Parcă 2,3 bari. Așa țin minte că mi-a spus dl de la reprezentanță.
Evit să-i postez numele deoarece nu vreau să creadă cineva că îi fac reclamă mascată.
2,3 bari presiune reprezintă o forță de 2.3 kg pe fiecare cm. pătrat. Asta fiind o presiune statică.
În funcție de viteza de rulare și denivelările (gropi, șanțuri, spinări de măgar) întâlnite pe carosabil, în interiorul anvelopei apare o presiune dinamică fluctuantă.
Această presiune dinamică este greu de măsurat și de estimat.
Teoretic, anvelopa are un anumit grad de elasticitate pentru a atenua șocurile de presiune (caracteristice presiunii dinamice) care apar în timpul rulajului.
Aerul din anvelopă prezintă la rândul său un anumit grad de compresibilitate, care ar trebui să compenseze împreună cu elasticitatea anvelopei variațiile bruște de presiune.
Asta este teoria, iar cei care fabrică anvelope ar trebui să le supună unor teste de laborator.
Știm cu toții că: „Teoria ca teoria - dar practica ne omoară.”