Autor Subiect: RPM la pornire cu motor rece  (Citit de 5864 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #20 : 23.Ian.2014, 10:32:05 a.m. »
@Laurentiu: nu este diferență dacă se calcă ambreiajul sau nu. Nu cred că are senzor pt așa ceva. La SX4 calci cât vrei ambreiajul. Turația nu se modifică.
Viscozitatea uleiului din cutia de viteze care poate fi cuplata sau decuplata de motor prin apasarea sau lasarea pe liber a pedalei de ambreaj nu are nevoie de SENZOR ca sa puna o frina in rotirea motorului.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #21 : 23.Ian.2014, 10:43:32 a.m. »
Viscozitatea uleiului din cutia de viteze care poate fi cuplata sau decuplata de motor prin apasarea sau lasarea pe liber a pedalei de ambreaj nu are nevoie de SENZOR ca sa puna o frina in rotirea motorului.  ;)

Să fim serioși, nu are cum să fie cine știe ce vâscozitate. Dacă era așa mare diferență se vedea modifcarea turației la călcarea pedalei și apoi la eliberarea ei. Dar, repet, turația este constantă.
Ce spui tu, am văzut cu ceva timp în urmă la o Dacie. Era un "puștulică" care făcea armata la marină. Avea scurgeri la cutie și ce s-a gândit el. Hai să aducă nu știu ce ulei folosit pe la nu  știu ce reductoare pe bărcuțele marinei. Că e mai gros și nu mai pierde așa mult. După ce a făcut asta nu mai pierdea ulei, dar și ambreiajul trebuia călcat ca să nu scadă turația motorului. A trebuit să crească puțin turația la idle.
 

Offline BXXENL

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #22 : 23.Ian.2014, 10:51:17 a.m. »
Eu calc ambreiajul, scot pe liber, dau drumul la ambreiaj, calc din nou si apoi pornesc motorul. Dupa 2-3 sec de la pornire dau drumul ambreiajului. Nu tin piciorul pe frana, o tin cu frana de mana trasa pana plec de pe loc.

Vascozitatea uleiului din cutie se cunoaste clar, turatia scade un pic atunci cand eliberez ambreiajul (niciodata insa asa mult, 50-100 max de ture doar de la ambreiaj).   Calcand ambreiajul decuplezi cutia, nu se mai invarte nimic in ea si nu mai conteaza nici vascozitatea. Ca si cu ulei subtire tot ai niste pierderi parazitare de la trenul antrenat in cutie.

Totusi daca e exceptional de frig si nu debreiez de 2 ori masina se misca 1cm in fata cand actionez demarorul!

@Sorinux: Dupa ce motorul se incalzeste, ecu nu se mai foloseste de indicatia senzorului de temperatura motor pt a modifica amestecul, deci cum ar putea sa apara saracirea? Si mai ales sub stochiometric, ce pazesc sondele lambda?

Nu ma intelege gresit, nu posed cunostinte avansate despre nimic, dar umbland la indicatia senzorului de temp lichid de racire nu cred ai cum sa saracesti sub stochiometric amestecul.

Modificarea asta ar viza 2 aspecte: imbogatirea intr-o masura mai mica a amestecului (deci tot e mai bogat, dar nu asa rau) si scaderea turatiei de relanti (sa nu mai stea la 1500, sa se potoleasca la 1300 sa zicem dupa pornire).

Probleme ar putea aparea cu stabilitatea relanti-ului, sau consumatorii ar putea omora motorul punand sarcina prea mare daca esti genul de pers care porneste motorul cu ventilatia deja seata pe treapta 3-4, dezaburire pornita si radio cantand.

Dar folosind un potentiometru se poate varia gradul de interventie asupra semnalului, avand un impact mai mic sau mai mare asupra valorii vazute de ECU si implicit asupra amestecului si relanti-ului cat e motorul rece.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #23 : 23.Ian.2014, 10:57:32 a.m. »
Să fim serioși, nu are cum să fie cine știe ce vâscozitate. Dacă era așa mare diferență se vedea modifcarea turației la călcarea pedalei și apoi la eliberarea ei.
Mai ai timp toata iarna (daca o mai veni anul asta cu temperaturi sub 0 gr.C.) sa tii problema sub observatie si asta daca nu folosesti in CV ulei de motor 0W20. :) Sub -20gr.C. turatia motorului (cu ambrajul apasat) la pornire va fi chiar si mai aproape de 2000 RPM.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #24 : 23.Ian.2014, 11:11:05 a.m. »
Nu mai țin minte cum a fost iarna trecută, dar  o să fac o observare mai atentă, asta dacă mai vine ger din ăla serios.

@BXXENL: la dacie am pățit treaba cu mișcatul mașinii de pe loc, dar la SX4 nu.
Legat de treaba cu folositul temperaturii doar cât e motorul rece, ziceam doar că există și posibilitatea reciprocă. Aș fi vrut să văd o schemă logică pt ECU, dar ... e greu să pui mâna pe așa ceva.
Dacă știi pe cineva pe la un service Suzuki, nu cred că ar strica o întrebare, doar așa... de curiozitate  ;).
 

Offline Muttley

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #25 : 23.Ian.2014, 12:43:27 p.m. »
Eu calc ambreiajul, scot pe liber, dau drumul la ambreiaj, calc din nou si apoi pornesc motorul. Totusi daca e exceptional de frig si nu debreiez de 2 ori masina se misca 1cm in fata cand actionez demarorul!

Ok, toate bune, da' de ce de 2 ori?  :-S
Doar o data ramane discul lipit de placa sau ce...???

PS: potentiometrul pe senzorul de temperatura mi se pare un efort foarte mare raportat la beneficii. Astea din urma incerte de altfel.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline Laurentiu

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #26 : 23.Ian.2014, 01:17:50 p.m. »
Ok, toate bune, da' de ce de 2 ori?  :-S
Sper sa nu confunde cu schimbarea vitezelor (cu dublu ambreaj) ca la masinile cu cutie de viteze fara sincroane.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #27 : 23.Ian.2014, 02:23:03 p.m. »
Daca nu mai debreiez o data (si aici e vb doar de smart cand e f frig) mi se pare ca vrea sa plece un pic masina la pornire. La cald sau pe vreme calda nu am probleme, dar asa m-am obisnuit de acum. La suzuki nu se comporta asa.

Nu are treaba cu dubla debraiere pt sincronizarea turatiei la retrogradare :P
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Muttley

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #28 : 23.Ian.2014, 03:15:40 p.m. »
Pai daca are comanda prin cablu, verifica-i cursa libera. S-ar putea sa fie prea mare.

Initiatorului: parerea mea, lasa masina-n pace, e o problema inchipuita asta cu relantiul ridicat. Oricum cu masina se pleaca imediat dupa pornire, iar in mers nu te doare relantiul decat cand ajungi la vreun semafor, iar asta doar prin prisma consumului. Oricum scade la normal in scurt timp... Eu nu mi-as bate capul, e parte din farmecul japonezelor.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline migabi

Re: RPM la pornire cu motor rece
« Răspuns #29 : 26.Ian.2014, 03:42:25 p.m. »
Azi-dimineata am observat si eu ca la pornire s-a dus ceasul in 1500 rpm ca dupa 2-3 sec sa scada pe la 7-800. Pornirea a fost mai grea cu 1/2 secunda, aproximativ.

In mod normal, la mine turatia ramane pe la 7-800 rpm si e prima data cand o vad ca sare la 1500.
« Ultima Modificare: 26.Ian.2014, 03:44:54 p.m. de migabi »
SX4 SE m16a awd 2011