Autor Subiect: Inaltare S-Cross  (Citit de 32502 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline naenick

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #90 : 18.Sep.2022, 05:24:43 p.m. »
Va salut!Am montat si eu arcurile de la MAD pe sx4 s-crosul meu ,benzina,2WD,2014.Arcurile le-am gasit pe olx un pic mai ieftin HV-391081.La voi in kit mai era si altceva decat arcurile?Ma refer aici la suruburi excentrice?Geometria am facut-o a doua zi la autosoft.Toate bune dar  in viteza a-IIa intre 20-40 km/h am o trepidatie usoara pe care o simt in parte dreapta fata,atfel planetara nu rotaie/bate pe viraje.Cu arcurile originale nu aveam trepidatia.Suspectez capul de planetara interior dreapta(tripoda sau capul in sine) sau unghiul de cadere care nu poate fi reglat ,gaurile de la amortizoare fata si de la portfuzete sunt fixe.Deci voi ati remontat amortizoarele fata fara suruburi excentrice ?
  • Suzuki sx4 s-cross
 

Offline NicNic

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #91 : 18.Sep.2022, 09:07:14 p.m. »
Din catalogul celor de la MAD nu am vazut sa fie cumva, in oferta lor de produse, suruburi reglaj camber (excentrice) .

Dar modificarea unghiului de cadere al masinii nu ar schimba unghiul planetarei facut cu orizontala. Pentru ca asta e partea de geometrie ce ar poate duce la aparitia de vibratii (in cazul modificarii semnificative a acestui unghi).

Ai masurat cumva cat este suprainaltarea obtinuta dupa montarea arcurilor MAD?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #92 : 18.Sep.2022, 09:51:06 p.m. »
Nu am primit nimic altceva decat arcurile la cumpararea lor de la importatorul pe Romania. 4 arcuri si atat.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ntire2000

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #93 : 18.Sep.2022, 10:33:08 p.m. »
Dar modificarea unghiului de cadere al masinii nu ar schimba unghiul planetarei facut cu orizontala. Pentru ca asta e partea de geometrie ce ar poate duce la aparitia de vibratii (in cazul modificarii semnificative a acestui unghi).

Tot am stat strâmb si am judecat drept: se modifica unghiul planetarei facut cu orizontala.  :-?
Daca masina sta mai sus cu arcurile astea, automat si cutia de viteze e mai sus ca doar e prinsa de sasiu.
Iar roata e tot acolo, pe asfalt.

PS: cred ca deja e al treilea coleg care se plânge de vibratii dupa ce monteaza alte arcuri decât alea "recomandate" si poate ca modificarea asta în timp se reflecta asupra "sanatatii" transmisiei.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #94 : 18.Sep.2022, 10:37:37 p.m. »
Din ce s-a discutat pe forum, arcurile MAD au aceeași lungime cu cele de fabrică.
Deci masina nu ar trebui sa "fie mai sus" ci doar sa nu "fie mai jos".
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ntire2000

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #95 : 18.Sep.2022, 10:40:24 p.m. »
Or fi având aceeasi lungime, dar difera substantial deformarea la sarcina.
Cine stie cum au calculat proiectantii de la Suzuki pozitia masinii în functie de deformarea arcurilor.
Inclusiv garda la sol e calculata în functie de asta, nu?

Iar arcurile astea modifica inclusiv garda la sol, deci masina sta mai sus, nu?

