Autor Subiect: Pareri si comportament S-Cross  (Citit de 143976 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #420 : 14.Mai.2022, 06:54:52 p.m. »
   Ce am aflat mai nou, fata de anii '90 cand am invatat sa conduc pe Dacia 1300, este ca faptul ca nivelul uleiului se poate verifica astazi si dupa 20-30min. de la oprirea motorului.
Dar n-am auzit pana acum ca "nivelul uleiului e mai mare decat cantitatea pusa in motor", eu stiam ca de regula scade ! Posibil sa se dilate, dar nu sa creasca ca si cantitate.
Am dat si un search si n-am gasit decat ca, dimpotriva, nivelul uleiului scade, iar la motoarele vechi chiar trebuie completat, ceea ce stiam.
Daca benzina "se varsa" in ulei, atunci e o problema, altfel nu vad cum s-ar "inmulti" uleiul. :-O
  Logic sa miroasa a benzina pt. ca 3-4kg de ulei stau timp de un an in zona unde arde un combustibil puternic mirositor, benzina.
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #421 : 14.Mai.2022, 07:50:47 p.m. »
Nu ti imagina ca o sa mai ai inca o lungime de joja in plus. Dar asta e realitatea. Cand ai o idee in plus pe joja asta este fenomenul la injectie directa. Binenteles operatiunea facuta corect in plan drept dupa o perioada de timp de la oprire. In manual scrie 10-15 min de la oprire parca. Eu masor intotdeauna a doua zi dupa o noapte de stat cu masina goala in plan drept. Mai studiaza fenomenul de dilutie cu benzina la injectie directa. Renumite pentru acest fenomen sunt Mazda , Honda in special.

Cand am luat Vitara am cam strambat din nas avand in vedere motorul ca e cu injectie directa dar asta e ce sa fac alt motor nu era. Oricum , nu e ceva grav , cu totii mai iesim la drum lung la un moment dat la cateva saptamani macar. Mai grava mi se pare problema depunerilor de carbon in timp. Asta nu prea ai cum s-o eviti decat cu un oil-can dar e alta poveste.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline cristidav

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #422 : 14.Mai.2022, 07:59:45 p.m. »
Indiferent , tot o sa-ti miroasa a benzina uleiul...

Confirm eu, care face in proportie de 80% extraurban... si cand o face, ii da talpa, o tine regulat la 2500-3000 turatii, nu cum o duc altii la maxim 2.000 "la consum".
Si tot miroase joja a benzina din prina zi dupa ce schimb uleiul. Insa, aici e smecheria, nivelul uleiului pe joja nu a crescut nici macar cu un milimetru (ma rog, nu pot aprecia chiar asa, dar intelegeti voi) de la revizia care a fost in urma cu 8000 km.

PS. la motorul aspirat 1.6 nu mirosea deloc a benzina. Asta e, defilam cu ce avem si o ingrijim pe unde putem.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Aliosa

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #423 : 14.Mai.2022, 08:25:00 p.m. »
Uleiul e, pe jojă, la jumătatea distanței dintre minim și maxim. În cartea mașinii scrie că motorul poate să consume un litru de ulei la 1000 km. Un fel de "noi am spus asta", în caz că s-ar întâmpla. Dar, nu s-a întâmplat. După ce am citit chestia de mai înainte, am fost la reprezentanță să-i întreb ce fel de ulei e în motor, pentru a cumpăra un litru de rezervă. Mi-au spus că motorul nu consumă deloc ulei, să stau liniștit și să-i dau turații. Până la urmă, motorul e garantat, așa că merg fără grijă. Verific rar nivelul cu joja, mă uit zilnic la evacuare după urme de funingine si sub ea să văd dacă există scurgeri. Și, nu e nici funingine și nu sunt nici scurgeri. L-am întrebat și pe proprietarul reprezentanței Suzuki de la Rm. Vâlcea dacă nu ar fi cazul să fac primul schimb de ulei la 15.000 de km și mi-a spus să stau linistit și să merg la 20.000 de km sau un an. Așa că, până la soroc, mai întreb și aflu informații de la voi. Încă o dată, vă mulțumesc.
  • SX 4 S Cross
 

Offline jupanul1

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #424 : 14.Mai.2022, 09:45:37 p.m. »
  ...
Dar n-am auzit pana acum ca "nivelul uleiului e mai mare decat cantitatea pusa in motor", eu stiam ca de regula scade ! Posibil sa se dilate, dar nu sa creasca ca si cantitate.
Am dat si un search si n-am gasit decat ca, dimpotriva, nivelul uleiului scade, iar la motoarele vechi chiar trebuie completat, ceea ce stiam.
Daca benzina "se varsa" in ulei, atunci e o problema, altfel nu vad cum s-ar "inmulti" uleiul. :-O
...

Din păcate e o problemă curentă la unele mărci (a se citi: toate de au motoare cu injecție directă), mai ales acum cu avansul versiunilor electrificate - acolo unde motorul termic nu funcționează prea mult că e oprit pentru a favoriza mersul electric și consumul mic. Se simte bine de tot iarna și la drumuri scurte fără motor termic pornit constant - ajunge foarte multă benzină în ulei (amestec extra-bogat că e rece tot, ceva condens pe pereții cilindrului, segmenți contractați, ardere incompletă, dacă am înțeles eu bine), nu are cum să se evaporeze, așa cum ar face-o în mod normal și ... nu face altceva decât să se tot acumuleze. Și te trezești astfel cu ulei ”mai mult” - în fapt e tot ăla doar că e diluat bine cu benzină. Se poate constata imediat pe jojă, nivelul este lejer peste maxim.

