Autor Subiect: Masa Critica  (Citit de 20006 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bogdanb

Re: Masa Critica
« Răspuns #20 : 08.Ian.2014, 11:25:45 a.m. »
Dupa cum vedem, orice punct de vedere are argumente pro si contra. Lucrul care ma nemultumeste este ca din nou se cere majoritatii (ex. soferilor) sa faca concesii unei minoritati (ex. biciclistii) in conditiile in care mare parte din acestia refuza sa respecte regulile primare ale integrarii cu majoritatea.
Consider ca ar trebui sa fie in primul rand obligatia minoritatii sa cunoasca si sa se supuna regulilor majoritatii, in loc sa pretinda derogari aiuristice pentru exceptiile care le convin. Deja avem in Romania precedentul creat de o minoritate care pretinde constant majoritatii tot felul de concesii, dar care la randu-i nu respecta nici macar regulile elementare ale acesteia. Sincer, nu-mi mai trebuie inca una.
Ca exemplu, prima regula in orice comunitate fiind cea a bunului simt, asa ca ocuparea unei benzi de 3m latime cu un vehicul de max. 1m este o completa nesimtire indiferent ce prevede o lege, care oricat de completa ar fi nu poate acoperi toate exceptiile si spetele posibile.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline hugbear

Re: Masa Critica
« Răspuns #21 : 08.Ian.2014, 07:40:46 p.m. »
Autoturismele SX4 sunt putine in Romania, practic "o minoritate". Ar trebui sa ma inghesui in bordura cand trece un Logan?
Bicicleta e vehicul si are acelasi drepturi (si OBLIGATII!) ca si tine in trafic. De ce sa nu i le respecti? (Si de ce sa nu si le rspecte?)
Cand vom intelege ca NU suntem "mai egali" ca altii (din orice postura: sofer, biciclist, pieton)?

Iar ocuparea intregii benzi de catre bicicleta se face din doua motive:
1. Pentru a nu oferi soferului care te depaseste ocazia sa incalce legea printr-o depasire contrara dispozitiilor Codului Rutier
2. Pentru a nu oferi soferului care te depaseste ocazia sa incalce legea prin uciderea din culpa a unui biciclist

Si, apropo, chestia asta nu-i doar o "gaselnita" romaneasca...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #22 : 08.Ian.2014, 08:33:50 p.m. »
Consider ca ar trebui sa fie in primul rand obligatia minoritatii sa cunoasca si sa se supuna regulilor majoritatii, in loc sa pretinda derogari aiuristice pentru exceptiile care le convin.

Eu ti-as da un exemplu si mai dur - cu toate ca nu imi face placere -  ca sa iti arat ca nu ai dreptate: Cu invalizii ce facem ? Nu le mai construim rampe peste tot ( vezi Metrou, access scari autobuze, etc) ?
Si ei sunt o minoritate ( mult mai mica decat biciclistii ).
Dar nu aici vreau  sa bat, ci aici:  Orice minoritate trebuie respectata atat timp cat li se ingradeste un drept prevazut de o lege sau prin constitutie, etc.... Atat timp cat acea minoritate nu face rau la nimeni trebuie sprijinita in conformitate cu legea  / constitutia. Stiu ca unele legi lasa loc de interpretare, dar...aici e alt subiect.

Cat priveste ocuparea intregii benzi, ea este in  masura de a ocroti biciclistul. Pentru ca sunt muti conducatori auto care incearca sa se strecoare pe langa tine. Am simtit lucrul acesta de cateva ori, Crede-ma, nu e prea e placut sa simti cum iti vibreaza cadrul de la bicileta  cand o calca  un berbec auto cu un armasar cu multi "cai" sub capota foarte aproape de tine  :( . Acesta este exemplul ghertoiului de Bucuresti, deh, asta e.
Dar mai sunt si unii care trec aproape de tine si nu isi dau seama, iar cand ii intrebi, iti raspund: "Da'ce ti-am facut, am dat peste tine?" Acesta e exemplu omului prost /tupeist...iarasi fara comentarii.
Nu am intalnit pana acum exemplul de conducator auto sa spuna: Iarta-ma asa e, am trecut aproape, nu mi-am dat seama, dar multumesc ca mi-ai atras atentia, o sa tin cont de lucrul acesta !
« Ultima Modificare: 08.Ian.2014, 08:37:43 p.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Online NicNic

Re: Masa Critica
« Răspuns #23 : 08.Ian.2014, 08:57:03 p.m. »
Si eu cred ca ar trebui acordata intreaga banda unui biciclist. Este sigur pentru ambele parti implicate si creeeaza un confort deosebit pentru cei din trafic.

