Autor Subiect: scut motor, diferential sx4  (Citit de 40998 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #10 : 12.Apr.2009, 02:46:53 a.m. »
Garda la sol e masurata intre punctul cel mai de jos al corpului masinii si sol, excluzand componentele trenului de rulare. Mai mult, garda la sol data de fabricant in fisa tehnica e masurata "la gol" (fara pasageri si, de obicei, fara combustibil).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bogdanb

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #11 : 13.Apr.2009, 01:38:53 p.m. »
Hugbear, sunt sigur ca asta este algoritmul prin care se masoara garda la sol.
Distanta masurata de mine la prag, la un SX4/4x4 a fost de aprox. 260mm fata de 190mm din fisa tehnica. Banuind ca totusi valoarea din fisa tehnica e cea reala, v-as intreba: care e punctul cel mai jos la SX4/4x4, in zona diferentialului? la baia de ulei/scut? Poate prin spate? Merci.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #12 : 13.Apr.2009, 02:17:49 p.m. »
Nu ma pricep sa calculez cu cat scade scutul garda la sol.
Garda la sol va scadea cu grosimea scutului (3 mm pt scutul de tabla).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #13 : 13.Apr.2009, 11:32:55 p.m. »
care e punctul cel mai jos la SX4/4x4? la baia de ulei/scut?
Incerc sa-mi fac timp maine sa ma bag sub ea cu ruleta...  :inteligent:

Garda la sol va scadea cu grosimea scutului (3 mm pt scutul de tabla).
O fi bine sa stea lipit scutul de piesa pe care o protejeaza?  :fluier:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bitza

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #14 : 14.Apr.2009, 12:14:25 a.m. »
Daca si asa te uiti sub masina (eu vreau sa cumpar un SX4) verifica te rog si daca exista o degajare/adincitura de forma scutului. Eu am verificat azi la un Colt al unui prieten si este o degajare de cca. 1 cm.
 

Offline Laurentiu

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #15 : 14.Apr.2009, 12:45:47 p.m. »
O fi bine sa stea lipit scutul de piesa pe care o protejeaza?  :fluier:
Scutul se prinde pe structura de rezistenta si nicidecum pe suprafata protejata.
Rolul scutului este de a proteja baia de ulei si cutia de viteza.

P.S. Vezi unde sint prinse aparatorile (grilele stinga-dreapta) de sub motor.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #16 : 14.Apr.2009, 08:38:27 p.m. »
Nu vorbeam de modul de prindere a scutului pe sasiu, ci de pastrarea unei distante-tampon pana la piesa protejata, pentru ca socurile sa nu se transmita direct acesteia ci sa poata fi preluate si disipate de deformarea mecanica a scutului.

Incerc sa-mi fac timp maine sa ma bag sub ea cu ruleta...  :inteligent:
Daca si asa te uiti sub masina, verifica te rog...
N-am apucat :(
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #17 : 15.Apr.2009, 08:27:57 a.m. »
Nu vorbeam de modul de prindere a scutului pe sasiu, ci de pastrarea unei distante-tampon pana la piesa protejata.
Distanta tampon este deja "aranjata" de fabricant prin confectionarea gaurilor si filetarea lor in vederea montarii scutului.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #18 : 17.Apr.2009, 04:35:09 a.m. »
Garda la sol va scadea cu grosimea scutului (3 mm pt scutul de tabla).
M-ai pierdut... Se presupune ca scutul se amplaseaza in zonele cele mai joase ale masinii, de la care, printre altele, se determina garda la sol. Daca prin adaugarea unui scut de 3mm garda se reduce cu 3mm, rezulta ca "tamponul" are valoare 0 (scutul atinge diferentialul/baia de ulei etc). Atunci ce mai "aranjeaza" fabricantul? Detaliaza te rog, pentru ca eu sunt putin atehnic...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: scut motor, diferential sx4
« Răspuns #19 : 17.Apr.2009, 08:59:15 a.m. »
Se presupune ca scutul se amplaseaza in zonele cele mai joase ale masinii, de la care, printre altele, se determina garda la sol. Daca prin adaugarea unui scut de 3mm garda se reduce cu 3mm, rezulta ca "tamponul" are valoare 0 (scutul atinge diferentialul/baia de ulei etc).
Garda la sol nu implica motorul si CV ci un "punct" (ex. teava de evacuare, toba esapament, praguri etc) cit mai jos de la care se calculeaza "garda la sol".

Motorul si CV se afla ceva mai sus decit punctul calculat pt garda. Sub motor si CV, exista un "jug" (cadru de rezistenta) pe care se poate fixa scutul. Scutul protejeaza doar motorul si CV NU intreaga burta a masinii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!