Autor Subiect: Jimny No2  (Citit de 12123 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline georgei23

Jimny No2
« : 30.Aug.2014, 03:45:59 p.m. »
Dupa 4 ani de la vanzarea primei mele jucarii de teren (jimny cabrio 2004 evergreen :x) si auzind ca in curind productia de jimny va inceta m-am hotarit sa imi iau unul nou....definitive edition...

Evolutie spectaculoasa fata de modelul anterior. Motorul VVT trage bine, consuma mai bine decit ma asteptam (8.6l la suta la mers pe autostrada 110-120kmh pe bord, 6.5 l la suta mers cuminte in trafic de mic oras de munte +imprejurimi, asfalt), multimplicare totala mai mare  decit la versiunea anterioara (in a1a cu reductor urca singura o panta moderata, fara sa apesi acceleratia), interior confortabil, isofix..

Insa sunt si citeva dezamagiri: amortizoarele spate. Desi legenda pe aici pe forum spune ca sunt pe gaz....mie unul mi-a lasat balta de ulei sub masina, dupa 3000 km. Testerul arata 35% la cel curs si 45% perechea lui...Imi vor fi schimbate pe garantie, dar imi e teama ca si cele noi vor avea aceeasi calitate...

Aveti vreo sugestie de alta marca, care sa-mi ofere o performanta mai buna pe sosea in primul rand.
Nu intentionez sa inalt masina, sa o modific si nici sa pierd garantia de 5 ani.

Alta dezamagire: franele....testerul arata 55% eficacitate (100% ce o insemna? :-/ si ce masini or avea 100%?).....s-o mai imbunatati ceva in timp?, o fi normal sa fie asa la o masina cu frina spate pe tamburi? as putea face ceva sa le imbunatatesc? (la fel, fara sa pierd garantia)...
Practic masina noua ar fi picat ITP-ul la amortizoare si ar fi trecut la limita la frane...  :-O
« Ultima Modificare: 30.Aug.2014, 04:04:25 p.m. de georgei23 »
 
The following users thanked this post: ulise

Offline ff_2004_06

Re: Jimny No2
« Răspuns #1 : 30.Aug.2014, 11:02:47 p.m. »
Felicitari pentru achizitie! Sa te bucure multi kilometri!

Nasol cu amortizoarele, credeam ca doar la SX4 sunt problemele astea... Eu iti recomand Sachs sau KYB (preferabil variante de top daca sunt mai multe alternative) si iti recomand sa ocolesti Monroe.

Sa fie asa de slabe franele de fabrica?  :-/
La discuri iti recomand discuri ATE (preferabil Power Disc daca sunt modelul asta pentru Jimny) si placute ATE (preferabil Ceramic, la fel, daca sunt modelul asta pentru Jimny). Iar pentru puntea spate ai putea sa te interesezi ce ar presupune sa iti pui discuri, in unele cazuri e destul de simplu, dar nu stiu la Jimny cum e. Poate colegii cu modelul asta stiu detalii.

L.E.: Asteptam mai multe poze. :)
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline unde

Re: Jimny No2
« Răspuns #2 : 01.Sep.2014, 02:30:40 p.m. »
Insa sunt si citeva dezamagiri: amortizoarele spate. Desi legenda pe aici pe forum spune ca sunt pe gaz....mie unul mi-a lasat balta de ulei sub masina, dupa 3000 km. Testerul arata 35% la cel curs si 45% perechea lui...Imi vor fi schimbate pe garantie, dar imi e teama ca si cele noi vor avea aceeasi calitate...

 Daca nu vrei sa pierzi garantia, atunci va trebui sa accepti ce pun ei si sa astepti sa treaca garantia... sau sa renunti la ea si sa pui ce vrei tu. Amortizoarele pe spate, cel putin la modelele anterioare erau pe gaz.
 Nu cred ca poti sa gasesti ce vrei tu pentru ca niste amortizoare care merg bine pe strada sint tari. Masina oricum topaie de spate cind e goala, senzatie accentuata si de faptul ca masina e scurta.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Jimny No2
« Răspuns #3 : 01.Sep.2014, 02:34:45 p.m. »
Alta dezamagire: franele....testerul arata 55% eficacitate (100% ce o insemna? :-/ si ce masini or avea 100%?).....s-o mai imbunatati ceva in timp?, o fi normal sa fie asa la o masina cu frina spate pe tamburi? as putea face ceva sa le imbunatatesc? (la fel, fara sa pierd garantia)...

