Autor Subiect: Inaltare S-Cross  (Citit de 32498 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #60 : 13.Sep.2021, 03:52:42 p.m. »
Dupa aproape 4.000 km prin Croatia si Muntenegru, pe drumuri de absolut toate tipurile, de la cele de viteza bune (autostrada 180/h si curbe luate pe DN-uri cu 100/h) pana la cele offroad bolovanoase si urcate in viteza 1 kilometri intregi, pot spune urmatoarele...

Nu simt decat avantajele oferite de noua suspensie.
Intocmai. Un mic dezavantaj ar fi ca masina se inclina ceva mai tare la curbe luate cu viteza, dar, daca veniti de pe old SX4, e irelevant caci se comporta la fel.

   Directia, in cei 8000km parcusi cu S-CROSS nu mi s-a parut imprecisa sau greoaie, masina raspunde usor si precis la schimbarile de directie.
    Avand in vedere pozitia rotilor-fata pe care am remarcat-o pe rampa după schimbarea arcurilor(la Vitara), n-as recomanda sa se circule fara refacerea directiei nici macar 100km.
Da, si mie mi se pare precisa directia. Dar vin de pe old SX4. Daca o compar cu Audi-ul amicului, e adevarat ca Audiul e mai misto, mai precis, la SCross trebuie sa tin volanul bine la denivelari. Dar nu o vad ca pe o problema, sunt obisnuit de la vechea masina.
Cat despre rotile dupa montarea arcurilor, inainte de geometrie nu mi s-a parut sa fie ceva suspect la SCross. Ba chiar mai mult, nici n-a trebuit intervenit, toate erau in parametri. Ce mi-a placut si mai mult e ca rotile din spate, cu noile arcuri, nu mai sunt cracanate, si-au reglat putin unghiul si stau chiar bine ochiometric... si "geometric"  :P

Parerea mea e ca la masina asta amortizoarele sunt problema, sunt f moi si elastice, facand-o sa sa pluteasca asa cumva si sa iti dea senzatia aia de nesiguranta permanenta.
Senzatia asta trece dupa primii 500 km, te obisnuiesti si ramai doar cu incantarea apoi  :good:

Concluzii: drecția mi se pare mai greoaie (poate datorită faptului că nu am reglat unghiul, mâine am programare). Stabilitatea pare la fel, nu am sesizat schimbări notabile. Absoarbe mai bine denivelările specifice de autostradă, in special la capeți de pod.
E adevarat ca la denivelarile din oras, masina e mai confortabila. Insa, cum spunea si @sanie cu ceva pagini mai incolo, contrar celor spuse de @ValiRaț, pe bumpurile de pe poduri de pe autostrada, luate cu 150/h, masina salta mai tare si iti lasa senzatie de instabilitate mai mult. Dar, cum mai spunea, te obisnuiesti rapid si stii cum sa reactionezi.

Sincer, își merită toți banii.
Azi, cu siguranță cea mai bună investiție sunt arcurile MAD care vin cu confort sporit + gardă la sol bună

Asfalt:
După ce am condus ~200 km pe aceleași drumuri cu același stil, singura diferență remarcată este modul barcă pe direcția față-spate. Dar, este un mod scurt (nu știu cum să îl explic), nu modul barcă cunoscută la mașinile înălțare în care te leagănă bine. Este un mod de legănate mai rigid.
Modul barcă stânga-dreapta mult atenuat (rostogolire) fată de arcurile originale.

