Autor Subiect: Swift Sport  (Citit de 109973 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Swift Sport
« Răspuns #190 : 26.Mai.2015, 03:35:44 p.m. »
Shpeedy, RRP vinde "componente" pt m16a fix ca cele de la Clio plus versiuni cu "enlargement" de la 1.6 la 1.9L: http://www.rsrs.jp/en/engine/camshaft.html
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline ff_2004_06

Re: Swift Sport
« Răspuns #191 : 26.Mai.2015, 05:51:08 p.m. »
...
Edit: punctul cel mai slab al masinii insa - cauciucurile de fabrica, Continental Sport Contact 3 parca. Oribile in opinia mea. Plastic.
Eu de Sport Contact am fost multumit dar pe alta masina. Insa s-au topit repede.
SSS-ul meu (vechi) are Good Year F1 Eagle care mie imi plac si ma gandeam ca urmatoarele sa fie Conti SportContact, dar acum nu mai sunt asa de sigur. :) Ce recomandari aveti?
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline SIVI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 13
  • Gen: Bărbat
Re: Swift Sport
« Răspuns #192 : 17.Iun.2015, 06:54:51 p.m. »
nici eu nu sunt fericit cu Sport Contact3...mai deloc. Ma gandesc la ceva mai moale si nu stiu in ce masura merge talonul mai inalt(daca incape fara sa atinga)...nu as mai fi dat jos rotile de iarna, insa cred ca voi reveni la ele daca nu merg cele pe 17cu talonul marit.
E o adevarata crima configuratia asta pe centura de est a Bucurestiului....condusa si de o gagica, probabil vor aparea colturi in jantele alea.
« Ultima Modificare: 17.Iun.2015, 06:57:20 p.m. de SIVI »
 

Offline Muttley

Re: Swift Sport
« Răspuns #193 : 17.Iun.2015, 07:39:22 p.m. »
Jantele originale au 6.5 inchi, sunt inguste. 195-urile de fabrica par la ochi intinse pe jante, da' nu sunt deloc, impresia vizuala e data de protectia la janta a cauciucurilor. Tind sa cred ca niciun sleau din asfalt n-o sa atace vreodata janta de Stift Spuort.
IN SCHIMB........ talonul ala mic e autoflagelare in gropile de pe strazile noastre. Cum n-am indoit inca nimic in 2 ani si 30 mii km eu nu ma prind, sper sa n-am "noroc" dupa postarea asta. Dar zgomotul, disconfortul, sunt la ele acasa, continuu!

Solutii, in opinia mea, pentru inlocuirea 195/45/17:
 
17 inchi
   - 195/50 - va arata urat, inalte si inguste;
   - 205/45 - va arata urat pe jantele originale, trebuie 7 - 7.5 inchi latime. Castig mic de confort. Ar arata cel mai bine cred;
   - 205/50 - va arata urat rau pe jantele originale, castigul e mare, confort, dar se duc naibii demarajul si consumul in oras (care deja-i praf).

16 inchi, aici toate vor arata urat
   - 195/55 - castigul e maxim la confort, am la rotile de iarna, diferenta-i imensa. Diametrul e doar cu putin mai mare decat la standard;
   - 205/50 - la fel.

N-am adus in discutie comportamentul dinamic, sa fim seriosi, NU AI unde sa-i rupi fasu' atat de tare la noi, incat sa simti diferente atat de mici!
Ca o observatie totusi, la cresterea talonului, masina va fi mai previzibila, nu va mai derapa atat de brusc si neiertator.

Eu voi face neaparat o schimbare la capitolul asta, da' tre' sa ma hotarasc la dimensiune. Si sa gasesc niste jante sa-mi placa. Si sa am de spart o carca de bani pe jante si cauciucuri noi.
« Ultima Modificare: 17.Iun.2015, 07:50:58 p.m. de DanSSS »
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline ff_2004_06

Re: Swift Sport
« Răspuns #194 : 17.Iun.2015, 10:43:25 p.m. »
Mie cred ca imi scapa ceva sau modelul vechi e foarte diferit la capitolul asta: cand am trecut la rotile de iarna (185/60/R15, deci cu multa "carne"), ma asteptam ca masina sa fie mult mai confortabila si ca aderenta sa fie mult mai slaba. Insa confortul nu s-a imbunatatit aproape deloc iar aderenta e doar putin mai slaba. Asa ca nu prea inteleg de ce atata bataie de cap ca sa treci de la 17 la 16.
La voi e altfel fata de cum am descris eu mai sus?
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline Don Napoleon