 La fel... nu prea ai ce sa faci.
 Si eu am constatat problema frinelor slabe, mai ales ca e prima mea masina cu tamburi pe spate. La mine s-a schimbat situatia dupa ce am trecut la performance disks + pads si am facut un reglaj al tamburilor spate.
 Ai putea sa faci asa:
 - sa vezi daca placutele se aseaza corect pe toata suprafata discului si daca nu sa ceri inlocuirea pe garantie. Am vazut la multe Jimny ca placutele cu ating pe toata suprafata discului
 - sa soliciti reglajul tamburilr spate. Hint: frina de mina trebuie sa agata si sa fie ferma inca de la primul dinte. Daca nu e asa, asta e un semn clar ca tamburii trebuiesc reglati.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline n.vasiliu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 49
Re: Jimny No2
« Răspuns #4 : 02.Sep.2014, 03:38:05 p.m. »
Pe la intalniri iesi? In weekend la cate o tura?
 

Offline georgei23

Re: Jimny No2
« Răspuns #5 : 11.Oct.2014, 09:18:03 p.m. »
Dupa un concediu frumos cu un Fiat 500 Cabrio in tarile mai calde ma bate un gand cret...sa dau jimnyul metal top nou nout la taiat sa-i pun un astfel de sistem....Dupa sapaturi pe net am vazut ca Webasto are asa ceva la vanzare...
Stiti pe cineva care a mai facut asta pe vreo masina? Ceva recomandari cu cine/ce/unde/cum/cat?
Ce dezavantaje ati vedea? Cum o fi acest sistem vs. o trapa de sticla care sa se retraga?
Precizez ca nu ma dau zilnic cu jimny in Bucuresti ci intr-un oras mult mai aerisit...
 

Offline BXXENL

Re: Jimny No2
« Răspuns #6 : 13.Oct.2014, 11:29:04 a.m. »
O trapa de la webasto ar fi super doar sa n-o uiti deschisa daca te bagi prin balti/noroaie :D

Amortizoarele pe gaz sunt amortizoare pe ulei in care se pune si gaz sub presiune ca sa nu faca spuma uleiul, cum faceau la cele traditionale ce au DOAR ulei in ele, care dupa cateva curse incalzeau si spumau uleiul, scazand eficienta amortizoarelor. O sticla virgina de suc carbogazos, agitata, nu face spuma. Cum o deschizi, si scapa presiunea gazului din sticla (fssss) apare spuma. La fel si la amortizoare.

Cum mai stai cu franele? S-au mai asezat? Franele pe tambur nu sunt mai ineficiente, nu din cauza ca sunt pe tambur ai 55%, sa nu accepti explicatia asta la revizie, ci inarmat cu testul de frane sa-i pui sa demonteze, sa verifice, sa regleze tamburii, sa slefuiasca sabotii, ce-o fi nevoie, ca sa ai frane :D
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline cristidav

Re: Jimny No2
« Răspuns #7 : 13.Oct.2014, 03:39:40 p.m. »
- sa soliciti reglajul tamburilr spate. Hint: frina de mina trebuie sa agata si sa fie ferma inca de la primul dinte. Daca nu e asa, asta e un semn clar ca tamburii trebuiesc reglati.

Si la SX poate fi la fel ? Adica, eu trebuie sa trag circa 3+ clickuri ca sa tina pe o panta cat de cat decenta. La primele 2 clickuri merge la vale pe o panta chiar usoara.
Mersi de sfat.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline BXXENL

Re: Jimny No2
« Răspuns #8 : 13.Oct.2014, 04:14:20 p.m. »
Cel mai probabil da @cristidav, asa era si al meu la inceput, frana de mana nu facea mai nimic daca nu era trasa temeinic pana la capat, si chiar si cu ea pana la capat rotile nu tineau blocate. Dupa ce a fost reglata, la 3 click-uri tine masina pe loc, nici nu mai sunt atent daca o trag pana sus sau pana la penultima treapta. Sa plec de pe loc nici vorba, ori tarasc rotile spate ori moare motorul, dar de invartit nu se invart.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline georgei23

Re: Jimny No2
« Răspuns #9 : 13.Oct.2014, 09:31:47 p.m. »
Nu am mai facut nimic cu frinele. O sa vad cum mai sunt la prima revizie.