Autor Subiect: Preincalzire motor  (Citit de 17858 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #10 : 20.Sep.2014, 11:45:19 a.m. »
Imi baga caldura mai repede, motorul se pastreaza mai mult timp cald si nu mai simt mirosul de benzina arsa la semafor de la cel din fata. E observat experimental.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline coby

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #11 : 20.Sep.2014, 07:31:35 p.m. »
Imi baga caldura mai repede, motorul se pastreaza mai mult timp cald si nu mai simt mirosul de benzina arsa la semafor de la cel din fata. E observat experimental.
Daca aveai motor boxer( racire pe aer ) , intelegeam , altfel e efectul ' placebo " !
auto si moto
 

Offline bogogica

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #12 : 20.Sep.2014, 09:34:15 p.m. »
Nu e placebo deloc....  Ideea,  batraneasca de altfel,  e foarte simpla.  Protejezi radiatorul de aerul rece frontal si astfel lichidul de racire ajunge mai repede la temperatura optima de functionare a motorului si implicit si a pasagerilor :D.
 

Offline Laurentiu

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #13 : 20.Sep.2014, 09:34:47 p.m. »
altfel e efectul ' placebo " !
Nu prea. Una e sa-ti bata vintul direct in fata si alta e sa ai macar o mica protectie. Radiatorul nu mai e supus unui curent DIRECT de aer rece. ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #14 : 21.Sep.2014, 02:17:45 a.m. »
Cand vorbim de trafic urban = bara la bara si " la semafor " deci nu viteza de 110 /h pe autostrada , efectul este placebo 100% ; mai exact comparati tehnologia anilor 2010 cu anii 1980 si comparati radiatoarele de incalzire habitaclu de la o Dacie 1310 cu cel de la Suzuki ...
Oltcitul avea calandru tocmai ca era  cu motor boxer si iarna se incalzea f greu , insa la un sistem cu racire pe lichid si termostat - acest termostat nu deschide decat la temperatura lichidului la care este setat , deci motorul in functiune degaja caldura permanent si incalzeste lichidul din blocul motor la fel indiferent daca tu ai cartoane in fata radiatorului sau nu - ii faci chiar rau tinand acel carton , riscand sa supraincalzesti motorul in momentul in care termostatul declanseaza iar apa din radiator ( care ar trebui sa fie rece ) este tot fierbinte , cum face racirea ???

Ca ajunge la temperatura optima de functionare = nu ajunge mai repede in cazul cu cartonu , pentru  ca apa ramane in motor fiind oprita de termostat , deci care e logica ??
auto si moto
 

Offline NicNic

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #15 : 21.Sep.2014, 03:53:09 a.m. »
Montarea unui carton la radiator (de fapt in spatele calandrului) este foarte utila. Pe timp rece, geros!

In mod cert avea mai mult efect la motoarele de acum 50 de ani (cand se produceau si unele masini cu jaluzele integrate in calandru chiar din fabrica).
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #16 : 21.Sep.2014, 09:36:25 a.m. »
Cand vorbim de trafic urban = bara la bara si " la semafor " deci nu viteza de 110 /h pe autostrada , efectul este placebo 100% ;
Nu vreau sa te contrazic ca sa dau apa la moara altora care sa spuna ca iar creez offtopicuri sau flameuri insa sa ne punem in postura unui om care STA in ger. Una e sa ai fatza complet goala si alta e sa ai o protectie cit de mica in genul unei cagule chiar si de lina cu ochiuri destul de rare.

Calandrul de carton sau din orice alt material face ca aerul rece sau zapada sa nu dea buzna direct intre celulele radiatorului chit ca acesta din urma e dotat sau nu cu o termocupla (intrerupator electric termostatat).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #17 : 21.Sep.2014, 11:20:02 a.m. »
Nu vreau sa te contrazic ca sa dau apa la moara altora care sa spuna ca iar creez offtopicuri sau flameuri insa sa ne punem in postura unui om care STA in ger. Una e sa ai fatza complet goala si alta e sa ai o protectie cit de mica in genul unei cagule chiar si de lina cu ochiuri destul de rare.

Calandrul de carton sau din orice alt material face ca aerul rece sau zapada sa nu dea buzna direct intre celulele radiatorului chit ca acesta din urma e dotat sau nu cu o termocupla (intrerupator electric termostatat).

Tu compari corpul uman cu un motor termic pe benzina ??
Nu i vorba ca ma contrazici , ca pur si simplu esti pe langa subiect  !
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Preincalzire motor
« Răspuns #18 : 21.Sep.2014, 05:06:16 p.m. »
Tu compari corpul uman cu un motor termic pe benzina ??
Poti face orice comparatie vrei. Poti contrazice efectul in sine ? Daca da, te rog s-o faci. Eu ma voi abtine de la alte comentarii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Preincalzire motor
« Răspuns #19 : 21.Sep.2014, 05:37:40 p.m. »
In mod cert amandoi aveti dreptate. Dar niciun producator de masini nu vinde ca accesorii cartoane pentru obturarea ferestrelor de aspiratie aerului pentru racirea radiatorului. Cartoanele vin din perioada cand romanii isi puneau Dacia pe butuci, luau bateria in casa si isi inveleau masina in folie ca pe un cocon. La conditiile climatice ale tarii noaste, sunt intre 5 si 10 zile pe an cu temperaturi sub -15 grade Celsius. Incalzirea motorului se face in cele 5 minute necesare degivrarii geamurilor cu racleta, iar ambientul in interior devine prietenos dupa acest interval (doar daca nu vreti sa conduceti in tricou). O singura data mi-a fost frig in masina, pe DN1 la - 17 grade, la 100 km/h. Dar sunt oameni carora le e frig si vara la 20 grade...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice