Autor Subiect: Cauciucuri cu veleitati off road  (Citit de 24078 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #10 : 13.Iul.2014, 10:41:00 a.m. »
ma abtin de la schimbare.
In CIV ai trecute ambele dimensiuni asa cum am scris ceva mai sus. Daca nici pt aceste doua dimensini nu-ti gasesti PROFILURILE potrivite si nici nu vrei sa risti prea mult, iti poti monta pe rotile motrice lanturi.

Ar mai fi o varianta dar necesita ceva spatiu. Inca un set de roti (jante si cauciucuri) ce-ti satisfac nevoile de Off Road pe care sa le folosesti pe drumurile "nepublice" acolo unde nici politia si nici asigurarile nu se baga in caz de accident.

...greutatea se distribuie mai mult pe puntea spate decat pe fata.
Se poate urca si cu spatele.  ;)
« Ultima Modificare: 13.Iul.2014, 10:43:18 a.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #11 : 13.Iul.2014, 02:47:20 p.m. »
Se da una bucata SX4 care dorea sa urce un deal ceva mai accentuat. Cu iarba.
...
Vreau doar sa nu diminueze cu mult siguranta pe sosea (cele de iarna o fac, am experimentat franarea cu ele cand e cald si e groaznica) si sa poata sa urce acel deal. E chiar asa de mult ce pretind, de nu exista nici o oferta pe piata?


Poti omologa si alte dimensiuni de anvelope , direct la RAR costa putin , doar trebuie sa mergi cu ele ; daca vrei sa poti urca un deal mai abrupt indiferent ca e cu iarba sau zapada iti trebuie un profil specific si mai ingust care " concentreaza greutatea pe o suprafata cat mai mica = sapa mai bine / se agata etc " .
Iti dau un exemplu : la aro 10-4 profilul normal este de 175R14 , eu pe off road am un profil de iarna 165R14 model in " V " adica la partea de contact cu solul se ingusteaza micsorand suprafata de rulare si totodata crescand aderenta . La polul opus daca montezi cauciucuri mai late pierzi aderenta in teren .
 Asta nu se aplica  si pe sosea , pe sosea pt stabilitate e bine sa pui un cauciuc mai lat .
Daca vrei ceva care sa mearga in ambele cazuri , un cauciuc , cu profil specific pentru noroi e ideal insa ruland cu ele pe sosea trebuie sa ti cont ca viteza de rulare nu mai este aceeasi cu cea cu care rulezi cu cauciucuri de sosea .. 
« Ultima Modificare: 13.Iul.2014, 02:51:22 p.m. de coby »
auto si moto
 

Offline hugbear

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #12 : 13.Iul.2014, 10:43:39 p.m. »
In CIV ai trecute ambele dimensiuni asa cum am scris ceva mai sus. Daca nici pt aceste doua dimensini nu-ti gasesti PROFILURILE potrivite si nici nu vrei sa risti prea mult, iti poti monta pe rotile motrice lanturi.

Ar mai fi o varianta dar necesita ceva spatiu. Inca un set de roti (jante si cauciucuri) ce-ti satisfac nevoile de Off Road pe care sa le folosesti pe drumurile "nepublice" acolo unde nici politia si nici asigurarile nu se baga in caz de accident.
 Se poate urca si cu spatele.  ;)
Nu. Cand urci cu spatele, greutatea se distribuie preponderent pe fata.
Care este actul normativ care ma OBLIGA sa port cele doua dimensiuni?
Care este actul normativ care IMI INTERZICE sa port orice alta dimensiune in afara celor doua pomenite de tine?
« Ultima Modificare: 13.Iul.2014, 10:46:12 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #13 : 14.Iul.2014, 08:41:31 a.m. »
Cand urci cu spatele, greutatea se distribuie preponderent pe fata.
Fata insemnind fatza masinii sau a sensului de mers ? Important ese ca greutatea sa ajunga in marea ei masura pe puntea motrica.

