Autor Subiect: ignis 4x4 vs jimny 4x4  (Citit de 13494 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Taranu Daniel

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
ignis 4x4 vs jimny 4x4
« : 25.Ian.2014, 09:01:56 p.m. »
Va salut pe toti. As dori sa ma convingeti sa devin posesorul unui suzuki, ignis sau jimny, only 4x4. Recunosc ca nu am bani de audi all road. Detin un golf 4 1.9 tdi 101 cp din 2006 cu vreo 230000km, 4x2. Fac naveta zilnic, 7 zile din 7, 15 km dus 15 km intors, din care 10 km  pe drum de tara. Serviciul in afara de pasiune este obligatoriu. Familie mica 3 membri. La parinti m-am trezit cu un aro 244. Sunt pasionat de off road usor. Astept intariri. Scuze daca nu am postat unde trebuie.
 

Offline roberto

Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #1 : 25.Ian.2014, 09:14:11 p.m. »
Daca ai pomenit cuvantul off-road, Jimny e atunci singura optiune.
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline hugbear

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline shpeedy

Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #3 : 25.Ian.2014, 11:50:34 p.m. »
Sau poate ne convingi de ce un Audi... Just kiddin'... :-j

Serios acuma, un Allroad - nici macar prima generatie, care era cel mai 'tzapan' - nu ar rezista la solicitari zilnice in afara asfaltului; ar ceda pernele de aer.

Dupa cum spuneau si ante-vorbitorii, Ignis/SX4 si Jimny sunt "feluri" diferite de mancare...

N-ai spus nimic despre 'buget' si despre nevoia de spatiu (tinand cont ca acum ai un Golf, cam toate modelele Suzuki mentionate ar avea nevoie de un roof-box pentru a reprezenta o evolutie). Ai mai putea lua in calcul Vitara/Grand Vitara...

Iar in ceea ce priveste argumentele in favoarea Suzuki, modelele enumerate se gasesc in general pe primele pozitii dpdv al fiabilitatii in topurile de second-hand facute de nemti (destul de nationalisti de felul lor atunci cand vine vorba de masini), in multe cazuri in fata unor modele nemtesti.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #4 : 26.Ian.2014, 09:50:59 a.m. »
...si ce buget maxim ai?
Go Terios!!!:)
 

Offline Taranu Daniel

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #5 : 26.Ian.2014, 05:42:30 p.m. »
Dupa cum am spus nu dispun de un buget pentru un audi 4x4. Povestea cu pernele de aer am studiat-o ceva timp. Bugetul este unul limitat. Maxim 5000-6000e la o noua achizitie. Prefer o masina cu taxe minime si intretinere la fel. Golful scoate anual din buzunar 200 lei impozit si 450 lei asigurare 1 an rca obligatoriu. Un cauciuc pe 16 costa minim 386 ron lei, x 4 bucati.... Un motor pe benzina de 1,4 necesita 50 lei impozitul si restul s-ar reduce la jumatate. Pana acum am facut fata cu brio la cheltuielile pt intetinere. Ma intereseaza un 4x4 usor pentru familie. Am inteles ca jimny nu prea este o masina de croaziera, minim 450-500 km/zi in concediu. Portbagaj mic si scutura cam tare. Fericiti sunt posesorii de jimny pe o vreme ca aceasta. Conditie obligatorie: aer conditionat. Distributia ar trebui sa fie pe lant, e mai ieftin si mai sigur. Mi-ar place ca 4x4 sa fie cuplat doar cand am nevoie. Cei mai multi indeamna ca 4x4 sa fie cu livier si mai putin din buton. Ignisul cred ca este permanent ca la vw 4motion. Cei mai multi km ii fac in oras si localitati apropiate, cam 90 %. In 2 ani cam 50000 km total. Imi plac foarte mult gadget-urile intr-o masina. Studiez cea mai buna pliere pe asteptarile mele. Inca nu m-am hotarat.  Cred ca am dat destul de multe detalii.
 

Offline shpeedy

Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #6 : 26.Ian.2014, 06:03:36 p.m. »
Fac naveta zilnic, 7 zile din 7, 15 km dus 15 km intors...

minim 450-500 km/zi in concediu. ...  In 2 ani cam 50000 km total.

Sa-nteleg ca pe an faci cam 10,000km in concedii... Tu cam ai kilometraj de diesel si - in bugetul precizat de tine - cam greu de gasit ceva OK diesel si 4x4.

Ca optiuni (din pacate nu diesel), eu vad Suzuki Vitara modelul lung 1.6 benzina pana in 1998 (zic pana-n '98 pentru ca alea erau Euro2 -> timbru de mediu acceptabil) sau Daihatsu Terios Generatia 1 (motor de 1.3). Putine au in schimb aer-conditionat. Vitara se gaseste pe la 3500-4000 Euro, dar ar fi bine sa mai aloci inca ceva pentru tablaraie si eventuale alte probleme...

« Ultima Modificare: 26.Ian.2014, 06:09:14 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #7 : 26.Ian.2014, 07:06:30 p.m. »
Tot in bugetul asta, cu 50-70% din cerintele tale, cu un consum comparabil cu Jimny care merge normal 4x2.
Sunt niste masini foarte fiabile.
http://www.bestauto.ro/daihatsu/terios/masina-de-teren/auto/2800637.htm?pgsource=searchresult&fuelname=benzina&year=1999&colorname=albastru&countyname=buzau,%20buzau&price=2990&tabid=2&pictureid=1#breadcrumb



Asta este un exemplu pentru a-ti face tu o idee. Jimny este imbatabil in off-road.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2014, 07:10:28 p.m. de lucianer »
Go Terios!!!:)
 

Offline miocrl

Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #8 : 26.Ian.2014, 11:00:48 p.m. »
10000 kms in total nu e nevoie de diesel.  Sx4 4x4 ti s-ar potrivi din toate punctele de vedere. Daca esti pe faza cred ca pe la 7000 poti prinde un second.

Offline shpeedy

Re: ignis 4x4 vs jimny 4x4
« Răspuns #9 : 26.Ian.2014, 11:54:48 p.m. »
10000 kms in total nu e nevoie de diesel.

10,000 am dedus ca face in concedii... Ca anual e vorba de vreo 25,000...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X