0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Suzuki Swift Sport un mini hothatch sau un warm hothatch pentru liga superioară. Indiferent din ce perspectivă este privit va aşterne un zâmbet de satisfacţie pe faţa proprietarului.Sunt la a doua degustare de Swift Sport. Prima experienţă cu micuţul japonez cu buletin de Ungaria nu a fost prea fericită. Nu s-a îndoit nici o tablă, nu am adunat puncte de penalizare, a fost doar o acumulare de frustrări in faptul că modelul avut la test nu prea era în toate minţile. Până am ajuns să vedem şi noi ce poate a avut de îndurat tortura altora.Adică nu prea mai era nimic din maşină în configuraţia originală, vizitase de atâtea ori service-ul încât era o palidă urmă din ceea ce am descoperit acum, la a doua degustare. Aş putea spune că Swift Sport este poate ultimul model care are sarcina de a trage linie peste o serie de sportive japoneze care au delectat cu o rigoare şi o satisfacţie oferită celui de la volan greu de egalat de ce va urma.Şi aici mă refer la Civic Type R - vechea generaţie, Impreza STI - berlina şi nu hatch-ul de acum, EVO IX şi magnifica Honda S2000. O puritate mecanică greu de identificat în zilele acestea decât într-un club extrem de restrâns. Nu este sportiva perfectă, îi poţi reproşa destule, dar modul în care pune pe tavă ce are de oferit, zâmbetul pe care îl ai la volan şi după ce cobori din maşină sunt lucruri greu de cuantificat şi te fac să îi ierţi carenţele.Într-o lume în care tot ce se conjucă cu sportivitatea este sinonim cu epatarea din punct de vedere estetic, Swift Sport face o notă discordantă. O linie extrem de cuminte, ai crede că este cel mai timid coleg din clasă. Un design care conservă sobrietatea modelelor sport de acum o generaţie sau două . Lumea nu te va arăta cu degetul pe stradă, Swift Sport va fi o prezenţă destul de discretă în trafic, doar cunoscătorii te vor privi cu simpatie.Şi trebuie să recunosc că apreciez această discreţie în torentul de LED-uri, apendice aerodinamice mai mult sau mai puţin justificate, jante uriaşe... O parte frontală la care singura modificare majoră este reprezentată de spoilerul faţă. Atât grila frontaşă cât şi priza de aer din spoiler sunt acoperite cu o plasă neagră şi sunt delimitate de continuarea celor două nervuri de pe capotă.Se poate observa şi o uşoară creştere în dimensiuni a grilei frontale, aceasta fiind ceva mai adânc decupată. Lateralul maşinii câştigă în individualizare graţie roţilor cu jante de 17 inch. Spatele maşinii este ceva mai exotic graţie celor două evacuari destul de generos dimensionate pentru un propulsor aspirat de 1.6 litri. Finalele sunt încadrate de lampa de ceaţă şi cea de marşarier în lateral şi despărţite de difuzorul central.O uşoară redesanare şi a stopurilor în ceea ce priveşte structura lor pentru că nu mai integrează lumina de marşarier. Swift Sport se mai laudă şi cu eleron montat în partea superioară a hayonului. O linie curată la exterior care bucură prin discreţie. Interiorul păstrează nota de discreţie, puţine elemente trădează caracterul modelului. Designul planşei de bord nu aduce nimic nou raportat la un Swift de bază.As prefera turometru centralOricât de tolerant aş fi cu acest model, totuşi trebuie să recunosc că ambianţa interioară are de suferit, ceva cam austeră atmosfera. Poziţia la volan este ceva cam înaltă, nederanjant pentru un Swift civil, dar pentru Swift Sport se transformă într-un minus. Scaunele sport deşi par uşor inofensive îmbracă foarte bine şi oferă un suport lateral atât pentru şezut cât şi pentru spate surprinzător de bun. Volanul sport cu trei braţe - un alt detaliu extrem de agreabil.Ar fi fost ideal dacă s-ar fi putut regla coloana de direcţie şi în profunzime. Levierul cutiei de viteze bine poziţionat şi cu o timonerie precisă. Pedalierul? Păi cred că este unul dintre cele mai bune pe care le-am întâlnit pe un model. Aş fi tentat să spun că este ceva mai bun decât la Honda S2000, dar poate timpul să mai fi estompat din prospeţimea feedback-ului.Un upgrade la nivelul materialelor nu cred că ar deranja pe nimeni. Şi calitatea asamblării este perfectibilă, eşti alintat cu tot felul de zgomote la interior în timpul rulajului de la panouri. Spaţiu există şi pentru locurile spate, chiar dacă este o caroserie în trei uşi.Nu multe modele m-au bucurat până acum atât de mult. Atât de mult am fost extaziat de ce oferă acest Swift Sport încât l-am "lucrat" pe Sergiu, el trebuia să scrie acest test. Am vrut să mă înclin în litere drept mulţumire pentru clipele de la volan. Pe hârtie nimic spectaculos. Un propulsor de 1.6 litri aspirat care dezvoltă 125 CP la 6.800 rpm şi un cuplu motor de 148 Nm la 4.800 rpm.