Autor Subiect: Deconectare baterie  (Citit de 8172 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #10 : 08.Ian.2014, 10:47:13 p.m. »
Adica tu sugerezi sa desprinzi de pe bateria "goala" borna de plus a circuitului masinii in pana pe care apoi clipsezi "in aer" crocodilul ce vine de la masina buna, sa pornesti masina buna, sa lasi cateva minute motorul sa mearga ca sa se regenereze bateria buna, apoi sa pornesti motorul masinii "moarte" dupa care sa pui borna inapoi pe plus fara a desface crocodilul de pe ea? Cam riscant! Scurtcircuit accidental + curenti mari = bumulet "sesizabil" + pagube.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #11 : 08.Ian.2014, 11:36:21 p.m. »
Adica tu sugerezi sa desprinzi de pe bateria "goala" borna de plus a circuitului masinii in pana pe care apoi clipsezi "in aer" crocodilul ce vine de la masina buna, sa pornesti masina buna, sa lasi cateva minute motorul sa mearga ca sa se regenereze bateria buna, apoi sa pornesti motorul masinii "moarte" dupa care sa pui borna inapoi pe plus fara a desface crocodilul de pe ea? Cam riscant! Scurtcircuit accidental + curenti mari = bumulet "sesizabil" + pagube.

Da, clipsez in aer pe cablul de "+"  al instalatiei fara curent. Dupa pornirea motorului se va conecta acel cablu de plus la borna bateriei descarcate. In acest moment, curentul absorbit de baterie va fi substantial, insa va fi furnizat de cele 2 alternatoare, situatie mult mai bunas decat daca ar fi un singur alternator.
Evident ca supracurenti si scurtcircuite pot aparea si in situatii mai putin complicate .... Ori, tocmai asta sa evita prin decuplarea bateriei defecte.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hugbear

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #12 : 09.Ian.2014, 12:33:35 a.m. »
Teoretic merge. In opinia mea, problemele apar la punerea in practica.
1. Cablurile implicate sunt destul de rigide mecanic. Atat clipsul pentru borna bateriei cat si crocodilul au mizerie/oxizi. Atunci cand sunt miscate apar inevitabil mici "ruperi" de contact care au ca efect eliminarea din circuitul masinii aflate in pana a bateriei bune, care prin constructie se comporta ca stabilizator/tampon pentru tensiunea scoasa de releul masinii proaspat pornite. Nu stiu ce efect are tensiunea asta nefiltrata asupra calculatoarelor masinii dar nici nu-s foarte curios sa aflu...
2. Daca bateria descarcata nu a fost incarcata anterior pe generatorul masinii bune, tensiunea la bornele ei este cu cativa voltisori sub cea de pe cablu. (Mai ales) daca e de capacitate mare, la punerea clipsului pe borna va aparea un soc de curent in circuit (posibil insotit de scantei). Nasty!
3. Imagineaza-ti ca incerci sa faci asta la sase dimineata, pe viscol, la -15C...

Nu-mi dau seama care ar putea fi conditiile alea atat de nasoale ca sa faca metoda "clasica" intr-atat de neaplicabila incat metoda asta sa inceapa sa para o idee buna, care sa merite riscul.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #13 : 09.Ian.2014, 09:07:40 a.m. »
Intr-adevar, la punerea in practica este importanta experienta celui care face operatiile, calitatea cablurilor de conectare, etc. De exemplu, niste cabluri cu clesti ineficenti sau prost dimensionati (suprafata de contact este insuficienta) vor face probleme, probabil  cu repercursiuni la electronica masinii.
Dar eu spun din experienta ca metoda " clasica"  te poate lasa balta: pur si simplu nu vei putea porni motorul daca este conectata si bateria descarcata. Nu ai curent suficient si pentru pornire si pentru incarcare baterie, simultan. Aproape ca se oprea motorul cu bateria buna, ce era la relanti. Singura solutie este sa o deconectezi din circuit, pornesti motorul, reconectezi si obtii o masina in functiune ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hugbear

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #14 : 09.Ian.2014, 08:25:03 p.m. »
Nu zic ca e imposibil ci doar ca, daca se ajunge la solutii de genul asta, s-ar putea de fapt sa mai fie niste hibe pe undeva ce ar trebui rezolvate inainde de incerca din nou.
Dar eu spun din experienta ca metoda " clasica"  te poate lasa balta: pur si simplu nu vei putea porni motorul daca este conectata si bateria descarcata. Nu ai curent suficient si pentru pornire si pentru incarcare baterie, simultan. Aproape ca se oprea motorul cu bateria buna, ce era la relanti.
In exemplul dat de tine, e posibil fie sa fi avut un element in scurt (caz in care orice metoda e un paleativ deoarece trebuie schimbata bateria oricum) fie, cel mai probabil, sa fi trebuit incarcata mai mult inainte de a incerca pornirea - din cauza capacitatii mari si a starii de descarcare adanca. Nu stiu, zic si eu. Poti incerca si cum zici tu, daca manevra e executata cu grija e posibil sa mearga, mie insa mi se pare in continuare ca riscul depaseste "investitia" presupusa de o incarcare prelungita sau de un drum pentru o baterie de imprumut.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #15 : 09.Ian.2014, 11:25:27 p.m. »
Nu au fost hibe si nici element in scurt.
Dupa acea pornire, masina a functionat fara probleme, iar bateria nu a fost pusa inca pe vreun redresor. Discut despre SUVI, o masina de 1,5 ani, deci si o baterie relativ noua si buna....
Pur si simplu am uitat ceva aprins, bateria s-a descarcat. Eram prin Bulgaria, cu ceva politisti "patrati"  prin preajma, iar singura solutie de pornire a fost doar o alimentare electrica de la alta masina, simultan cu deconectarea bateriei proprii din circuit...
Cat traieste omul, invata! :(
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline coby

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #16 : 31.Dec.2014, 04:18:13 p.m. »
Azi a murit bateria la suzi , dupa 2 zile nepornita , bateria era goala si nici nu se mai poate reincarca , ca am incercat cu redresorul . Deci 4 ani durata de viata la Varta - un jeg , parerea mea , i am cumparat Rombat de 63 Ah 224 lei , montat , pus contact si ponit , merge brici !
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #17 : 31.Dec.2014, 04:48:17 p.m. »
4 ani durata de viata la Varta - un jeg ...
A mea a tinut 7 ani (tot Varta). Daca trecea si iarna asta, intra pe 8 ani.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #18 : 31.Dec.2014, 08:29:51 p.m. »
Ca sa vezi diferenta... Presupun ca si a mea va muri relativ repede, ca si la mine trec zile intregi cand nu folosesc masina.

O intrebare: se poate pune baterie de (sa zicem) 70 Ah ? Daca da, ajuta la ceva - rezista mai mult, da mai putine rateuri iarna, etc ?
Sunt curios, ca vad ca toata lumea pune 60 +1.2.3.4 Ah si stiu ca si cartea masinii tot pe acolo indica.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #19 : 31.Dec.2014, 08:45:06 p.m. »
Bateria pentru o masina se alege dupa doua criterii simple:
1- sa aiba capacitatea adecvata, (Ah), astfel incat sa furnizeze curentul necesar la pornire, iar apoi sa fie incarcata corespunzator de alternatorul masinii. In principiu aici e bine sa ai o baterie cat mai mare, dar una prea mare iti va suprasolicita sistemul de incaracare de pe auto.
2- sa aibe dimensiunea potrivita pentru a incapea in locasul ei original din habitaclul motor. Daca pui o baterie prea mare poti avea surpriza sa nu incapa in locul ei....

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!