Autor Subiect: Inaltare S-Cross  (Citit de 32509 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #100 : 18.Sep.2022, 11:23:29 p.m. »
Adevarata problema e ca masinile astea nu prea au fost gândite pentru obezi ca noi, japonezii sunt mai maruntei de felul lor....
La Vitara sarcina maxima e 495 de kg, iar la S-Cross e 580 de kg.
Iar astea cred ca sunt calculate ca si viteza maxima afisata pe bord, mai scazi vreo 20% ca sa fie datele reale....  :D

PS: la Ignis ma dureau neuronii la fiecare groapa, bateau tampoanele de pe puntea spate direct pe creierul meu.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline naenick

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #101 : 19.Sep.2022, 12:14:23 a.m. »
Masina s-a inaltat cu aproape 3.5-4 cm masurati la aripa.Arcurile sunt cele pentru ea de la MAD HV-391081 cu S343 pe fata si S293 pe spate.Se vede clar si cu ochiul liber  ca planetarele s-au inclinat dupa montare ,m-am uitat pe langa motor,fac un fel de litera ,,Z'' intinsa la maxim.Ma gandesc sa le dau jos(am fost precaut sa pastrez arcurile originale) ca o planetara originala e undeva la 500 euro.Vibratia este usoara dar tot nu prea as lasa sa strice planetara
  • Suzuki sx4 s-cross
 

Offline ntire2000

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #102 : 19.Sep.2022, 12:19:37 a.m. »
E doar alegerea ta între o garda la sol mult mai mare si o posibila distrugere în timp a planetarelor.
Alte vibratii n-ar avea de unde sa apara decât din faptul ca ai modificat unghiul capetelor de planetara.
Si apropo, vibratiile alea se transmit si în cutia de viteze.... deci....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #103 : 19.Sep.2022, 12:45:04 a.m. »
Masina s-a inaltat cu aproape 3.5-4 cm masurati la aripa.Arcurile sunt cele pentru ea de la MAD HV-391081 cu S343 pe fata si S293 pe spate.Se vede clar si cu ochiul liber  ca planetarele s-au inclinat dupa montare ,m-am uitat pe langa motor,fac un fel de litera ,,Z'' intinsa la maxim.Ma gandesc sa le dau jos(am fost precaut sa pastrez arcurile originale) ca o planetara originala e undeva la 500 euro.Vibratia este usoara dar tot nu prea as lasa sa strice planetara

3-4 cm e foarte mult pentru arcurile MAD
Nu stiu cum de ai obtinut aceasta suprainaltare.

Intr-adevar, de la prea mare garda la sol, pozitia planetarelor se va schimba semnificativ si poate produce acele vibratii.


Ar trebui verificat daca arcurile MAD sunt aceleasi pentru versiunea 2WD, cat si la Allgrip.


LE:
Am verificat intre timp si pare ca arcurile sunt aceleasi la modelul 2WD si 4WD ...
Si confera o inaltare suplimentara de 3,5 cm. Adica pare sa fie potrivit ce ai pus si garda actuala.

Iti doresc sa nu fie planetara de vina pentru acele vibrati, totusi.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #104 : 19.Sep.2022, 01:02:03 a.m. »
   Normal ar fi trebuit sa apara in ambele parti vibratia, daca arcurile ar fi "deranjat". Sau poate este o uzura facuta in timp si acum si-a facut simtita prezenta, dupa montajul arcurilor.
Probabil ca daca un mecanic ar merge cu masina si-ar da seama mai bine. Noi suntem doar ...parerologi !

