Cumparare SX4 din Ungaria, din experienta proprie, nu sunt povesti auzite de la altii.
1. Se contacteaza dealer-ul. Cu el discutati ce vreti sa cumparati si el va spune ce poate sa va vanda. Daca nu stiti limba maghiara o sa fie cam greu.
2. Pretul pe factura va fi cel fara TVA si alte. TVA-ul aferent Ungariei vi se va retine sub forma de garantie pana in momentul in care mergeti cu certificatul de inmatriculare din Romania. Atentie, toate platile se fac in HUF.
3. In schimbul a 32000 HUF dealerul se ocupa de inmatricularea provizorie, precum si RCA-ul international, valabile 1 luna.
4. Masina o primiti efectiv la 4-5 zile lucratoare dupa ce ati achitat-o integral. Atat dureaza la ei obtinerea numarului si certificatului de inmatriculare provizoriu.
5. Nu trebuie intocmite nici un fel de formalitati vamale. Certificatele EUR1, declaratiile vamale de import-export si alte prostii erau necesare pana la 1 ianuarie 2007.
6. In RO mergeti la RAR pentru CIV. Din exces de zel(parerea mea) iti fac aia si inspectia tehnica, si gazele si .... In fine, in cateva ore ai CIV-ul.
7. Factura originala trebuie tradusa.
8. Trebuie mers la finante unde dupa scandal de cateva ore si plimbat in 15 birouri reusesti sa convingi pe cineva sa-ti ia TVA-ul aferent Romaniei. Dupa 2,5 ani de UE, finantele de la noi habar nu au cum se procedeaza la achizitia de bunuri intracomunitara.
9. Alta hartogarie se face ca la orice auto cumparat de la noi.
10. Cu certificatul de inmatriculare romanesc(eventual si CIV) plus numerele si talonul provizoriu mergi inapoi la dealer si iti inapoiaza garantia(TVA-ul unguresc ca sa zic asa). Cu ocazia asta iti face si revizia de 1000 de kilometri(daca mergi cu masina, evident
).
Cam asta ar fi, sper ca n-am scapat ceva important.