Autor Subiect: Sare din viteza a 5-a  (Citit de 7029 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dreamhakeem

Sare din viteza a 5-a
« : 04.Iun.2014, 10:22:03 p.m. »
A mai patit cineva asa ceva, sa mergi la drum lung si sa sara din viteza a 5-a cam la 110 km/h? Eu am patit-o de vreo 3 ori in 2 drumuri diferite, eram cu piciorul pe acceleratie, am ridicat piciorul ca sa incetinesc un pic, apoi cand am apasat din nou pedala a sarit din viteza.
Have an apple. It's good for you.
 

Offline NicNic

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #1 : 04.Iun.2014, 10:43:44 p.m. »
Am mai intalnit la alte masini (nu Suzuki).
Principiul este acelasi: la masini cu motoare transversale, momentul de basculare al motorului, de la accelerari bruste, are tendinta de a misca brusc grupul motopropulsor, astfel incat inertia sistemului de comanda al cutiei de viteze (timonerie CV) va provoca scoaterea din viteza.
Solutia este sa umbli in cutia de viteze la sistemul de indexare a treptelor de viteza sau sa nu mai accelerezi asa brusc in treptele 1, 3 sau 5. Probabil  ca numai a 5-a prezinta defectul, dar si 1-a si a 3-a sunt la fel de expuse.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline dreamhakeem

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #2 : 04.Iun.2014, 11:05:52 p.m. »
De umblat la cutie nu o sa umblu decât in cazuri extreme, momentan stau si cu mana pe schimbator in a 5-a când mai fac accelerari bruste, si se simte cum exista o forța care împinge schimbatorul spre neutru.
Have an apple. It's good for you.
 

Offline Laurentiu

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #3 : 05.Iun.2014, 09:20:01 a.m. »
De umblat la cutie nu o sa umblu decât in cazuri extreme...
Se umbla doar la "libertatea" cablurilor dintre cutia de viteze si schimbator. Banuiesc un grad de libertate foarte mic ori un amortizor de motor deteriorat si cu joc foarte mare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dreamhakeem

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #4 : 05.Iun.2014, 09:35:00 a.m. »
Saptamana viitoare o sa ajung la revizia de 90.000 km si o sa semnalez problema.
Have an apple. It's good for you.
 

Offline Laurentiu

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #5 : 05.Iun.2014, 09:41:21 a.m. »
amortizor de motor
Altfel spus, silence blok sau suport elastic motor.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dreamhakeem

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #6 : 12.Dec.2015, 08:36:30 p.m. »
Mi-a fost schimbată treapta a 5-a de viteze pana la urma, dar când a fost desfăcută cutia au descoperit băieții de la service ca s-a lărgit șanțul de pe arbore, pe care vine siguranța. Puteți sa ma ajutați cu un sfat, sa fixez siguranța prin lipire sau sudare, sau sa caut un arbore nou? Cât ar costa manopera pentru o astfel de înlocuire a arborelui?
Have an apple. It's good for you.
 

Offline NicNic

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #7 : 12.Dec.2015, 10:42:20 p.m. »
Nu inteleg cum s-a "largit" santul sigurantei. Toretic, ar trebui refacut prin strunjire.
Nu stiu daca este tocmai o solutie rentabila inlocuirea arborelui.
Oricat ar fi manopera, in general nu cred ca e o solutie recomandabila repararea cutiei. Mai bine se inlocuieste cu una second-hand: as avea mai multa incredere ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #8 : 13.Dec.2015, 10:01:34 a.m. »
Toretic, ar trebui refacut prin strunjire.
Teoretic, canalul se incarca prin sudura dupa care se reface canalul prin rabotare sau frezare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Sare din viteza a 5-a
« Răspuns #9 : 13.Dec.2015, 10:25:50 a.m. »
Daca s-a largit canalul sigurantei, o refacere a lui inseamna ca se refac conditiile anterioare de functionare. Adica s-ar putea largi din nou.
Asa ca ar trebui mai intai inteles de ce s-a produs fenomenul, apoi se poate decide solutia de reparare cea mai potrivita.

@Laurentiu: evident ca trebuie sa ai din ce strunji.
« Ultima Modificare: 13.Dec.2015, 10:27:30 a.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!