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 448
  • Thanked: 137 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Swift Sport 2007 aka Red FURY
    • Bucuresti
Re: Swift Sport
« Răspuns #195 : 18.Iun.2015, 12:48:06 a.m. »
Servus,

ff_2004_06, o întrebare dacă îmi permiți. Tu, ai arcurile originale pe mașină sau au fost schimbate cu unele aftermarket? Acesta diferență s-ar putea sa iți afecteze comportamentul suspensiei deși ai realizat rocada cu anvelopele de iarna.
Referitor la anvelope, conform spuselor colegilor, anvelopa echipata pe modelul vechi din fabrica, Goodyear F-1 GSD-3, ar fi cea mai moale. Pentru utilizarea unei anvelope cu alte dimensiuni mi s-a părut interesant următorul calcul la vecini maghiari http://www.gumi.sop.hu/valtomeret_kalkulator-oldal/195/45R17-gumiabroncs
Alături de asta ași dori sa adaug o mica afirmație legata de modelul nou vs cel vechi, au același model de motor (M16a).  Diferența este de 13 CP si 12 Nm, cea ce ma înclina sa susțin ca modelul vechi nu este submotorizat , contrar afirmație colegul DanSSS.
« Ultima Modificare: 18.Iun.2015, 01:21:52 a.m. de Don Napoleon »
 

Offline Muttley

Re: Swift Sport
« Răspuns #196 : 18.Iun.2015, 07:47:32 a.m. »
Florin, un cauciuc mai balonat se va folosi la o presiune mai mica intotdeauna, de aici sporul de confort.
Napoleoane, ala mai nou are alta curba de cuplu, urmare a VVT-ului si admisiei variabile. Mai buna adica! Am condus 2 SS-uri vechi, sunt lesinate total la turatii normale.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline shpeedy

Re: Swift Sport
« Răspuns #197 : 18.Iun.2015, 08:45:20 a.m. »
Napoleoane, ala mai nou are alta curba de cuplu, urmare a VVT-ului si admisiei variabile. Mai buna adica! Am condus 2 SS-uri vechi, sunt lesinate total la turatii normale.

Intreb si eu: SSS-ul vechi nu are aceleasi chestii? Din ce stiam, toate M16A sunt cu VVT.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Don Napoleon

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 448
  • Thanked: 137 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Swift Sport 2007 aka Red FURY
    • Bucuresti
Re: Swift Sport
« Răspuns #198 : 18.Iun.2015, 09:25:07 a.m. »
SS-ul e una SSS-ul este alta, nu inteleg de ce esti defensiv. Termenul submotorizat este folosit incorect.

1.6 M16a 1490cc DOHC 16v MPFI VVT (Swift Sport)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
123 hp @ 6800rpm, 109 lb/ft @ 4800rpm

1.6 M16a 1586cc DOHC 16v MPFI VVT (Swift Sport 2012 - 2014)
Bore x Stroke 78mm x 83mm
136 hp @ 6900rpm, 118 lb/ft @ 4400rpm

Suzuki, stiu ca nu a facut SSS-uri cu motoare mai mici. Daca doresti pot sa iti fac o poza la motor sa vezi ca este VVT.
« Ultima Modificare: 18.Iun.2015, 09:28:12 a.m. de Don Napoleon »
 

Offline Muttley

Re: Swift Sport
« Răspuns #199 : 18.Iun.2015, 09:34:42 a.m. »
Shpeedy, e chestiune de fine tune. Fiecare parametru motor are plaje relativ largi de reglaj. Apoi pot diferi principiile de functionare ale distributiei variabile, fazele de deschidere ale supapelor, intarzierile, avansurile, e o multitudine de factori ce pot interveni. Nu stiu detaliile acestor 2 motoare, dar la un acelasi motor, oarecare, puterea poate varia de la 50 la 500 cai. Teoretic, dar uneori si practic.

Napoleon, SS = Swift Sport, e implicit Suzuki. In rest, fie cum zici tu.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport