Autor Subiect: Probleme radiator  (Citit de 5588 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Christian 1

  • Vizitator
Re: Probleme radiator
« Răspuns #20 : 27.Apr.2021, 08:50:30 a.m. »
Te costa 30 lei un termostat si vre-o vreo 300 lei manopera sa demontezi ca sa ajungi la el ...
   A fost varianta simpla. Nici nu observasem ca masina e din 2000, la o asemenea vechime te poti astepta la orice.
Asa e, la orice firesc varstei.
 

Offline rdr11

Re: Probleme radiator
« Răspuns #21 : 20.Sep.2021, 07:57:42 p.m. »
Salut, detin un suzuki ignis 1.3 16v 2wd din 2000 , recent am observat ca nu-mi mai baga incalzire in masina si pe langa asta, am masurat temeperatura apei cu obd2 in timpul mersului si apa ajunge pe la 95-97C grade , cand stau la semafor de exemplu , apa sta la 99C  , mai scade din cand in cand la 98, chiar cand am cumparat masina , temeperatura apei era altfel. Stand pe loc era de obicei intre 90 si 97 , cand atingea 97 , pornea ventilatorul si scadea repede la 90, acum nu mai scade si ventilatorul merge in continu. Ce ar putea fi , termostatul sau pompa de apa ?

Revin cu fix aceeasi problema, la inceputul verii am schimbat antigelul si parea ca lucrurile s-au rezolvat, pana cand recent, am observat din nou ca-mi ajunge apa la 102C grade chiar is in mers, am verificat si furtunul in care e termostatul era rece fata de restu furtunelor. Am zis , e clar, e termostatu de vina. Am cumparat alt termostat la 45lei si garnitura la galeria de admisie si am facut-o pe mecanicu in parcare sa evit manopera costisitoare. Am dat eu jos furtunele si in final galeria de admisie dupa ce m-am documentat bine din cartea tehnica.

Nu mai inteleg nimic , chiar si dupa ce am schimbat eu termostatul , apropo , l-am si verificat intr-o oala cu apa aproape de fierbere si ambele termostate , chiar si cel vechi deschideau complet chiar inainte sa fiarba apa , cica din cartea tehnica zice ca incepe sa se deschida pe intre 80-84C si e deschis complet intre 95-97C.

Ce variante mai am? Pompa de apa nu functioneaza in parametrii normali? Radiator partial infundat? , nu inteleg ce de nu deschide termostatul... 

Poze cu termostatul vechi inainte sa-l scot din carcasa lui => https://imgur.com/a/8HGEG6F

  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline bisti

Re: Probleme radiator
« Răspuns #22 : 20.Sep.2021, 10:25:44 p.m. »
Eu am avut probleme candva demult cu paletele pompei de apa. Aveam vreo 5 din 8. Imi racea numai cand turam motorul. Cum o lasam sub 2000rpm, crestea temperatura.
La tine se observa ceva in functie de turatie?
 

Offline Calin sb

Re: Probleme radiator
« Răspuns #23 : 20.Sep.2021, 11:11:34 p.m. »

Ce variante mai am? Pompa de apa nu functioneaza in parametrii normali? Radiator partial infundat? , nu inteleg ce de nu deschide termostatul... 


Da, debit redus din cauza pompei sau rezistența termică crescută a radiatorului , parțial înfundat sau depuneri datorate nefolosirii de apa distilată/dedurizata. Sau câte puțin din toate daca temperatura nu creste brusc când forțezi motorul.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline rdr11

Re: Probleme radiator
« Răspuns #24 : 21.Sep.2021, 12:24:13 p.m. »
Acum chiar ca m-am bagat in ceata, dimineata am mai completat putina apa si in drum spre garaj am observat ca a deschis termostatu si tinea temperatura intre 86-91C , am ajuns la garaj si am facut inca cateva flush-uri cu apa distilata si iar nu mai deschide termostatu, furtunul de la termostat e rece , dar culmea culmiilor apa tot asa sta, intre 86-91C si radiatorul e cald, deci undeva isi face circuitu de racire dar nu prin teava de la termostat... nu mai inteleg nimic.

Apa e tot maronie dupa vreo 12 flush-uri facute conform cartii tehnice. Acum am cumparat o solutie https://www.emag.ro/pachet-2-buc-mannol-solutie-curatat-radiator-325ml-9965/pd/DCC5JZBBM/ care zice sa o folosesti in sistemu de racire cu motorul la relanti 10-30minute apoi sa faci flush cu apa distilata de cateva ori. Daca tot murdara vine apa chiar si dupa solutia asta + inca vreo cateva flush-uri care o sa le fac , atunci habar nu am, eventual sa schimb radiatorul ? E 310 lei unul nou , manopera 0 ca-l schimb eu.

Am o frica sa nu fie cumva garnitura de chiuloasa, sa-mi scape ulei in apa si de aia sa vina tot maronie...
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Probleme radiator
« Răspuns #25 : 21.Sep.2021, 12:50:31 p.m. »
Daca nu ai ulei in apa, nu e garnitura de chiuloasă bușită. Apa maro înseamnă in mod normal rugina. Un șurub rătăcit căzut in circuitul de răcire poate provoca apa maro si funcționare intermitenta a diferitelor secțiuni. Dar e prea multa apa maro ca sa fie un șurub numai.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline rdr11

Re: Probleme radiator
« Răspuns #26 : 21.Sep.2021, 02:39:29 p.m. »
Va pun aici poze cu apa dupa vreo 8 flush-uri facute de mine.

