Ba mai mult: mi s-a recomandat să nu dau cuiva curent de la baterie.
Le apare în sistem celor de la reprezentanță.
Nu reușesc să încarc foto cu indicația 95 de la bușonul de benzină
Eu am dat curent din baterie cuiva care nu avea start/stop, dar i-am explicat ca
nu vreau sa pornesc motorul ca sa i-o incarc, ci doar o las cu motorul oprit timp de 5 minute, dupa care el o sa dea la cheie cu cablurile de curent cuplate in continuare si daca porneste e bine, dar daca nu porneste asta e. Ideea e ca daca bag 15,0-15,2V de la mine (atunci cand am motorul pornit) pe bateria omului e posibil sa apara probleme de ambele parti de la diferenta de tensiune (max. 14,4V la sistemele clasice vs. max. 15,2V la cele start/stop).
La auto cu start/stop, mai ales daca este ales modul Sport, alternatorul si "chargerul" intern pot debita uneori tensiuni de pana la 15,2V, deci cu vreo 0,8V mai mult decat pe auto fara start/stop. Probabil de acolo a venit si recomandarea celor de la reprezentanta, adica faptul ca pot aparea probleme si la masina ta (donor) si la cea fara start/stop pe care incerci sa o incarci.
Nu cred ca are rost sa facem poze la busonul de benzina, se stie ca are un 95 inscris pe interior. Sunt destule thread-uri pe Internet despre
si cetanice, unul bun fiind si acesta:
https://drive.suzuki.co.nz/blog/what-fuel-should-i-use-in-my-car, dar si acesta merita de parcurs:
https://www.motorist.sg/article/96/2024-update-95-vs-98-petrol-are-you-actually-wasting-money-on-premium-petrol.
De asemenea, pe Youtube sunt multe teste pe dyno care indica usoare cresteri de putere si cuplu la motoarele aspirate si la cele turbo dar tunate, daca ruleaza pe cifre octanice de minim 98, dar si teste care arata ca la motoare de masini "normale" dar turbo (netunate) nu prea exista cresteri de putere (doar acea plaja mai larga de "knocking" care poate in timp sa protejeze mai bine motorul.