simplu: ca multi altii am inceput si eu cu Oltcit (am avut chiar doua) si aceasta masina avea ca dotare din fabrica un calandru de plastic care se fixa in sezonul rece in fata motorului - poate era doar apanajul motorului racit cu aer, dar imi vine greu sa cred ca fabricantul nu a avut aceasta dotare in vedere cu un anumit scop;
- la vale stiu ca trebuie sa tii masina in viteza, nu pe liber;
- in anumite conditii mersul foarte turat pe perioade mari de timp poate duce la uzura prematura a diferitelor sub-ansamble ale masinii - par example, daca incepi sa dai cox la un turbodiesel rece, proaspat pornit (inainte de a junge la temperatura de exploatare - parca 90gr), pe termen mediu s-ar putea ca turbina sa aiba ceva de spus...

Si eu am avut diesel (cunoscutul 1.9TDI-PD), dar la o utilizare preponderent urbana (Bucuresti) nu pot spune ca faceam mare economie de carburant comparativ cu actualul benzinar.   
« Ultima Modificare: 02.Dec.2014, 07:13:55 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline coby

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #2 : 02.Dec.2014, 08:06:38 p.m. »
Titlul propus de tine este mai ok parca decat ce am scris eu si daca se schimba eu nu am nimic impotriva .

Haide sa nu mergem la extreme cu ce a fost , sa ramanem ancorati in prezent . Nu cred ca in vreo discutie despre racirea habitaclului era vorba de o dacie 1300 , ci s a dat ca sugestie sa se puna cartonul mirobolant in fata radiatorului ca sa mentina caldura ...
Si iarasi nu ne referim la conditii speciale de ex cu motorul rece abia pornit de o sec sa i dai forja pana ii sar curele , eu vorbeam de conditii normale in care dai " span " la masina , dupa ce motorul e cald si are toate lichidele in el !
Discutam despre o masina care e in mintile ei , nu una care dupa un drum ajunge la DCA .
auto si moto
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14327
  • Thanked: 3355 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #3 : 02.Dec.2014, 08:20:52 p.m. »
Ha, ha, ha! DCA era parca Directia Colectarii Ambalajelor, care se ocupa cu hartie, sticle si borcane acum vreo 30-40 ani. @coby, am crezut ca esti mai tanar, dar vad ca ai cunostinte arheologice la fel ca si mine.

Cat despre topic, ai deschis Cutia Pandorei. Deja se instaurase o liniste de sarbatori pe forum...
« Ultima Modificare: 02.Dec.2014, 08:42:54 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #4 : 02.Dec.2014, 08:52:11 p.m. »
Nu strica putina animație... fără a se ajunge la extreme... topicul despre alegeri a dovedit ca se poate :)

Offline Laurentiu

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #5 : 02.Dec.2014, 09:15:48 p.m. »
multi nenici isi cumpara masina diesel ca e " trendy " insa in prostia lor nu si dau seama ce eroare fac cand utilizeaza motorul diesel in proportie de 90 % in oras si apoi se plang ca " lotul " era prost si mai stiu eu ce aberatii dar ei au diesel !!
Banuiesc ca in discutie intra motoarele turbo (cu supraalimentare).
http://www.turbocenter.ro/servicii/intretinere-turbosuflante
http://www.reparatii-turbine-auto.ro/Simptome-defectiuni

- faza cu cartonul in fata la radiator (banuiesc ca e vorba de sezonul rece), consider ca are totusi un sambure mai mare de adevar - un exemplu simplu: ca multi altii am inceput si eu cu Oltcit (am avut chiar doua) si aceasta masina avea ca dotare din fabrica un calandru de plastic care se fixa in sezonul rece in fata motorului - poate era doar apanajul motorului racit cu aer, dar imi vine greu sa cred ca fabricantul nu a avut aceasta dotare in vedere cu un anumit scop;
La motoarele racite cu lichid se folosea "caronul" pe 3/4 din suprafata radiatorului in 2 cazuri:
1. instalatia de racire nu era dotata cu electroventilator comandat de o termocupla montata in bazinul radiatorului - camioanele SR si cele sovietice, autoturismele ARO si M 461 (dotate cu jaluzele in grila de aer) etc .
2. termostat defect si blocat pe deschis.

Oltcitul, fiind motor cu racire pe aer, ecranul calandru trebuie montat obligatoriu sub temperatura de +10 gr.C. Pe timp foarte rece, era chiar indicat ca acest ecran sa se prelungeasca pt a obtura o suprafata mai mare din circumferinta turbinei de aer.

