Ma uimeste ingeniozitatea romanului...
Sa nu uitam ca masina a fost proiectata pe un alt continent si cu o cu totul alta civilizatie. Chiar si in Europa de era proiectata, tot nu si-ar fi batut nimeni capul cu subiectul deschis aici. Masina e o marfa de consum ce nu trebuie sa faca multi pureci pe sosele chiar de se realizeaza motoare fiabile; ramin celelalte componente ce pot pica imediat dupa garantie ce pot asigura salariile muncitorlor. Cu rugina in partile vizibile, se rezolva problema prin tratarea chimica a caroseriei in schimb insa, la partile ascunse chiar nu-si va bate nimeni capul. cind dupa o ploaie torentiala te vei trezi cu virful pantofului umed si cu mochetele imbibate ine cu apa, deja va fi prea tirziu iar remedierea va necesita si munca si bani in plus. Cam greu e sa ajungi sub latura inferioara a parbrizului cu flacara de la un aparat de sudura si sa acoperi gaurile provocate de rugina prin infundarea canalelor de scurgere a apei.
Am deschis subiectul pt prevenirea acestui fenomen si cine doreste sa se uite mai atent, va putea observa un "luft" mult prea mare intre capota (latura cu balamalele) si masca de plastic prin care se asigura circulatia aerului in interiorul masinii. Prin acel luft si prin gaurile practicate pt functionarea balamalelor capotei, usor se poate strecura o frunza destul de mare de castan (nu ma gindesc si la alte soiuri cu frunze si inflorescente mai mici gen tei, salcim, artar etc) infundind canalele de scurgere. Vorbesc de castan pt ca am mereu masina parcata sub un astefel de copac. Iarna incepind cu primul dezghet de parbriz si pina in primavara, ori de cite ori masina va fi pregatita pt cursa, va avea loc si fenomenul de inghet-dezghet in canalul de sub parbriz. Pe unde va fi evacuata apa daca acele canale de evacuare sint infundate ? Apa si gheata va stationa in canalul de sub parbriz pina isi va gasi un loc de scurgere prin corodarea tablei ori pina la evaporarea ei. Subiectul e total neinteresant pt cei ce nu vor tine masina mai mult de 5-6-7 ani.
P.S. Sa spuna cineva sincer, care-si spala des masina, cind s-a uitat atent in acel canal dupa spalare daca a observat sau nu apa neevacuata in special in zona de sub balamale.
@bogogica, nu e vorba de inventivitatea romanului ci faptul de a inbunatati ceva cu care altii nu-si bat capul. In Romania, putini sau o mica parte cistiga banul usor asa ca pentru ei, asemenea deficiente sint trecute cu vederea. E mult mai important un consum de 1L in plus la 100/km decit o prevenire de corodare de tabla.