Autor Subiect: Inaltare S-Cross  (Citit de 32493 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #40 : 05.Aug.2021, 12:46:15 a.m. »
Marimea actuala, 215/55R17 (si, deoarece sunt aproape identice, deduc ca si 215/60R16) sunt groaznice pe offroad, simti pietrele/bolovanii in roata... La old SX n-am simtit niciodata asa ceva.
    Am mai spus-o intr-o postare, n-o mai caut, ar trebui sa explic de unde am concluzia asta si nu mai am nici chef, nici timp: sunt convins ca masina arata mai bine cu 215 65 16(marimea de Duster), dar pentru greutatea ei(aprox.1200), gumele alese/originale sunt suficiente, daca nu chiar supradimensionate, din cauza asta are si frane atat de bune.
Posibil ca 225 sa aduca un aport suplimentar la stabilitate si franare, dar poate sa fie si ceva mai greu.
   Nu stiu ce gume avea vechiul SX4, dar eu am mers pe niste coclauri foarte urate si cu Vitara(inaltata si cu 215 60 16) si cu S-Cross-ul  cu 55r17 si confortul(simti pietrele/bolovanii in roata) depinde intr-o buna masura si de modul cum conduci, mai ales de viteza, dar si de cauciucul de vara(dur) complet inadecvat pentru bolovani si pietre(orice dimensiune ar fi!).
 Hai sa intelegem ca aceste doua modele nu sunt Samurai sau Jimny sa le alergam incarcate full prin bolovani, dar daca o facem, s-o facem cu grija. Atunci ne vom simti si bine si le vom prelungi si viata.
   Eu am gume de iarna, iar pentru vara am ales all season, care mi s-a parut net superior unei gume de vara, daca vreau sa mai ies si in afara asflatului. Iar pentru asfalt ud au aderenta A, deci acvaplanarea nu cred va avea "loc" la aceste gume.(vezi jurnal)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #41 : 16.Aug.2021, 01:35:47 p.m. »
Am postat in jurnalul, meu, dar, daca cineva cauta in topic, pun sa fie si aici. Macar cu atat pot si eu sa ajut, la randul meu, pentru cat de saritori au fost colegii in cunostinta de cauza.

Un before & after la inaltarea cu arcuri MAD HV-391081.

Am incercat sa pozez din aceleasi unghiuri. Pozele "distorsioneaza". In realitate, inaltarea e fenomenala (vezi masuratori mai jos) ! 😁

Dupa masuratori: (cu incarcatura din portbagaj de 11 flacoane de 5L si saltele/scaune cort + roata de rezerva, aprox 60-70 kg, cam greutatea obisnuita de excursii la cort/concedii la noi in portbagaj)
Inainte: 16 cm garda la scut motor, 14 cm garda la scut cardan, 22 cm garda la botul masinii.
Dupa: 18,5 cm garda la scut motor, 18,5 garda la cardan !!!!, 25 spre 26 garda la botul masinii.
La plasticele de la aripi intr-adevar inalta cu vreo 3 cm.

Ca si idee, old SX4 avea 16 cm garda la scut motor si tot 22 cm la botul masinii (caci era oblic, nu drept ca la SCross)
Pe langa ca inalta cardanul cu cativa cm, nici nu ii permite sa se lase pe fund prea tare. Deci am castigat 4 cm pe spate ! (ca pe fata nu se lasa deloc la incarcare). Un avantaj enorm pentru offroadul meu.
In oras, arcurile astea absorb mult mai bine denivelarile, e mai comoda, aveau dreptate colegii. Pana si pozitia la volan se simte mai sus. Ramane de vazut la viteze la drum intins cum se comporta.

Before:

After:


Gata epopeea "noua Suzi". De acum nu-mi ramane decat sa ma bucur de ea.
Pe aceasta cale, va multumesc tuturor celor care m-au ajutat cum au putut la realizarea acestui vis ! Sunteti o comunitate extraordinara !  :good:
Daca cineva doreste orice info, ii stau la dispozitie.
« Ultima Modificare: 16.Aug.2021, 01:53:04 p.m. de cristidav »
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky, teutzue, frenzy, ValiRaț, perfidus, trl, spiro

Offline ValiRaț

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #42 : 16.Aug.2021, 01:55:45 p.m. »
Salut,

Si eu sunt pe punctul de a pune arcuri MAD, dar pe site-ul lor nu apare Romania ca si adresa de livrare.
Am gasit si la https://www.4x4styling.com/Lift-Kit-suspension-systems-Front-35mm-Rear-40mm-Suzuki-SX4-S-Cross-type-JY-My-13-16-and-2016 mai ieftine.
Poti sa imi zici de unde ai achizitionat arcurilele si un contact daca se poate?!