Insa, as dori ca respectarea benzii pentru biciclisti sa fie corelata cu respectarea propriului statut al biciclistilor, de participanti la traficul de vehivule.
 Mai clar, daca ei au dreptul la o banda intreaga, atunci sa nu mai treaca (de exemplu) pe trecerea de pietoni pe bicicleta, ca doar sunt vehicule, nu pietoni....  Poate nu e destul de clar exprimat, dar am intalnit de multe ori situatia cand un biciclist din dreapta mea (eu fiind sofer) sa faca stanga fiindca a gasit o trecere de pietoni. Stop, frana si claxoane, ca era sa dau peste cineva, iar asta e ultimul lucru pe care il doresc sa se intample, chiar daca nu as fi eu de vina ...
Cred ca educatia are inertie mare atat la soferii de masini, cat si la cei de biciclete. Asa ca: rabdare si perseverenta!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #24 : 08.Ian.2014, 09:06:22 p.m. »
Mai clar, daca ei au dreptul la o banda intreaga, atunci sa nu mai treaca (de exemplu) pe trecerea de pietoni pe bicicleta, ca doar sunt vehicule, nu pietoni....  Poate nu e destul de clar exprimat, dar am intalnit de multe ori situatia cand un biciclist din dreapta mea (eu fiind sofer) sa faca stanga fiindca a gasit o trecere de pietoni. Stop, frana si claxoane, ca era sa dau peste cineva, iar asta e ultimul lucru pe care il doresc sa se intample, chiar daca nu as fi eu de vina ...

Cred ca educatia are inertie mare atat la soferii de masini, cat si la cei de biciclete. Asa ca: rabdare si perseverenta!

primul lucru e chiar ilegal  si te-am inteles CLAR !  ;)  .Biciclistul trebuie sa se dea jos de pe bicileta la trversarea drumului pe trecerea de pietoni. Si mi se pare normal.

al doilea paragraf...uuuuffff, ai perfecta dreptate  >:D<
« Ultima Modificare: 08.Ian.2014, 09:07:54 p.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Masa Critica
« Răspuns #25 : 08.Ian.2014, 09:29:02 p.m. »
Sunt biciclisti care merg pe banda 1-a pe bulevard, dar pe contrasens, pentru ca ei au treaba pe partea asta a bulevardului, nu pe cea aflata pe sensul de mers.

Sent using Tapatalk 2

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ff_2004_06

Re: Masa Critica
« Răspuns #26 : 08.Ian.2014, 10:12:36 p.m. »
Mie cred ca imi scapa ceva asa ca pun o intrebare: voi spuneti ca, de exemplu, pe strazi unde autovehiculele circula frecvent si constant cu 40-50-60+ km/h, biciclistii sa ocupe o banda intreaga desi merg cu 15-20-30 km/h?
Nu zic ca nu ar fi corect si/sau legal, dar mi se pare periculos asa ceva.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline hugbear

Re: Masa Critica
« Răspuns #27 : 08.Ian.2014, 10:33:03 p.m. »
Dimpotriva, e cel mai SIGUR mod de a circula. Cand "mangai bordura", in stanga ta ramane suficient loc de care soferul sa incerce sa profite pentru a te depasi "la mustata" (ilegal, dar deja stim asta) inclusiv atunci cand sunt masini pe contrasens. Asta inseamna ca intre tine si el e un spatiu infim si orice situatie neprevazuta (depasire aiurea a unuia de pe contrasens, caine etc) il poate face sa taga instinctiv dreapta, adica peste tine. In plus, tu fiind la 15cm de bordura, nu mai ai spatiu de manevra pentru refugiu. In acelasi timp, langa bordura sunt pietre/canalizari/roadkill etc ce te pot dezechilibra (si, iarasi, n-ai spatiu sa eviti).
Daca ocupi toata banda (adica daca mergi pe MIJLOCUL ei, nu langa axul drumului) il fortezi pe sofer sa respecte legea depasind integral pe contrasens si iti mentii rezerva de spatiu de manevra pentru "ineditul" din trafic.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #28 : 09.Ian.2014, 10:15:26 a.m. »
total de acord  >:D<
Cred ca link-ul urmator reuseste sa traseze mai multe dintre cele discutate mai sus, in acest topic:
http://bicyclesafe.com/
Bafta la citit  :)
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline bogdanb

Re: Masa Critica
« Răspuns #29 : 09.Ian.2014, 10:41:26 a.m. »
Vad ca unii tot insista ca e legal sa te intinzi cat poti fara sa-ti pese ca deranjezi pe ceilalti. In virtutea tolerantei clamate de multi, propun sa se desfiinteze legea complet discriminatorie care interzice accesul carutelor in orase.
Haideti sa aplaudam si sustinem si mai mult milioanele de minoritari care traiesc din indemnizatii primite din taxele platite de prostii majoritari. Natie de toleranti ce suntem, asa ne trebuie.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)