Autor Subiect: De cate ori ati facut pana? Roata de rezerva, necesitate sau confort psihic?  (Citit de 12858 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
In 70.000 de km doua pene, una cand mi-a intepat o bovina doua roti cu un ac, parcat in Bucuresti pe trotuar larg(lasat un metru liber) si in rand cu alte masini, visavis de galeriile Orizont. Umflat rotile cu compresor electric (mana cereasca, i s-a rupt furtunul, sireacul) si plimbat dupa o vulcanizare, rezolvat cu petice. A doua pana acum vreun an, nu stiu de la ce, umflat roata cu compresor si plimbat inca vo 60 de km pana la vulcanizare.
M-ati prins, sunt blond la schimbat roti, n-am desfacut pana astazi capacul de la roata de rezerva, ca nici nu stiu de unde.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Azi ma anunță un coleg la serviciu ca am roata dreaptă fata pe janta. Ma uit si constat ca asa e. Pun roata de rezerva si o scot pe cea dezumflata in care gasesc un surub. Rezolvat la vulcanizare cu petec. Trăiască roata de rezerva! A doua oară am folosit-o în 7 ani si jumatate dar si doar in ultimele câteva luni.
Si inca ceva: am rugat sa-mi pună roata reparată pe spate.
« Ultima Modificare: 29.Mar.2017, 07:59:10 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Lerua07

Si... si , adica si necesitate si confort psihic, dar.... mai mult primul argument !  ;)
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline aleksanders

si eu am facut la aproape 2 ani prima pana cu suza - tot un surubel
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline wolfin

cu dacia...intr-o zi am facut chiar 2 si era duminica ... vara la pranz..cald de mureai. oricum a fost funny cu roata prin tramvai (eram student si banii de taxi se bagau in distractie).

cu clio am rupt talonul intr- o bordura scoasa de dorei (lucrau la straduta) - au fost simpatici ca s au oferit ca imi schimbe roata cu rezerva.

cu alte masini ...parca 2-3 cu ori suruburi si alte acareturi de genu.

de fiecare data roata de rezerva a fost priceless (in afara de prima relatare)
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline toma

Cu Clio 2 pene in 10 ani iar cu Suzi nici una pana acum... rezerva am cumparat totusi ca cine stie unde faci pana. Daca o faci in oras nu e dramatic, dar daca o faci pe coclauri...
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline wolfin

problema se pune de tipul de pana.

daca e un cui...no bai..kitul il rezolva. daca ai rupt talonul....veselie.

mi am adus aminte de o pana. eram in CS pe european. facut pana ..parca pe fata. pus rezerva si continuat drumul. intr-un sat vedem vulcanizare. oprim scot roata si asteptam afara sa o repare...o schimba si plecam.

2 zile ne am intrebat ce tacane la viteze mici. vulcanizatorul in garura facuta de cui/sarma sau ce pana corbului intepase anvelope .......a pus un holsurub de 8 . si asta nu e nimic....il vopsise cu negru sa nu se vada (desi floarea se cam tocise dar pe laterale se vedea vopseaua).
« Ultima Modificare: 30.Mar.2017, 10:18:17 a.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline ...

Am facut cu Loganul anterior de vreo 4 ori pana, dar am observat la timp si nu era complet moale roata, am ajuns la vulcanizare cu ea. De la suruburi infipte. A treia si a patra oara a fost lipsa de etanseitate intre janta si anvelopa, cauzata de rugina. Nu aceeasi janta. Am facut cam 1 km mai mult pe janta, eram in graba mare si erau -22 grade afara, copii mici, dar fara consecinte pentru anvelopa. Nu aveam compresor la mine, am imprumutat apoi si am ajuns la vulcanizare. Practic am carat 9 ani roata de rezerva si n-am folosit-o niciodata, dar nu-mi pare rau. La S-Cross am vrut in mod expres sa am roata de rezerva, dar temporara, ca sa fie mai mica si mai usoara, dar sa fie, pentru confort psihic si pentru a nu strica senzorii, folosind kit-ul de reparatie (asa stiu, ca nu le face bine, sper sa nu fiu nevoit sa aflu cu adevarat). Nici compresorul nu strica sa fie in masina, e mic si usor, pentru ca-l folosesc sa umflu bicicletele baietilor, zoingo boingo, mingile de baschet si miuta. Si in primul rand asta-vara l-am folosit in concediu de vreo 2 ori, cand o luasera razna senzorii de presiune...
 
The following users thanked this post: yeti

Offline ariciul

Cu suzuki pana la nici 5 luni, cea mai interesanta insa a fost cu matizul (cam tot in aceeasi zona) pe drum neasfaltat pe unde mai trec si betoniere, masini de gunoi, si din astia care transporta materiale de constructii. Ei bine treceam cu matizul si de o data se aude un zgomot puternic de parca dadea unul cu ciocanul pneumatic in caroserie. Opresc fireste si cand ma uit ditamai pironul infipt in roata spate gros de vreo 8-10 mm si suficient de lung sa agate in caroserie (de unde bataile auzite). Injuraturi , chinuiala sa scot roata, un om care tocmai lua masa afara in dreptul locului unde oprisem imi aduce un patent din proprie initiativa auzindu-ma cum injuram de mama focului ca nu puteam desface surubul care fixa rezerva in portbagaj  :D Rezolv cu ajutorul lui, ii multumesc si plec. In masina mai fusese si baiatul meu care ulterior cand mai treceam prin zona imi batea cu pumnul si cu frecventa mare in tabla masinii (din stalpul lateral) imitand foarte bine zgomotul ala de picamer! Prima data m-a pacalit!  :D
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline ...

Apropo de surubul care fixeaza roata de rezerva. Nu am stiut sa cer dealerului sa-mi dea odata cu roata de rezerva si surubul aferent ca sa o fixez, dar oricum am intors janta pentru a-mi pune acolo o toporisca, cric si alte chestii mici. Mi-ar trebui probabil un surub foarte lung dar, in afara de zgomot produs foarte rar cand e cate un hop luat mai in viteza, nu vad rostul. Si cred ca e mai degraba de la ce tin eu in janta, decat de la saltatul rotii de rezerva.