@naenick eu nu cred ca arcurile au generat problema, eu am pus primul de pe forum pe Vitara si n-am probleme, poate e mai bine s-o verifice un mecanic.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline naenick

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #105 : 19.Sep.2022, 01:03:48 a.m. »
Da,arcurile cu seriile de mai sus sunt atat pentru 2WD cat si pentru 4WD.Am cartea tehnica MAD cu toate specificatiile ei.Si apropo ca intreba un coleg mai devreme...arcurile sunt la fel de lungi ca cele originale,demontate bineinteles(masurate de mine personal)dar difera grosimea spirei.La original grosime este de 12 mm(masurate personal cu sublerul) si au 4.75 spire iar la MAD 14 mm si 5.75 spire.Aceeasi lungime ambele dar MAD-urile sunt mai invartite ca sa spun asa.No...bineinteles ca montate pe masina nu se mai lasa pana unde s-ar lasa originalele si de aici rezulta garda la sol mai mare,ceea ce am urmarit de fapt si mi-am asumat acest lucru.
  • Suzuki sx4 s-cross
 

Offline naenick

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #106 : 19.Sep.2022, 01:22:22 a.m. »
Mecanicul de la Tunari unde se rectifica planetare a mers cu masina,ieri,ca am fost si acolo si mi-a zis ca nu sunt stricate planetarele.La aceste planetare capul de planetara de la cutie e diferit(are rulmenti cu ace fixe)de cel de la roata si nu permite decat foarte putin sa se miste stanga/drapta,sus/jos.Singurele planetare care au capul de la diferential cu bile mari de rulment exact ca cel de la roata sunt cele de la rotile spate,pentru cei cu 4WD.Pe scurt  mi-a recomandat sa le dau jos pana nu e prea tarziu sa nu apuce sa uzeze prematur tripodele(partea de la cutie.Si apropo...Capuri de planetara dispre cutie nu  se gasesc de cumparat separat pe aftermarket am cautat in toata lumea pe internet.Doar capul de la roata sau planetara cu totul.Pe original o gasesti dar e 350-400 euro,codul  e asta 44117-61MA0
  • Suzuki sx4 s-cross
 

Offline naenick

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #107 : 19.Sep.2022, 02:14:46 a.m. »
 La Vitara allgrip lungimea planetarei dreapta e mai mica (cred a 728 mm fata de 976 mm de la a mea)si posibil ca si gaura de la cutia de viteze unde intra planetara sa fie un pic mai jos macar si cu 1 cm astfel  alinierea cu gaura rotii sa aiba un unghi tolerabil pentru capete,de aici si lipsa vibratiei
  • Suzuki sx4 s-cross
 

Offline Hoinar

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #108 : 19.Sep.2022, 08:28:14 a.m. »
La mine exista o mica "vibratie" numai in cazul in care sunt in modul AUTO si accelerez brusc. Atunci se simte un pic ... dar, daca trec masina in modul SPORT si repet actiune, acea " vibratie" dispare aproape de tot, deoarece se modifica trasferul de masa. Cand accelerez brust in modul AUTO, tractiunea este numai pe fata si centrul de greutate se muta. In modul SPORT, ai 70% fata si 30% spate tractiune, ceea ce reduce acest transfer de masa.
Practic cu arcurile MAD, masina se ridica la maximul contructiv acceptat, iar la acceleratie brusca trece peste acest maxim si de acolo apare acea vibratie, deoarece se schimba centrul de greutate. ( tranfert de masa ). In modul SPORT, cand ai si tractiune pe puntea spate, acest transfer se modifica ( este mai redus ) si este ok.
Ca sa nu mai am aceasta problema, evit acceleratia brusca in modul AUTO si am scapat de problema. Cand am nevoie de un condus mai agresiv, trec masina in modul SPORT.
Eu personal folosesc foarte mult aceste "moduri" adaptand sistemul de tractiune la carosabil si la tipul de teren abordat.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline cristidav

Re: Inaltare S-Cross
« Răspuns #109 : 19.Sep.2022, 08:48:46 a.m. »
Eu nu simt nicio vibratie niciunde. Cel putin cu cauciucurile de vara, cele cu care a venit masina.

Cu cele de iarna parca simteam ceva, dar in volan, undeva intre 80-100kmph. Dupa ce le-am schimbat intre ele pe osii, n-am mai simtit. Deci probabil unul dintre cauciucurile primite cadou de la dealer e cu ceva buba.

Sa revin la subiect. Nu simt nicio vibratie niciunde, masina are 36.000 km si e de 30.000 km cu arcurile MAD. Si i-am dat vara asta tălpi la greu  :baston:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: enicky