Dupa cei 5800km din bord , din care 3400km facuti cu prilejul concediului, pot afirma din proprie experienta urmatoarele:
Pro1. Stabilitate pe drumuri virajate. In opinia mea, cred ca este unul dintre cele mai stabile SUV'uri din clasa lui la acest capitol. Unul dintre aspectele acestui fapt, este ca a mea familie care de cate ori fac drumuri cu Skoda, trebuie sa conduc f. lin pe sectoarele virajate, pentru a nu li se face rau celor din spate, de data asta , in cei 3400km, nu au avut nici pe naiba, cu toate ca am avut din plin, mai ales in Bulgaria, sectoare cu multe viraje.
2. Consumul este unul mai mult decat acceptabil. Am facut in Grecia cam 80 km pe niste drumuri de munte unde arareori putei da a III-a si cu toate acestea, cel putin pe CB, consumul nu a sarit de 6,8%. La fel si cand am alergat intre Salonic si Ioanina, pe o autostrada cu multe viraje si diferente de nivel.
3. Pozitia de condus. Am butonat toate reglajele si de la volan si de la scaun, pana mi-am asigurat o pozitie confortabila la drum. Am condus in etape de cate max 750km, fara sa ma resimt. Initial mi s-a parut scaunul ceva mai putin confortabil decat la SX4, dar s-a dovedit doar o senzatie de moment.
Contra1. Repartitia vitezelor. Este reversul medaliei pentru a scoate un consum scazut. Am realizat ca masina aceasta se conduce diferit fata de fostul SX4. Cu toate ca are tot 156N/m la 4000rot, nu beneficiaza de acel "zvac" de la SX4-1,6. Accelerarea se face mult mai liniar, de ceea trebuie avut in vedere acest aspect atunci cand ai nevoie de ex. de puterea motorului pentru o depasire. La modelul de 4x4, exista posibilitatea de a accesa o mapare diferita a motorului, pe functia "sport", mod indisponibil pe modelul de 4x2.
2. Design'ul exterior. In ciuda celor 5800km de pana acum, inca raman la parerea ca se puteau stradui ceva mai mult la acest capitol, sau macar sa fi apelat tot la Giugiaro, pentru o linie mai personalizata... dar poate este doar opinia piticului meu de pe creier... jumatatii mele placandu-i, treaba e ca si rezolvata.
In rest, toate accesoriile luate pe acest model, si-au facut treaba din plin: xenonul pe drumurile intunecoase din Bulgaria, CC pe autostrada, AC bizonal pe tot parcursul drumului si nu in ultimul rand sistemul media, care spre deliciul kinderilor (dupa ce le-am dat spre studiu "cartea cartilor", asa cum au denumit ei manualul de utilizare) si-au pus muzica de pe telefoane, via bluetooth.
Una peste alta, veleitatile masinii au venit in completarea unui concediu reusit, ceea ce te indeamna in mod subiectiv, sa o placi si mai mult. Si da, este cu totul altceva decat fostul SX4, in sensul bun al comparatiei.