Offroad:
Altceva tată….
Am testat ieri pe un drum pe care am mai fost si de la modul mers cu bucile strânse că agățam orice nu era la nivelul pământului, fluieram, fumam trabuc si eram cu berea în mână. Este drept că am împrumutat de la un prieten rotile de iarnă de Duster. 215 65 R16
Le-am împrumutat deoarece cu următoarea schimbare de gume, trec pe 65. + la gardă….
Intrutotul de acord cu el  :good:
Acea balanganare fata spate mi-e insesizabila, iar masina nu e mai barca, e chiar ceva mai rigida, mai precisa. Trecand de pe old SX4 pe asta, m-am simtit ca intr-o limuzina. Punandu-i noile arcuri, parca o am pe vechea SX4 dar cu 4x4... si sunt incantat, ca asta vreau, sa salte peste bolovani, nu sa ii frece  :good:
De la SCross cu care am strans din buci pe un offroad banal in Padis, pe care treceam fara probleme cu old SX4, 4x2, am ajuns in Muntenegru sa-mi iau capul de la drum si sa admir picioarele sotiei pe offroad de doua-trei ori mai prost decat cel din Padis.

    Chiar NU ai de ce sa te temi ! Faptul ca arcurile sunt mai groase(decat OEM) o "tine tare" pe asfalt. Ce spui tu de 140+... vezi 160+. :)
Vorbim cand te-ntorci.
Ai avut perfecta dreptate. Cu specificatia ca esti ceva mai sus ca pozitie de condus (cu care te obisnuiesti repejor), asa e, sta "la fel de perfect" la 160+ ca inainte.

Ma bucur ca v-am putut ajuta, multumesc si eu celor care m-au ajutat sa ajung aici.
Eu unul traiesc un vis acum. Am urcat in Muntenegru al doilea drum ca si comparatie intre SCross 4x4 si old SX4 4x2, dupa cel din Padis. Cu old SX m-am temut ca nu mai ies din acea dolină, caci pantele erau bolovanoase si lungi, iar eu nu aveam 4x4, cu SCross acum am apasat butonul magic si... vis !  :D
Am masina ideala pentru ce imi trebuie mie. Acum, de cand cu noile arcuri.  :good:
Recomand oricui care mai face offroad ceva mai sanatos sa faca sacrificiul financiar. E cu totul alta viata !
Altfel, doar pentru asfalt si niste drumuri de sate pietruite, nu vad sa fie musai.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: gabineg, enicky, frenzy, lexxx, trl

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #61 : 13.Sep.2021, 09:56:05 p.m. »
Ai avut perfecta dreptate. Cu specificatia ca esti ceva mai sus ca pozitie de condus (cu care te obisnuiesti repejor), asa e, sta "la fel de perfect" la 160+ ca inainte.

Ma bucur ca v-am putut ajuta, multumesc si eu celor care m-au ajutat sa ajung aici.
Eu unul traiesc un vis acum. Am urcat in Muntenegru al doilea drum ca si comparatie intre SCross 4x4 si old SX4 4x2, dupa cel din Padis. Cu old SX m-am temut ca nu mai ies din acea dolină, caci pantele erau bolovanoase si lungi, iar eu nu aveam 4x4, cu SCross acum am apasat butonul magic si... vis !  :D
Am masina ideala pentru ce imi trebuie mie. Acum, de cand cu noile arcuri.  :good:
Recomand oricui care mai face offroad ceva mai sanatos sa faca sacrificiul financiar. E cu totul alta viata !
Altfel, doar pentru asfalt si niste drumuri de sate pietruite, nu vad sa fie musai.
:clap:, da frumos ca intorci "serviciul" alocand atata timp sa  impartasesti experienta ta ! :good:

La fel am multumit si le multumesc si eu celor doi colegi pe ale caror referinte m-am bazat cand am facut schimbarea : @boga81 si @shpeedy !
Numai asa am ajuns sa fac pionierat cu arcurile Mad. :D
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline sanie

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #62 : 14.Sep.2021, 10:25:22 a.m. »
Nu știu alții cum sunt, da eu cred că oamenii de la Taubenreuther ar trebui să ridice statuie acestui forum.
  • mobi
nu dați banii pe prostii
faceți creastă la copii
 
The following users thanked this post: enicky

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #63 : 14.Sep.2021, 10:27:05 a.m. »
...ar trebui să ridice statuie acestui forum.
Fix la asta m-am gandit si eu cand, sosit acasa dupa 3 saptamani, m-am trezit pe topic cu inca vreo 3-4 colegi care au pus MADurile dupa ce topicul a stat luni/ani inactiv :-))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky, trl