În peisajul propulsoarelor de cilindree mică de azi supraalimentate acest motoraş pare un entry level. Dacă eşti puţin curios descoperi că acest propulsor are ingrediente pe care doar la modelele de competiţie le întâlneşti. Apoi un alt atuu este greutatea de doar 1.030 kg , foarte bine pentru un model sport. Suspensia faţă este de tip McPherson în timp ce pe spate găsim o bară de torsiune.Toate acestea pentru un o viteză maximă de 200 km/h şi un sprint de la 0-100 km/h în 8,9 secunde . Şi totuşi ce o fi aşa de magnific la această maşinuţă când nimic din ceea ce este scris mai sus nu are puterea de a impresiona. Cutia cu cinci trepte, ar fi fost ideală una cu şase trepte, este precisă şi bucură printr-un feeling mecanic, masculin destul de rar întâlnit.Propulsorul în prima partea a plajei de turaţii este extrem de cuminte, până spre 4.000 rpm nu se întâmplă nimic. Ceea ce este un atuu când vine vorba de un rulaj cuminte în regim urban. Începe să fie consistent sus, şi pentru a te bucura de cei 125 căluţi nu prea trebuie să îl laşi mai jos de 6.000 rpm. Dacă vrei atitudine pe drumuri de munte trebuie să înveţi să-l ţii sus, trebuie să înveţi să lucrezi mult cu schimbătorul, trebuie să te bucuri de pedalierul senzaţional, poate unul dintre cele mai bune pedaliere de exersat heel and toe.Şi Swift Sport te obligă la acest exerciţiu pentru a putea profita de resursele propulsorului la ieşirile din viraje. Totul completat de o dozare perfectă a pedalei de frână. Atât de plăcut dozajul pedalei de frână încât Swift Sport te îmbie la exerciţiul frânării cu stângul, poţi învăţa această operaţie uşor la volanului japonezului din Ungaria.O ţinută de drum neutră, cu o subvirare progresivă pentru cei prea curajoşi, dar uşor de corectat. Până aici totul în limite normale. Dar greutatea redusă, accentul masei pe partea faţă fac din Swift Sport o maşinuţă care te imbie la tot felul de artificii. Unul dintre cele mai simple şi pline de satisfacţii este ceea ce britanicii numesc "lift off oversteer". Suficient cât să descarci puntea spate şi a o face să gliseze cu un grad de dramatism care depinde de impulsivitatea celui de la volan. Şi totul se dovedeşte destul de sigur în condiţiile în care totul se petrece la viteze relativ modeste.Direcţia este extrem de precisă, de vie şi directă, atât doar că la viteze ridicate se dovedeşte puţin cam uşoară. Asta pentru că nu suferă de asistare electrică variabilă şi alte picanterii moderne, în schimb comunică excelent celui de la volan totul. Pentru că sunt puţin haotic în furnizarea feedback-ului, abia acum a venit rândul altui ingredient să fie menţionat. Swift nu taie gazul în timpul frânării, prin urmare fie că vorbim de heel and toe, de frânare cu stângul, ai parte de toate ingredientele pentru o evoluţie perfectă.Fara cuvinteSuspensia se dovedeşte umană în cazul unui rulaj la drum lung, nu se dovedeşte a fi incomodă în condiţiile în care este rigidă. În cazul unui rulaj sportiv setarea pe puntea faţă în ceea ce priveşte comprimarea şi detenta este bună, puntea faţă menţine un contact ferm cu suprafaţa de rulare. Perioada de detentă pe puntea spate are o mică latenţă, în cazul rulării pe sufrafeţe ceva mai deteriorate în regim sport conduce la mici momente de lipsă a contactului roţii cu suprafaţa de rulare. ....
‘We need something dramatic that graphically shows the car’s characteristics.’ That was art director Paul Lang’s instruction for the shot that would introduce our Swift new long-termer (right). It had to be a jump, then. Nothing sums ups the Suzuki Swift Sport more than a leap for joy. At £12,515 it may be the cheapest new car in our car park, and it may have only 123bhp, but everyone who has driven it so far has returned with a smile on their face. It’s an infectious little thing, this Swift, and despite being a bit long in the tooth (the Sport was launched in 2006), we couldn’t resist an opportunity to run one again. It’s honest and gets the basics right, from the brilliant seats to the rifle-bolt gearshift that’s a match for the Civic Type-R. And, as I’ve discovered, the springs and dampers perfectly control low-orbit landings, too. It’s gonna be fun.
motor de 1.6 litri, dezvoltat special pentru Swift Sport. Unitatea cu patru cilindri livrează 136 de cai putere la 6900 de rotaţii şi un cuplu motor de 160 de Nm la 4400 de rpm