Cand vorbim de trafic urban = bara la bara si " la semafor " deci nu viteza de 110 /h pe autostrada , efectul este placebo 100% ; mai exact comparati tehnologia anilor 2010 cu anii 1980 si comparati radiatoarele de incalzire habitaclu de la o Dacie 1310 cu cel de la Suzuki ...
Oltcitul avea calandru tocmai ca era cu motor boxer si iarna se incalzea f greu , insa la un sistem cu racire pe lichid si termostat - acest termostat nu deschide decat la temperatura lichidului la care este setat , deci motorul in functiune degaja caldura permanent si incalzeste lichidul din blocul motor la fel indiferent daca tu ai cartoane in fata radiatorului sau nu - ii faci chiar rau tinand acel carton , riscand sa supraincalzesti motorul in momentul in care termostatul declanseaza iar apa din radiator ( care ar trebui sa fie rece ) este tot fierbinte , cum face racirea ???
Ca ajunge la temperatura optima de functionare = nu ajunge mai repede in cazul cu cartonu , pentru ca apa ramane in motor fiind oprita de termostat , deci care e logica ??