Autor Subiect: Deconectare baterie  (Citit de 8171 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ASZ

Deconectare baterie
« : 06.Ian.2014, 12:39:56 p.m. »
La drumul facut pana in Slovacia, masina unui coleg a ramas fara curent (am depistat ca s-a rupt cureaua pt. accesorii) si pt. ca nu-mi mai aduc aminte exact cum se procedeaza corect, as vrea sa-mi reimprospatez 2 informatii, cu ajutorul vostru:

1. Cum se procedeaza in cazul in care ii dai curent de la bateria masinii tale (ordinea de conectare si deconectare a crocodililor de la cablul cu care dai curent)

2. Mai scot cate o borna de la acumulator, pt. a stinge becul aferent "Check Engine". E important care borna o scot ?

Offline Laurentiu

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #1 : 06.Ian.2014, 01:03:12 p.m. »
1. Cum se procedeaza in cazul in care ii dai curent de la bateria masinii tale (ordinea de conectare si deconectare a crocodililor de la cablul cu care dai curent)

2. Mai scot cate o borna de la acumulator, pt. a stinge becul aferent "Check Engine". E important care borna o scot ?
1.  Ordinea de montarea a cablurilor:

borna PLUS baterie buna  =>  borna PLUS baterie moarta; borna MINUS baterie buna => masa (orice parte metalica solida de pe caroserie) masina cu baterie moarta.

2. Nu cred ca e necesara scoaterea vreunei borne. Dupa reincarcarea acumulatorului, banuiesc ca becul de avertizare "Check Engine" se va stinge automat. Daca nu vrea, dupa incarcarea acumulatorului, deconecteaza borna de [-].
« Ultima Modificare: 06.Ian.2014, 01:08:08 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline suzukica

 

Offline ASZ

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #3 : 07.Ian.2014, 04:15:24 p.m. »
Mersic.
Noi am pus cum zicea Laurentiu cablul de "+", insa cablul minus a ajuns la ambele acumulatoare pe mufa "-" ....

Offline migabi

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #4 : 07.Ian.2014, 07:19:37 p.m. »
La mine a trebuit ca donorul sa tureze motorul, nitel (fiat albea) ca sa pot porni suzeta mea.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline BXXENL

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #5 : 08.Ian.2014, 08:52:08 a.m. »
Am stat 15 minute o data cu smartul turat la 2500 rpm sa ii dau curent unui BMW diesel...avea ala bateria cat am eu motorul. Dar n-as mai face asta, ma tem sa nu dauneze alternatorului.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #6 : 08.Ian.2014, 11:05:18 a.m. »
... n-as mai face asta, ma tem sa nu dauneze alternatorului.
Nu va dauna alternatorului din cauza releului REGULATOR de tensiune in schimb iti va "suge" curentul din bateria ta. O baterie de diesel descarcata si avind o capacitate mai mare (100-120A), va fi mult mai gurmanda decit una de 55-65A. Alternatorul nu va incarca mai mult decit poate.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #7 : 08.Ian.2014, 03:27:53 p.m. »
Nu va dauna alternatorului din cauza releului REGULATOR de tensiune in schimb iti va "suge" curentul din bateria ta. O baterie de diesel descarcata si avind o capacitate mai mare (100-120A), va fi mult mai gurmanda decit una de 55-65A. Alternatorul nu va incarca mai mult decit poate.

Regulatorul de tensiune spune clar ce face: regleaza tensiunea. Despre curentul absorbit nu prea se ocupa, asa ca o baterie descarcata va inghiti maxim de curent ce poate furniza alternatorul. La unele alternatoare exista riscul de a se supraincalzi (apoi si deteriora) sau poate sa cedeze releul regulator de tensiune, blocul de redresare, etc. Asa se intampla cand curentul din circuit are valori ce tind spre maxim.
Eu as sfatui sa se decupleze bateria descarcata, sa se porneasca motorul in pricina (dupa schema descrisa de tine), apoi se conecteaza bateria descarcata, eventual cu ambele motoare in functiune, astfel existand 2 alternatoare ce vor furniza curent de incarcare. In plus, la pornirea motorului vei dispune de intreaga capacitate a bateriei bune doar pentru pornire, nu si pentru "umplerea" bateriei descarcate....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #8 : 08.Ian.2014, 07:00:00 p.m. »
Eu as sfatui sa se decupleze bateria descarcata, sa se porneasca motorul in pricina (dupa schema descrisa de tine), apoi se conecteaza bateria descarcata, eventual cu ambele motoare in functiune...
Eu asa ceva nu sugerez nici macar dusmanilor. Daca-mi vei indica vreun site de specialitate care porneste un motor fara a avea o SARCINA la capetele alternatorului, poate te voi crede. Pina atunci, ramin la parerea si experienta mea (am facut-o si nu o singura data cind am ajutat "confratii de sosea").  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Deconectare baterie
« Răspuns #9 : 08.Ian.2014, 08:24:34 p.m. »
Eu asa ceva nu sugerez nici macar dusmanilor. Daca-mi vei indica vreun site de specialitate care porneste un motor fara a avea o SARCINA la capetele alternatorului, poate te voi crede. Pina atunci, ramin la parerea si experienta mea (am facut-o si nu o singura data cind am ajutat "confratii de sosea").  ;)
Pai consumatorul deja cuplat la alternator exista: bateria buna de la a doua masina, nu? Ca sa nu mai spun de toti consumatorii de pe masina pornita, gen ECU, aprindere,, iluminat, etc.
Iar dupa conectarea celei de a doua baterii doar va creste numarul consumatorilor, implicit al curentului absorbit din cele doua generatoare ale circuitului electric creat ad-hoc...
« Ultima Modificare: 08.Ian.2014, 08:31:41 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!