Colegul vad ca nu a mai continuat jurnalul. Adaug experienta mea in speranta ca va fi de folos celor ce cocheteaza cu achizitia unui Scross.
Doamna in cauza este un Scross AllGrip pe benzina, subspecia Premium.
Din noiembrie 2015 pana acum am strans 9000 de Km. Vreo 2000 extraurban, restul in oras.
Iarna nu a fost provocatoare, am prins doar vreo 40 Km de drum cu zapada intre Gheorghieni si Cheile Bicazului. Drumul era acoperit de zapada batatorita si cu "benzi" de nisip cu sare aruncate la o distanta de 5-6m dintr-un camion. Pentru cei ce nu cunosc drumul mai sus mentionat sa isi imagineze un sir continuu de curbe in panta intre care nu poti da a 4-a nici pe asfalt curat.
Fenomenul negativ la care va invit sa fiti atenti este
tendinta de supravirare atunci cand puntea spate simtea nisip-ul pe zapada. (Era incaltata cu cauciucuri Yokohama de iarna din oferta Suzuki - nu am ce sa le reprosez dar nici nu le-am pus la munca).
Mentionez ca am undeva peste milionul de km facuti in orice fel de conditii meteo si drumuri, 80% din ei cu Toyota Hilux si Navara. Stiu ce inseamna mersul pe zapada/gheata cu 4x4 sau doar cu tractiunea spate insa nu mi-a placut senzatia oferita de Suzi. Am mai simtit acest efect supravirator la un Kangoo 4x4 la un drum pe ploaie. Probabil ca ii vine de la diferentialul central. Va sugerez sa fiti atenti sa mergeti ponderat si sa nu manevrati brusc in astfel de situatii. Poate nu e nimic periculos dar mi-a ridicat nivelul de atentie. Nu mi-a intrat ESP-ul sa imi corecteze traictoria insa nu imi place cand masina face ce nu ma astept sa faca.
Consumul ceva mai mare decat la manual oricum ai conduce-o, dar decent. Nevasta (principalul beneficiar) este foarte incantata de masina.
Mofturile mele sunt un pic altele insa la banii la care am luat-o si pentru acest AllGrip pare ca am facut o alegere buna.
PRO:
- Apreciez la ea toate nimicurile care la alte modele costa cat un sfert de masina (ESP, ABS, oglinzi electrice cruise control etc....)
- Mai apreciez la ea cuplul foarte bun la turatie mica (ajuta la desapezire) desi pe desene motorul pare ca are cuplu maxim pe la 4000 rpm.
- blocarea diferentialului central in caz de impotmolire. Nu am avut ocazia sa il probez dar sper sa isi faca treaba. Asta e o optiune de la masinile profi de 4x4 chiar daca e cu comanda electrica.
- E apreciat de copii radio-ul cu BT care permite sa asculti muzica de pe telefon.
- sistemul keyless ca nu trebuie sa te mai cotrobai prin buzunare
- asistenta la pornirea din panta. Nu as fi avut nevoie insa e interesanta senzatia. Foarte utila incepatorilor, doamnelor si locuitorilor din San Francisco.
COntra:
- Nu apreciez la ea ca e prea inghesuita bancheta dn spate,
- e destul de lenesa (chiar si in modul SPORT) si zgomotoasa peste 120.
- Nu apreciez cutia cu 5 trepte. Imi vine sa ii dau a 6-a la drum lung dar ma impiedica R-ul
.
- sistemul keyless. Aveam o cheie cazuta intre scaune pe care nu am vazut-o si am pierdut 30 min sa o gasesc pentru a nu lasa masina descuiata si dornica de a porni la solicitarea oricui.
Am intrebat la reprezentanta din Bacau pentru un update cu radar break suport si cruise control adaptiv (mi s-a parut genial la Vitara) dar se pare ca SCross-ul nu are de-astea.
Daca aveti cunostinta de vre-un service care sa stie/poata din astea va rog sa imi dati de stire.
Drumuri frumoase!