Care este actul normativ care ma OBLIGA sa port cele doua dimensiuni?
Care este actul normativ care IMI INTERZICE sa port orice alta dimensiune in afara celor doua pomenite de tine?
Actele normative nu le cunosc insa iti raspund si eu la intrebari cu altele doua:
- de ce in orice statie ITP nu ti se acorda revizia daca nu ai dimensiunile cauciucurilor ca si cele trecute in  CIV ?
- de ce asigurarile nu-ti acorda daune in caz de accident pe drumurile publice decit daca masina este echipata strict cu ceea ce este trecut in CIV ?
« Ultima Modificare: 14.Iul.2014, 08:44:42 a.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8024
  • Thanked: 252 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #14 : 14.Iul.2014, 09:18:39 a.m. »
So, omul a intrebat daca exista cauciucuri cu valeitati de off-road pe dimensiunile 205/60/r16.
Pana la urma voi ce il sfatuiti? Daca am nimerit dimensiunile, i-am dat si un exemplu de anvelope A/T destul de ok pentru clasa lor dar cu muuuult mai bune decat Turanza.
Go Terios!!!:)
 

Offline NicNic

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #15 : 14.Iul.2014, 09:50:30 a.m. »
[...]
Care este actul normativ care ma OBLIGA sa port cele doua dimensiuni?
Care este actul normativ care IMI INTERZICE sa port orice alta dimensiune in afara celor doua pomenite de tine?

OUG  195/2002, la Sectiunea 1, art 9, alin (1) spune ca o masina (autovehicul) ca sa poata fi admis in circulatie, trebuie sa fie omologat.
La alin (3) din acelasi articol se spune foarte clar ca documentul ce atesta omologarea este CIV.

Cu alte cuvinte, numai dimensiunile anvelopelor trecute in CIV sunt permise pentru circulatia pe drumurile publice.


Posibil sa fi fost actualizata aceasta OUG, dar principiile au ramas aceleasi privind admiterea autovehiculelor in circulatie.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #16 : 14.Iul.2014, 09:54:31 a.m. »
Ce a postat @Lucianer e cam singura posibilitate pe dimensiunile legale, dar mi se pare ca nu respecta specificatiile de viteza maxima (la mine nu s-a deschis site-ul cu Matadoarele). Acuma depinde de cat de dese sunt aceste necesitati de cauciucuri off-road. Daca sunt ocazionale, o alternativa putin mai ieftina ar fi achizitionarea unor jante pe 15in si a unor anvelope 205/70R15 - nu sunt conforme, dar diferenta e de 3% (acceptabile printr-o lege nescrisa); pe aceasta dimensiune exista ceva mai multe alternative de anvelope A/T. La fiecare iesire la care ai nevoie de anvelope A/T, inlocuiesti rotile - asa iti minimizezi riscurile de accident cu anvelope ne-conforme, zic eu...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Leutz

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #17 : 14.Iul.2014, 09:55:42 a.m. »
So, omul a intrebat daca exista cauciucuri cu valeitati de off-road pe dimensiunile 205/60/r16.
Pana la urma voi ce il sfatuiti? Daca am nimerit dimensiunile, i-am dat si un exemplu de anvelope A/T destul de ok pentru clasa lor dar cu muuuult mai bune decat Turanza.

Sustin cu maxim elan postarea lui @lucianer. Hai sa pastram discutia in limitele topicului.
Discutii similare despre talon, RAR, legislatie, dimensiuni cauciucuri etc s-au mai purtat in n randuri pe forum in topic-urile dedicate cauciucurilor.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #18 : 14.Iul.2014, 09:18:50 p.m. »
Cand urci cu spatele, greutatea se distribuie preponderent pe fata.
Fata insemnind fatza masinii sau a sensului de mers ?
1. Expresia "urc cu spatele" e neechivoca in exprimarea colocviala.
2. Indiferent cum ma deplasez, "fata" este capatul opus "spatelui".
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Cauciucuri cu veleitati off road
« Răspuns #19 : 15.Iul.2014, 09:05:58 a.m. »
2. Indiferent cum ma deplasez, "fata" este capatul opus "spatelui".
Este ca si cum te-as intreba care este fatza unei gari - cea dinspre oras sau cea dinspre liniile ferate ?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!