Autor Subiect: Pe ce ai schimba Ignisul?  (Citit de 9052 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline raresi

Pe ce ai schimba Ignisul?
« : 09.Dec.2013, 11:47:57 a.m. »
Salutări,

Nu am de foarte multă vreme Ignisul meu, însă mă gândesc la o schimbare, așa...pe viitor, poate anul viitor. Motive: vreau o mașină mai mare, de familie, mai sigură, care să ne asigure un confort pe distanțe mari, cu sistem 4x4 întrucât suntem iubitori de munte și mai abordăm câte un forestier sau drum neasfaltat (precizez că nu fac offroad, deci nu sunt interesat de offroadere veritabile), preferabil pe benzină (încerc să evit complicațiile unui diesel și eventualele costuri ridicate de întreținere/reparații; evident, pe un motor mai gurmand pe benzină, aș monta GPL), spațiu mai mare...cam astea ar fi motivele, poate am mai omis vreunul.

Opțiunile mele ar fi, în ordinea aceasta, cumulând informații de pe forumuri:

SUBARU FORESTER, motor 2.0, benzină, nu noul model, ci cel 2007-2008, de.ex.
Pro:
- fiabilă, chiar fiabilă
- f bună on-road, descurcăreață pe off-road;
-  spațioasă, portbagaj suficient;
 - plasticurile din interior nu se vor rupe, însă  creeză senzația de spartan...ceea ce  mie nu-mi displace, din contră :)

Contra:
- prea gurmandă, însă aș monta GPL, cum spuneam;
- estetic, pe exterior, nu este cea mai strălucită opțiune

Suzuki Grand Vitara, motor 2.0, benzină
Pro:
- fiabilă, motoare de care m-am convins, detul de ieftină la întreținere;
- plăcută ochiului, noul model;
-în offroad se descurcă bine, dată fiind prezența reductorului/ diferențial blocabil, mai bine decât Subaru (care dispune de sistemul permanent 4x4 LSD)

Contra
- mai puțini CP decât Subaru, poate mai leneșă (deși nu sunt interesat de liniuțe sau viteze de BMW :)
- portbagaj mai micuț, în eventualitatea unei butelii GPL;
- în onroad nu este atât de agilă precum Subaru;
-  mai nesigură decât Subaru la viraje

Honda CR-V, motor 2.0, benzină, nu noul model
Dacă nu găsesc un model din cele două de mai sus, atunci mă voi orienta spre Honda CR-V :)


Aștept sugestii, idei...
 

Offline shpeedy

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #1 : 09.Dec.2013, 12:02:53 p.m. »
Pai cam alea doua modele ar fi care sa corespunda criteriilor tale... Ti-as mai fi recomandat Outback din aceiasi perioada, dar are benzinar de 2.5 sau de 3.6, din pacate. Honda CR-V si Toyota Rav4 din aceiasi perioada mi se par mult prea orientate spre asfalt (comparativ cu generatiile precedente), iar Tiguan 1.4TSI 4x4 sau Yeti 1.8TSI 4x4 sunt inca prea scumpe pentru ce ofera.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline raresi

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #2 : 09.Dec.2013, 01:36:36 p.m. »
Da, am omis să precizez, însă ai intuit bine....nu aș dori motoare mari sau foarte mari. ceva genul max 2.0. De asemenea, fiind admirator al marcilor nipone, exclud orice altceva, fie el si german. Imi pare tare rau ca SX4-ul este asa de stramt in spate. Cred ca el ar fi reprezentat cu adevarat ceea ce se potrivea cerintelor mele :)
 

Offline shpeedy

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #3 : 09.Dec.2013, 01:43:46 p.m. »
Nu stiu de ce buget dispui, dar poate te uiti si dupa motorul de 2.4 Euro5 pe Grand Vitara. La 208g CO2/km (225g la Automata), taxa/timbrul de mediu e 7-800Euro pentru 3-4 ani vechime, iar impozitul inca e in limitele bunului simt, zic eu... E doar o sugestie.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline raresi

