După ce mi-a sărit în ochi faptul că ştergătoarele noii Vitara sunt comune cu câteva modele Honda pe care le cunoşteam foarte bine, am fost dezamăgit să constat că cele de pe SX4 S-Cross (adică de pe noua mea maşină) sunt diferite (au lamelele/ inserturile mai înguste). Speram să pot înlocui şi eu lamelele cu ceva ce deja cunosc şi găsesc la un preţ mai bun decât reperele originale Suzuki. N-a fost să fie.
Mai mult, în încercarea de a identifica măcar lamelele originale, de la Suzuki, am fost neplăcut surprins să constat că la acest model lamelele nu există ca reper separat şi nu au cod (cum au la Vitara). Au cod doar ştegătoarele:
Adică 38340-61M00(-000) (şofer, 650mm) şi 38340-61M30(-000) (pasager, 350mm). Preţul sare de 200 lei/ pereche, iar lamelele... nema!
Pentru că nu-mi dădea pace deloc ideea că n-aş putea înlocui doar lamelele (deşi, by the way, în manual e prezentată procedura de înlocuire a lamelelor, chiar dacă lamelele nu le poţi găsi la Suzuki
)... am săpat. Şi am săpat. Şi am săpat. Până m-am prins că am aceleaşi ştergătoare ca la Honda Jazz II. Dar, surpriză, la Honda au coduri şi ştergătoarele şi lamelele:
Codurile Honda pentru ştergătoare sunt 76620TF0G01 (şofer, 650mm) şi 76630TF0G02 (pasager, 350mm). Şi aici preţul sare de 200 lei.
Să nu vă închipuiţi că diferă cu ceva cele de la SX4 S-Cross de cele de la Jazz. Oricum, nu sunt fabricate nici de Suzuki, nici de Honda. Sunt făcute de un producător japonez de ştergătoare, Suzuki şi Honda doar le bagă în ambalaje cu coduri proprii.
Cum spuneam, supriza de la Honda vine din faptul că vând şi lamelele (inserturile). Iar eu ştiam de la celelalte modele că pentru piaţa japoneză Honda îşi vinde consumabilele şi sub brand-ul HAMP (Honda AfterMarket Parts, exact aceleaşi piese cu alte coduri şi cu alte preţuri, mai mici; aşa... ca pentru ei, în restul lumii vând sub marca Honda, cu preţurile aferente...). Aşa că am găsit lamelele originale, în ambalaj HAMP:
Mission successful.