Prima poza cand am dat jos antigelul care a stat 6 luni in instalatia de racire, asa arata => https://i.imgur.com/Jgv3Ta0.jpg
Poza cu galeata scursa de antigel si ce a ramas pe fund => https://i.imgur.com/8FeDwqo.jpg

Restu pozelor dupa mai multe flush-uri doar cu apa demineralizata si nimic altceva, pare sa se limpezeasca dar foarte foarte greu, deja am ajuns sa cumpar 30L de apa si tot maronie vine => https://imgur.com/a/TEuDT0D (pozele nu sunt chiar in ordine dar ultima e cea mai deschisa la culoare)

Acum urmeaza sa bag solutia aia radiator flush 9956 de la mannol , sa vad daca imbunatateste ceva claritatea apei dupa ce o sa-i mai fac flush.

Ce-i drept, masina asta a fost abuzata inainte sa o cumpar eu , proprietarul nu cred ca ia schimbat uleiul si antigelul mult timp. Eu pot sa-i schimb si radiatorul ca nu-i exagerat de scump si sa nu ma tot complic cu 1000 de flush-uri dar vreau sa fiu sigur ca garnitura de chiuloasa e intacta ca daca nu , atunci se complica treaba, trebuie sa gasesc unde pot face un test dinala cu lichid albastru care arata daca ai gaze in coolant. Va mai tin la curent ce si cum.
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline Calin sb

Re: Probleme radiator
« Răspuns #27 : 21.Sep.2021, 02:43:01 p.m. »
Cum e bușonul radiatorului ?
Ai presiune in sistem ?
Daca radiatorul nu curge desfă furtunul  de sus si vezi cât de colmatata e intrarea.
Înlocuiește-l daca curge.
Chiar daca schimbi radiatorul curată sistemul înainte.
E multă rugina într-adevăr.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline rdr11

Re: Probleme radiator
« Răspuns #28 : 21.Sep.2021, 03:04:27 p.m. »
Busonu radiatorului l-am cumparat de nou anu trecut, presupun ca-si face treaba, sistemul de racire nu are scapari pt ca nu mi-a lipsit antigel nici din radiator nici din vasul de expansiune in perioada aia de 6 luni in care am circulat cu antigelul. Oricum acum ma pun sa-i fac inca 1000 de flush-uri si o sa vad daca schimb sau nu radiatorul , cum spuneam , nu-i o avere dar prima data vreau scot din ecuatie si garnitura de chiuloasa , sa vad daca n-am cumva scapari de ulei in sistemu de racire.
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline rdr11

Re: Probleme radiator
« Răspuns #29 : 22.Sep.2021, 08:27:29 p.m. »
Revin cu un update:

Am facut inca un flush cu un liqui molly radiator flush 300ml si cred ca a mai spalat ceva ca a venit iar destul de maronie apa. Am avut ceva ciudat , dimineata am mers cu masina pana undeva si am dat caldura la maxim , apa nu a trecut de 85C si baga caldura calumea in masina, muream de cald, dar in schimb , termostatul iar n-a deschis , ca furtunul de la termostat + radiatorul din fata erau reci , apoi am strans de furtun ca poate era infundat si dupa aia a deschis termostatul , furtunul si radiatorul s-au incins , in schimb nu-mi mai baga caldura in habitaclu si motorul era cam pe la 90 si ceva de grade.

Sincer ma depaseste situatia asta, n-am mai patit asa ceva, m-am enervat si am desfacut tot radiatoru din fata si toate furtunurile care am putut si am turnat vreo 10L de apa distilata ptrint-o palnie in furtunul de la radiatorul de habitaclu ca sa iasa prin motor sa-l spele , dupa cateva ture a inceput sa vina mai clara apa , am si suflat pe furtun sa-i fac ceva presiune si a mers foarte usor , nu suspectez sa fie infundat sau ceva.

Radiatorul l-am spalat calumea in casa si cu furtunul de la dus , am bagat presiune in el si pare sa se umple toate tevisoarele alea din aluminiu care racesc apa, am spalat si furtunurile care le-am demontat.

Nu pare sa fie nimic infundat in toata instalatia de racire, daca maine sau poimaine dupa ce montez si mai fac ceva teste si iar nu functioneaza cum trebuie atunci ma dau batut, singura ramasa e pompa de apa desi nu cred. Nu am chef sa ma duc la mecanici sa-mi faca ei diagnoza ca timpul lor costa si cateodata habar nu au ce fac , fac acelas lucru ce-l fac si eu doar ca trebuie sa-i platesc cu caruta.

Va pun aici niste poze , apa din sticle are spume pt  ca e cu liqui molly radiator flush. https://i.imgur.com/I11yL8V.jpg + https://i.imgur.com/iClwBil.jpg

Va mai tin la curent dupa ce montez totul la loc si testez cateva zile.
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v