A fost o furtună (într-un pahar cu apă, până la urmă) pe grupurile de Hyundai Tucson ăsta nou, de-acolo am aflat de treabă că până atunci m-a cam durut în spate, recunosc. E acutizată rău mai ales la modelele PHEV, la colegii care merg majoritar electric, cei ce se bucură că fac peste 3000km cu un plin de benzină. Pe timpuri friguroase toți s-au trezit cu mult ulei (a și curs pe la nuștiuce capac, că așa s-au prins) și s-au dus la dealer cu o falcă-n cer și una-n pământ - doar ca să afle că e normal... au primit notificare oficială în scris de la producător că 2-3 cm peste maxim pe jojă e de așteptat și nu e defect și... să meargă mai mult cu mașina ca să se încălzească motorul cum trebuie; evident, dacă fac drumuri multe și scurte... e prevăzută situația în carnetul de garanții și service, respectiv revizia se face la 6 luni sau 7500km.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #425 : 14.Mai.2022, 10:11:06 p.m. »
Deci hibridizarea asta are și părțile ei...nasoale. Struțo-cămilă. Nici cal, nici măgar. Nici termic ,nici electric.
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline Aliosa

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #426 : 14.Mai.2022, 10:25:12 p.m. »
Mai apare o anomalie. În carte scrie că, după ce ai mers cu turație ridicată pe autostradă sau când urci o pantă mai lungă, să nu oprești imediat motorul, ci să-l mai lași să funcționeze la relanti câteva minute, pentru a se răci turbina. Și, ce face sistemul Start/Stop imediat când mașina se oprește la semafor sau destinație, după ce ai mers cu turații ridicate? Oprește motorul, că e încălzit bine! Eu nu mai înțeleg rostul acestui sistem, atâta timp cât relantiul motorului termic e susținut de motorul electric în cea mai mare parte a timpului.
  • SX 4 S Cross
 

Offline jupanul1

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #427 : 14.Mai.2022, 10:39:16 p.m. »
@vali22 :
Da... nu pot exista numai avantaje, pur și simplu n-are cum. Trebuie să fie un echilibru. Ca să minimizeze treaba asta cu diluția uleiului unii producători au ales motoare cu ciclu Atkinson în locul celor Otto (Toyota la RAV4, de exemplu) - dar și acolo apar alte inconveniente. Struțo-cămila numită hibridizare (cu toate aromele ei - HEV, PHEV) mă gândesc că e doar o etapă de tranzit. Mai întâi HEV, ca să se învețe lumea, apoi PHEV ca să nu aibă utilzatorii ”range anxiety”. Urmează pasul final către EV (că o fi cu baterii, cu hidrogen sau cu ce s-o mai inventa e irelevant).

@Aliosa
”Blestemul” motoarelor turbo, nu? Cel mai bine ar fi să nu mergi cu turații ridicate  ;)
Sistemul stop-start (cred că așa ar fi corect) are și el rolul lui, un ICE eficient e un ICE oprit de tot  :D. La HEV/PHEV e cam non-sens, nu există efectiv așa ceva la comanda șoferului - computerul mașinii face ce crede el că e mai bine. Am descoperit că pot merge pe autostradă la 120km/h și uneori se oprește motorul termic. Sau că stau la semafor cu motorul termic oprit (decelerările sunt aproape exclusiv EV-only) și dintr-o dată, aparent fără o explicație, pornește motorul termic să mai facă puțin curent în baterie (sau, la Tucson, poate fi și un pic de căldură).

P.S. nu am menționat MHEV intenționat, mi-am mai spus părerea despre acest sistem, nu o mai reiau.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline enicky

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #428 : 14.Mai.2022, 10:49:37 p.m. »
   Noi nu avem un hybrid care sa mearga exclusiv electric, deci nu vad cum s-ar intampla fenomene tip PHEV, iar pe de alta parte "electrica" noastra nu sustine relantiul, actioneaza cand dorim accelerare ca sa evite emisia mare de noxe cand ai accelera mai tare. De aici si reducerea de cp la 129, diferenta fiind data de "electric", adica 13cp.
  Cine e curios, sa mearga la drum lung cu grafica "electricii" afisata si se observa cand merge, cand incarca, s.a.m.d.

    Cred ca start/stopul stie cand sa oporeasca motorul, iar cele cateva minute de "respiro" fac bine turbinei. La fel se cere si la multe motoare diesel(la Focusul meu1,8tdci cerea).
@Aliosa vorbeste de miros, pana la urma a ce sa miroasa, daca nu a benzina, a levantica?! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Aliosa

Re: Pareri si comportament S-Cross
« Răspuns #429 : 14.Mai.2022, 11:12:58 p.m. »
Relantiul sub 1000 rpm îl ține motorul electric, vezi prezentarea lui Vlad Micșunescu.
Sistemul Start/Stop sau Stop/Start nu "știe mai bine", el oprește motorul termic când e suficient curent în baterie și când motorul e în temperatura optimă.
La motoarele aspirate anterioare, uleiul nu mirosea nici a benzina, nici a levănțică. Mirosea a ulei.
  • SX 4 S Cross