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #64 : 15.Sep.2021, 12:35:30 p.m. »
Nu știu alții cum sunt, da eu cred că oamenii de la Taubenreuther ar trebui să ridice statuie acestui forum.
  Da asa este, aveti perfecta dreptate .
Ei, firma se bucura ca are vanzari bune.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #65 : 27.Sep.2021, 11:01:05 a.m. »
Revin. Dintre toti colegii care v-ati inaltat masinile, nu vi se pare ca farurile bat al naibii de sus ? Imi iau flashuri nonstop... si vad si eu ca bat prea sus si ii deranjez pe altii.
1. autolevelingul n-ar trebui sa-si faca treaba si sa le coboare ? (mai mereu merg cu masina incarcata 2 adulti 2 copii si bagaje de excursii pe 2 zile)
2. stiu ca s-ar putea regla sa bata mai sus sau mai jos, dar nu stiu daca fiecare far are reglare individuala sau se regleaza ambele faruri de undeva.

Nu ma trimiteti la reprezentanta, ca parca vad ca aia mi le coboara la dracu si apoi iar trebuie sa le fac a zecea vizita...
Daca e cineva care a facut-o si imi poate oferi informatia, raman recunoscator.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: trl

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #66 : 27.Sep.2021, 01:16:02 p.m. »
   Primul factor care conditioneaza directia/pozitia fasciculul de lumina este presiunea rotilor. E bine sa fie egala la toate rotile, dar avand in vedere ca masina s-a mai ridicat 3-4cm ar fi de preferat ca mergi pe "confort", unde presiunea este mai mica, deci masina mai putin ridicata.
   Daca noaptea cand stai la semafor la o distanta de 2-4m fata de masina din fata, iar linia farurilor nu-i ajunge la retrovizoarle laterale, sau nu-i depaseste luneta(baza), atunci ele sunt ok, nu rebuiesc reglate.
   Mai exista si situatia creata de noile arcuri, care functie de asfalt, creeaza uneori masinii un usor balans fata-spate, situatie in care cel din fata ptr. o secunda "primeste" un jet de lumina "neprietenos", motiv pentru care iti da un flash.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: trl

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #67 : 27.Sep.2021, 02:11:39 p.m. »
Nu e cazul meu. Se vede de la o posta ca sunt prea sus, ca ii orbesc pe ceilalti. Toate indicatoarele rutiere la 50 m in fata mea sunt luminate pe jumatate sau total de faruri, ca in cazul fazei lungi, ceea ce n-ar trebui.
Ma rog, eram curios daca s-a mai lovit cineva de asta dupa inaltare sau s-au dereglat. Si-am mai vrut sa ii atentionez pe viitorii posesori de kit de inaltare ca s-ar putea sa se loveasca de asta.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Myhay

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #68 : 27.Sep.2021, 02:59:56 p.m. »
Auto leveling ul nu are cum sa sa intre in actiune pentru ca senzorii de auto level sunt bazati pe greutatea / presiunea masinii pe spate nu pe inaltare efectiva. Chiar si cand esti incarcat si ai masina inaltata ca in cazul vostru ea tot se ridica de bot , mai putin probabil decat cu arcurile originale dar nu suficient cat sa detecteze senzorii si sa regleze luminile tocmai pentru ca e mai inaltata arcurile fiind mai tari. Asta e o parerea personala dedusa din informatiile de pe aici. Poate ca nu este asa.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #69 : 27.Sep.2021, 03:23:21 p.m. »
   Inaltarea masinii n-ar trebui sa determine ca faza scurta sa bata in balarii, doar sa castigi cativa metri in plus la distanta acoperita. Eu n-am avut situatia asta. Problema ar fi trebuit sa apara daca inaltai doar fata. Deocamdata n-a mai semnalat cineva problema, pentru ca ar trebui sa existe si la Vitara.
  Oricum, ar trebui sa fie si un reglaj mecanic pe inaltime.
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip