Salutare baieti ! Acum 2 zile m-am apucat de isonorizat plafonul de swiftul meu model 1.2 GS din 2012 (noul swfit adica). In cele ce urmeaza o sa va explic cat pot de detaliat cum se face, mai degraba cum se demonteaza caci presupun ca mai sunt persoane carora le este frica sa desfaca plafonul din cauza airbagurilor cortina (sau cel putin eu teama asta am avut-o la inceput).
O va explic pe pasi cum am facut eu :
1 . Demontati manerele de pe lateral; suruburile lor sunt astupate de capacele care ies foarte usor .
2 . Demontati parasolarele ; mai intai le scoate din cleme de pe centru apoi scoateti suruburile. Cleme de langa oglinda le lasati pana cand ajungeti sa scoateti plafonul pentru ca au un rol foarte important de sustinere. Clemele astea ies prin rasucire la un unghi de aproximativ 30 grade spre stanga si apoi trageti de ele in jos; ies foarte usor cu putina atentie.
3 . Demontati plafonierele , cea din fata are niste lamele din tabla si se trage in jos de ea; cea de la jumatate are tot lamele metalice in partea din fata(spre parbriz) dar Atentie in spate are are niste plastice de gidaj turnate , deci va trebui sa o trageti in jos din partea din fata mai intai . Atentie la cabluri acestea nu sunt foarte lungi si riscati sa rupeti mufele !
4 . Demontati platicele de pe stalpii fata :scoateti pe toata portiunea stalpului chederul de la usa ; in partea de sus trebuie o atentie deosebita pentru ca au niste cleme metalice destul de bine prinse in plasticul stalpului. Cand trageti de ele incercati sa bagati o mana langa parbriz astfel incat sa trageti uniform ca sa nu rupeti clema din plastic care este turnata pe stalp . Dupa ce ati reusit sa scoateti aceasta clema si din stalpul masinii se trage de partea de plastic in sus (aveti grija sa fie cat de cat eliberat de plafon), la jumatate are un fel de sina din plastic pentru ghidaj, si totodata o sa il eliberati in partea cu bordul .
5 . Demontarea stalpului de la jumatate : dati scaunul cat de in fata puteti, scoateti cherele si de la usa fata si cea din spate ,de sus pana jos pentru ca va trebui eliberat si plasticul gri din partea de sus alfel nu veti putea scoate stalpul de sus; in partea de sus unde aveti reglajul pe inaltime al centurii este un capacel care astupa piulita de prindere a centurii, scoateti capacul incepand in partea de sus folosind o surubelnita dreapta cu capatul cat mai subtire si o puteti inveli si cu o carpa subtire sau altceva incat sa nu grariati plasticele (eu am folosit banda de izolat masina la tinichigerie din hartie cu adeziv). Mai departe scoateti piulita de la centura si o eliberati din lacasul ei . Apoi o sa separati plasticul gri de cel alb prin tragere din partea de sus spre interiorul masinii si aici o sa aveti nevoie si de o surubelnita dreapta mai lunga pentru ca plasticul de jos are un bradulet pe el pe undeva la jumate care trebuie scos din caroserie . Si in final ajungeti sa scoateti stalpul din plastic de sus in jos si apoi la un unghi de 30 - 40 grade pentru ca Atentie in partea de sus are din turnare o clema in forma de L care intra in stalpul de tabla al masinii !!! Deci nu incercati sa il scoateti din partea de sus mai intai ca o sa rupeti acel L care si asa e destul de sensibil , eu am rupt unul chiar daca deja pe o parte descusem tot si studiasem in prealabil f bine sistemul de prindere !
6 . Demontarea stalpului spate : la fel incepeti cu chederele de la usa spate si de la haion ; cel de la haion eu va recomand sa-l scoateti pe tot pana la finalizarea procesului daca nu aveti nevoie de masina intre timp . Rabatati bancheta spate si scoateti din masina polita pentru ca la fel o sa fiti nevoieti sa demontati si plasticele de jos pana la un anumit punct. Scoateti protectia de plastic si scoateti afara cricul, apoi incepeti ca la stalpul de la jumatate sa la separati cel de jos de cel de sus avand in vedere ca aveti in partea de sus a stalpului o clema metalica la fel cala stalpii din fata (este prinsa mai mult pe partea cu usa ) si inca 3 braduti (1 in partea de sus spate spre haion si inca 2 , 1 spre haion si 1 spre usa in partea de jos. Partea de jos (cea gri ) la fel e prinsa tot in braduti si o sa-i vedeti atunci cand o trageti pentru ca vor fi vizibil prin zona unde vine chederul .
Atentie la 2 lucruri : 1 cand bagati surubelnita in partea de sus sa nu atingeti cumva declansatorul de airbag si firele acestuia; 2 aveti grija sa nu scapati bradutii intre plastice si caroserie pentru ca sunt prinsi pe o sina in din plastic in forma de U .
7. Urmeaza scoaterea plafonului. Daca nu ai a 2 persoana sa te ajute faci in felul urmator . Reglezi scaunele fata si bancheta spate astfel incat tetierele sa fie cat mai aproape de plafon . montezi chederele spate la loc ca sa-ti sustina plafonul . Scoti bradutii spate din plafon . (aici parerile sunt impartite unii zic cu o unealta speciala in forma de U , altii cu un cutit cu lama dreapta , eu pot sa spun ca am incercat cu un cutit initial si mi-a cam dat batai de cap si nici nu am reusit pentru ca se indoiau si riscam sa stric si plafonul ; asa ca am luat un stergator din ala de pe vremuri cu care tine banda de cauciuc intre lamele si cu ajutorul lamelelor bagate una pe stanga si una pedreapta i-am scos foarte repede si foarte usor mai putin de 1 minut toti 3, aveti avantajul ca lamele sunt foarte subtiri si flexibile si puteti trage si uniform de ei, neafectand nici plafonul ). Apoi mergeti in fata scoateti clemele de la parasolar (explicat mai sus procedeul) si plafonul se va lasa pe oglinda , apoi scoateti chederele stanga dreapta si se va elibera complet , stand in spate pe tetiere . Il trageti pe haion afara avand totodata grija sa-l indoiti un pic uniform cand ajunge spre partea fata unde e mai lat .
Cateva sfaturi din propria experienta :
1 Dupa ce ati scos fiecare plastic in parte va recomand sa il stergeti cu niste servetele cu alcool (eu am folosit servetele de la Lidl pentru geamuri W5 )
2 Dupa fiecare atingere desfacere de cheder va recomand de asemenea sa va stergeti/spalati pe maini pentru ca indevitabil veti intra in contact cu plafonul care nu are tocmai o culoare ortodoxa
si presupun ca nu vreti sa va apucati apoi sa-l spalati .(am folosit la fel sevetele cu alcool)
3 Daca nu aveti spatiu pentru a depozita plafonul , inainte sa-l scoateti in masina curatati bine plafonul masinii pe afara si il puteti lasa intors invers pe masina . La mine a stat pe masina timp de 3 zile in garaj si nu s-a deformat .
4 Ar fi bine sa va cumparati in prealabil o punga cu braduti daca masina a fost lasata timp indelungat la soare . (eu nu am avut probleme cu ei fiind inca foarte flexibili , masina mea a stat numai in garaj daca nu am folosito)
5 Clemele de tabla de la stalpii din plastic , daca va raman pe stalpul masinii va trebui sa le scoateti cu foarte mare atentie sa nu le scapati in stalp si va avertizez ca nu ies tocmai usor dar este absolut necesar pentru ca la remontare aceste cleme trebuie prinse de plastic altfel nu vor sta cum trebuie stalpii .
6 Legat de isonorizant pot sa va spun ca e strict alegerea voastra ca material, eu am folosit un aluband adus din germania cu o calitate superioara fata de ce gasim pe la noi . Puteti pune 1-2 straturi pentru ca plafonul permite zic eu pana la 4-5 poate chiar 6 mm de incarcatura, tinand cont si de incarcatura de pe plafon care eu am lasat-o asa cum era din fabrica . In rest o sa aveti nevoie de rabdare si pricepere la decupat pentru ca cel putin partea din fata are o forma deochiata
.
7 Intre barile transversale de pe plafon si tabla vezi gasi niste bucatele mici de burete/ dublu adeziv nu stiu exact ce vroia sa fie care daca va incomodeaza il puteti decupa la nivel ca sa nu va deranjeze la uniformizarea isonorizantului .
8 Va recomand sa va incarcati cu multa rabdare inainte de a inpece procesul ! (eu estimam ca va fi treaba de 1 zi , dar m-am inselat )
Daca aveti intrebari si nelamuriri o sa va raspund ! O sa atasez si cateva poze facute in graba si cu telefonul dar zic eu ca o sa va ajute sa va faceti o idee . O sa mai urmeze de asemea un set de poze cu plasticele si clemele care m-au chinuit .
Link poze !
http://postimg.cc/gallery/6ywbnuow/ Spor la treaba !