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #4 : 09.Dec.2013, 01:54:23 p.m. »
nu mi-am facut inca un buget, depinde si vanzarea sau pastrarea Ignisului actual. s-ar putea sa fie un factor emotional care sa ma faca sa-l pastrez in continuare, pt sotie si oras mai mult :)

ideea ar fi ca da, motorul 2.4 de la GV s-ar preta mai mult, in mod special din perspectiva performantelor, insa ma sperie tot ce-i peste 2.0 (taxel). Te gandesti ca 2.0 poate e mai lenes, nu?
 

Offline cata quarkk

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #5 : 09.Dec.2013, 06:00:44 p.m. »
daca ai spus ca nu vrei neaparat viteze de bmw, o varianta buna ar fi Grand Vitara de 2.0. intr-adevar, poate ca e mai nesigura in viraje ca Subaru, dar Forester-ul sincer mi se pare un break putin mai inalt, si mai multa incredere as avea in GV pe un drum forestier. plus ca are 4x4 permanent, din cate am inteles, si sunt destui care gasesc aspectul asta deranjant, on-road, fiind si un factor care ii creste consumul.
 

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #6 : 09.Dec.2013, 06:52:05 p.m. »
Salut, gandul asta m-a bantuit de vre-o doi ani, sa-i fac un upgrade lui Ignisake si am tot vazut masinute, mi-am dorit in primul rand un cuplaj cardanic, nu pe vascocuplu si sa nu fie tractiune integrala permanent, lozul castigator l-am tras in august, cu Ssangyong Actyon, motorina 2.0 141 CP  cuplu 320 Nm

fotografii sunt aici http://www.automarket.ro/masini-noi/ssangyong/actyon-219/poze/
 

Offline raresi

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #7 : 09.Dec.2013, 07:18:05 p.m. »
@cata quarkk, da. Subaru pare un hibrid de mașină, nici, nici. nu-s sigur, dar garda la sol la GV nu e cu mult maio mare, dar DA....pe un drum forestier și eu aș fi mult mai sigur cu el decât cu Subaru. Păi la consumuri, ce să spun....GV 2.4 benzină e mai așezat decât Subaru 2.0 :)), de aceea spuneam în post că e muult prea gurmand. Revăzând consumurile, parcă aș reconsidera ceea ce spunea colegul mai sus legat de GV 2.4. ceea ce m-ar speria acum ar fi ...taxele, totuși, e motor mare. Are un cuplu tare pt benzină, deci.....hmm...sună bine. trebuie să văd ce fac cu taxele alea :))

@mxxa, bravo pt schimbare, știu că de mult îți doreai schimbarea asta. nu am mai ținut contactul cu schimbările tale. cum îți spuneam și atunci, mașină arată din alt univers, parcă....însă nu mă tentează motorizarea diesel....e pur și simplu prea complicată. :)
 

Offline coby

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #8 : 10.Dec.2013, 12:18:29 a.m. »
Daca nu esti vitezoman , cumpara ti Duster !
auto si moto
 

Offline raresi

Re: Pe ce ai schimba Ignisul?
« Răspuns #9 : 10.Dec.2013, 10:25:15 a.m. »
Nu, nu sunt un vitezoman, practic un condus așezat + conducere defensivă. Anyway, motorul Duster pe benzină, exclus....iar dieseul, cum am spus, încec să evit un diesel. nu-mi prea surâde ideea unui motor de acest tip din cauza eventualelor complicații. Mai apoi, GV e peste Duster la orice. Subaru, da....e sub la 4x4, căci are sistemul permanent LSD. Dusterul are 4x4 de la Nissan. Totuși, nu, cel puțin deocamdată....cine știe, dacă voi găsi argumente plauzibile, îmi schimb optica.