Multumesc,
O zi frumoasa!
  • SX 4 S-Cross Passion AT 4x4
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #43 : 16.Aug.2021, 02:12:13 p.m. »
Dupa cum au spus si colegii mai in urma, arcurile MAD sunt de la Taubenreuther Romania SRL, importatorul pe Ro, www.offroad24.ro
Eu am colaborat atat cu MAD, cat si cu Taubenreuther in tot acest proces.
Au costat fix 2000 de lei, transport gratuit.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: spiro

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #44 : 16.Aug.2021, 02:23:13 p.m. »
...Poti sa imi zici de unde ai achizitionat arcurilele si un contact daca se poate?
   Chiar doua pagini mai in spate era : https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5339.20
Un before & after la inaltarea cu arcuri MAD HV-391081.

In oras, arcurile astea absorb mult mai bine denivelarile, e mai comoda, aveau dreptate colegii.
Pe aceasta cale, va multumesc tuturor celor care m-au ajutat cum au putut la realizarea acestui vis ! Sunteti o comunitate extraordinara !  :good:
@cristidav, ce pot sa-ti zic, decat sa te bucuri de confortul lor si sa va plimbe sanatosi pe unde doriti !

Avem inca un suzukist fericit ! :good:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline teutzue

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #45 : 16.Aug.2021, 11:07:42 p.m. »
Multumim de impresiile detaliate, ajuta foarte mult pe cei care cocheteaza cu ideea de arcuri MAD.

Se vede clar ca masina e mai inalta, mai ales in spate.
Stateam si ma gandeam daca nu se pot lua arcuri doar pe puntea spate, in fond, acolo e buba la arcurile originale. Are cineva idee?

Sunt insa tare curios cum se simte la viteze mai mari inafara orasului. Mai asteptam impresii dupa ce te mai plimbi cu ea si extraurban.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #46 : 16.Aug.2021, 11:38:02 p.m. »
Da, stiu eu. Exista MADuri de intarire, suplimentare, pentru spate. Costa aproape 1000 de lei. Eu am preferat sa mai pun 1000 si sa si inalt masina, nu doar sa o intaresc pe spate.
Chiar explicam unui amic, cu arcurile de inaltare se inalta toata masina (bot, motor, cardan, praguri, teava esapament) cu 2-3 cm, pe cand cu arcurile suplimentare pe spate se pastreaza doar spatele la valoarea declarata de producator si in cazul incarcarii. Am preferat sa impusc doi iepuri, ca e pe termen lung.

Cat despre cum se simte, din start va spun ca, dupa o zi de condus prin oras, e clar mai comoda, dar e si mai... suvuleţ. Atat tinuta de drum, cat si feelingul la volan.
Cu impresii despre viteze mari revin, caci urmeaza sa plec in concediu si prind de toate, autostrada, offroad, tot. Dar "ma tem" ca ii e afectata tinuta la 140+ km/h. Asta, nu poti fi si cu capra si cu varza.  :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #47 : 17.Aug.2021, 02:57:00 p.m. »
...Dar "ma tem" ca ii e afectata tinuta la 140+ km/h. Asta, nu poti fi si cu capra si cu varza.  :D
    Chiar NU ai de ce sa te temi ! Faptul ca arcurile sunt mai groase(decat OEM) o "tine tare" pe asfalt. Ce spui tu de 140+... vezi 160+. :)
Vorbim cand te-ntorci.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline ValiRaț

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #48 : 22.Aug.2021, 10:22:59 a.m. »
Salutare,

Revin și eu cu primele impresii după 2 zile de condus “cămila” cu noile arcuri MAD.

Sincer, își merită toți banii.
Inițial am zis că cea mai bună investiție este antifonarea ușilor și boxe noi, asta acum 3 ani.
Azi, cu siguranță cea mai bună investiție sunt arcurile MAD care vin cu confort sporit + gardă la sol bună (de ce oare nu le-am schimbat până acum?!)

Asfalt:
După ce am condus ~200 km pe aceleași drumuri cu același stil, singura diferență remarcată este modul barcă pe direcția față-spate. Dar, este un mod scurt (nu știu cum să îl explic), nu modul barcă cunoscută la mașinile înălțare în care te leagănă bine. Este un mod de legănate mai rigid.
Modul barcă stânga-dreapta mult atenuat (rostogolire) fată de arcurile originale.

La ~120 km/h nici o modificare
Azi dau o tură de autostradă până la Timișoara și revin cu info.


Offroad:
Altceva tată….
Am testat ieri pe un drum pe care am mai fost si de la modul mers cu bucile strânse că agățam orice nu era la nivelul pământului, fluieram, fumam trabuc si eram cu berea în mână. Este drept că am împrumutat de la un prieten rotile de iarnă de Duster. 215 65 R16
Le-am împrumutat deoarece cu următoarea schimbare de gume, trec pe 65. + la gardă….

Din pmdv, schimbați arcurile originale cu cele de la MAD!
Arcurile au fost achiziționate de la TAUBENREUTHER Cluj.

Km fără peripeții la toată lumea!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • SX 4 S-Cross Passion AT 4x4
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky, frenzy

Offline ValiRaț

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #49 : 22.Aug.2021, 10:31:54 a.m. »
Mi-a dat eroare pe încărcare poze.
Completare…
  • SX 4 S-Cross Passion AT 4x4
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky, frenzy