PS: prin modificarea unghiului capului de planetara pot aparea anumite vibratii din cauza ca proiectantii or fi calculat articulatia doar sub anumite unghiuri de înclinare.
Iar în timp se duce planetara/le, care e doar "un fleac, m-au ciuruit" la portofel.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #96 : 18.Sep.2022, 10:43:30 p.m. »
Corect raționamentul.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #97 : 18.Sep.2022, 11:04:31 p.m. »
Corect raționamentul.
    O parea corect, dar in anumite situatii masina poate rula si cu 2-3cm mai sus decat normal si atunci ce facem ?
Este al doilea, celalalt era cu Vitara dar se pare ca masina avea alte probleme, dar cred ca n-a vrut sa recunoasca. Atentie, asta e S-Cross din 2014, eu cand le-am cumparat mi-au spus ca e ptr. 2015. Si nu am suruburi excentrice !
  Este Hoinar, este Sanie cu Mad-uri si n-au probleme, cu Vitara suntem atatia...
Si-ar mai fi o problema pe care n-a ridicat-o nimeni : nu stiu la S-Cross, dar Vitara sigur dupa 3 ani pierde in inaltaime(comparati cu una noua sa vedeti), in situatia asta ce se poate intampla?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #98 : 18.Sep.2022, 11:11:18 p.m. »
Dupa mine rationamentul logic e urmatorul.

Atunci când vad ca ma lasa amortizoarele si arcurile, daca sunt un proprietar grijuliu, ma duc musai sa le schimb ca sa aduc masina la cota initiala stabilita de fabricant.
Ca masina pierde cam 4-5 cm din garda la sol....se vede clar dupa distanta ramasa dintre cauciucuri si buza aripilor.
Daca nu-mi pasa si nu ma duc sa remediez problema, în doua sezoane maxim, cam risc sa fac praf directia si transmisia (socuri si vibratii excesive), corect?

Acuma privind din cealalta perspectiva, aceea de a supraînalta masina cu 4-5 cm peste cota initiala stabilita de producator nu e cam aceeasi mâncare de peste?
Zic si eu, e doar o parere personala.....  :-?

PS: mai nou fiecare fabricant calculeaza durata de viata a componentelor unei masini, în special acolo unde intervine partea mecanica.
Placutele nu duc mai mult de 40k de km, discurile cam tot pe acolo, ambreiajul sa zicem 100k de km, etc....
Parerea mea e ca unele modificari - mai ales mecanice aduse masinii grabesc sfârsitul unor componente, fapt care nu poate decât sa bucure furnizorii de piese....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #99 : 18.Sep.2022, 11:17:13 p.m. »
A lui Hoinar e ceva mai "tinerica" inca  :P E a mea cu 36.000 km si nicio problema. A lui Sanie, ce sa mai zic... are zeci de mii de km buni.

Si-ar mai fi o problema pe care n-a ridicat-o nimeni : nu stiu la S-Cross, dar Vitara sigur dupa 3 ani pierde in inaltaime(comparati cu una noua sa vedeti), in situatia asta ce se poate intampla?
3 ?  :-)) Puneti roata de rezerva si 50 kg in portbagajul oricarui SCross (inclusiv cel nou si frumos din 2022) si veti vedea ca se lasa bine pe c**... spate. Cate SCross-uri am vazut in trafic pana acum, cel putin jumatate erau lasate pe spate. Si as putea baga mana in foc ca nu aveau greutate in portbagaj, ci aveau si ele 3-4 ani vechime. Am vazut vreo doua in HU plecati in concedii (aveau si cutie pe masina) si mai ca nu se freca anvelopa de aripa, asa lasate erau.
Iti spun eu ce se intampla. Cand dai intr-o groapa ceva mai tare, amortizorul loveste in capat de mama focului. Am patit-o eu pana sa schimb arcurile.

LEdit: Nu indemn pe nimeni sa le schimbe daca nu are nevoie/nu simte ca e musai. Dar, pentru mine, au fost mana cereasca aceste arcuri. De la o masina cu 4 insi si bagaje care ducea niste drumuri olecuta mai proaste decat ar duce, sa spunem, un Passat mai inaltut... la masina cu care ma bag pe drumuri cum nici nu visam pe cand o aveam pe Old SX4 2WD. Sanatos sa fiu, sa pot suporta minusurile de rigoare aparute in timp... daca vor fi. Dar eu am simtit ca-mi sunt necesare.
« Ultima Modificare: 18.Sep.2022, 11:40:03 p.m. de cristidav »
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky, frenzy