P.S. Stiu ca la o astfel de dscutie mi-am expus pe forum o parere (montarea in partea de jos a 'calandrului' la SX4) o asa zisa protrectie care eu am gindit-o in scopul eliminarii expunerii partii de jos a radiatorului direct la actiunea zapezii si a aerului rece. Unii nu au vazut cu ochi buni aceasta interventie si astfel s-a creat o discutie ce unii moderatori au considerat-o flame.
« Ultima Modificare: 02.Dec.2014, 09:18:05 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ff_2004_06

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #6 : 02.Dec.2014, 10:39:17 p.m. »
...
Repet inca ceva : multi nenici isi cumpara masina diesel ca e " trendy " insa in prostia lor nu si dau seama ce eroare fac cand utilizeaza motorul diesel in proportie de 90 % in oras si apoi se plang ca " lotul " era prost si mai stiu eu ce aberatii dar ei au diesel !! Sa fie sanatosi si sa nu umple site urile cu problemele masinilor lor caci principalii vinovati sunt soferii !
...
Daca aveti ceva de obiectat/completat/ intrebari , cred putem avea un dialog in care fiecare poate sa si spuna / impartaseasca experienta / parerea !
Ca si pe topicul celalalt, si aici te contrazic. Lasand la o parte faptul ca , cei care isi cumpara masina diesel si circula cu ea in oras sunt prosti in acceptiunea ta, gresita de altfel, repet si spun asta in cunostinta de cauza, condusul masinilor turbo-diesel (eventual si cu filtru de particule) preponderent in oras, nu genereaza nici un fel de probleme. Mersul subturat in permanenta este cel care poate crea probleme.
Asa ca, daca ai fi formulat diferit si corect (adica: gresesc cei care circula subturat cu TD-ul in oras), as fi fost de acord cu tine. :)
Hai sa nu dezinformam, mai sunt oameni care iau de bun ce citesc pe astfel de topicuri.  ;)
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline coby

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #7 : 02.Dec.2014, 11:25:08 p.m. »
Mi as dori sa stiu cati dintre cei cu motoare diesel ( turbo ) nu circula subturat in oras ? Rog taximetristii sa i a cuvantul !
@ff_2004_06 poti sa ma contrazici cat vrei dar numai daca te referi la tine ca o persoana individuala si nu la multime :
ca unu din 10 000 de soferi ( posesori de turbo diesel ) circula " normal" si nu are probleme => sunt perfect de acord ! Insa restul de 9 999 sunt niste soferi prosti ( in viziunea mea ) ca si cumpara masini turbo diesel ca sa le folosesca preponderent in oras , mers subturat caci un diesel are cuplu puternic la turatii mici si merge dom' le si consuma asa de putin .... ca mai apoi sa i vezi la mecanici cum vin ca vrabiile in card ( stiu cazuri concrete cu gramada , nu povesti de amoru postarii ) .
Repet , nu contest ca sunt si exceptii dar asa cum ai zis in celalalt topic ca se poate circula si fara filtru de particule stau si ma intreb ce e in mintea ta : adica e in plus , l au montat " dejaba " ?? => fara suparare d-nu ff_2004_06 si imi cer scuze daca te am jignit cu ceva prin postarea mea , care , reflecta ce am eu in minte !

@ Laurentiu : bine punctat !
@gabineg : am ceva ani dar inca sunt un copil " cretin " !
« Ultima Modificare: 02.Dec.2014, 11:27:26 p.m. de coby »
auto si moto
 

Offline miocrl

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #8 : 03.Dec.2014, 09:59:16 a.m. »
de 7 ani merg f turat cu sx4 1.5. nu consuma mai mult/mai putin iar ulei nu consuma deloc. nu astept sa se incalzeasca motorul niciodata mai ales cand e frig plec imediat de pe loc si il supraturez ca sa incalzesc apa mai repede sa primesc si eu caldura in interior

Offline ff_2004_06

Re: Cunostinte si practica la functionarea motoarelor termice
« Răspuns #9 : 03.Dec.2014, 11:54:20 p.m. »
@coby: Nu stiu cati merg subturat in oras si nici tu nu stii ca nu suntem statisticieni in domeniu. :) Asa ca asta cu "1 e ok si 9999 sunt soferi prosti" nu are cum sa stea in picioare.
Ce am zis eu e ca e rau sa mergi subturat, nu esti prost daca ai diesel si mergi cu el in oras, e o diferenta.
Eu nu am zis nimic de dezactivat / demontat filtrul de particule (mi se pare o prostie), nu inteleg unde ai citit tu asta in ce am scris.
Nu m-ai jignit, doar ca nu sunt de acord ca diesel-ul nu e pentru oras. Si nici cu afirmatii de genul "cei cu TD trebuie sa iasa saptamanal/lunar din oras si sa mearga turat X km ca sa nu aiba probleme cu turbina si/sau filtrul de particule", asta e dezinformare.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019