0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
"""" Filosofia generală din spatele acestui eveniment este exprimată în sloganul „Noi nu blocam traficul; noi facem parte din trafic.”""CORECT !... suntem doar tolerati cu mare greutate in trafic.
..eu am
Si reamintesc conducatorilor auto ca biciclistul are dreptul la TOATA banda, iar depasirea se face trecand peste axul de delimitare a benzilor/drumului. Si inca un sfat: cand deschdeti usa, mai ales cand parcati pe partea dreapta, nu uitati sa va uitati in oglinda retrovizoare. Aici este cea mai mare problema: Daca mergi cu bicicleta prea aproape de masinile parcate si se deschide o portiera.....si daca mai e si trafic pe 2 -3 benzi...poti deveni victima sigura. De aceea , eu imi ocup TOATA banda...
Absolut corect (si LEGAL) faptul ca iti ocupi banda!
De unde pana unde biciclistul are dreptul "corect si legal" sa ocupe o banda intreaga? Are biciclistul permis de conducere? ii certifica cineva periodic abilitatile fizice si psihice de a face parte din trafic? Primeste acesta vreo sanctiune pentru vreo abatere de la codul rutier (in special varsta, conducere sub influenta alcoolului sau drogurilor, etc...) ...
Ca remarca, 99% din biciclistii pe care ii vad zilnic in traficul din Bucuresti trec pe rosu, la intersectii se strecoara printre pietoni (deci sunt trafic auto sau pietoni in functie de cum le convine), iar cand nu au toata banda la dispozitie merg pe dungile de separare, ba mai sunt si agresivi daca li se pare ca nu le-ai lasat suficient loc.Inainte de a cere drepturi biciclistii de oras ar trebui sa arate ca sunt dispusi sa-si asume macar obligatiile esentiale ale unui real participant la trafic. Altminteri, orice manifestare de gen nu va fi decat o alta tulburare a ordinii publice.Am facut precizarea "de oras" fiindca doar la oras sunt aceste probleme. La sate bicicleta, caruta si automobilul coexista in armonie fara sa se impiedice unul pe celalalt.
De unde pana unde biciclistul are dreptul "corect si legal" sa ocupe o banda intreaga? (A) Are biciclistul permis de conducere? (B) ii certifica cineva periodic abilitatile fizice si psihice de a face parte din trafic? Primeste acesta vreo sanctiune pentru vreo abatere de la codul rutier (in special varsta, conducere sub influenta alcoolului sau drogurilor, etc...) sau pentru neindeplinirea vreunei conditii tehnice a bicicletei? (C)
Art.1.(1) Circulatia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor si a celorlalte categorii de participanti la trafic, drepturile, obligatiile si raspunderile care revin persoanelor fizice si juridice, precum si atributiile unor autoritati ale administratiei publice, institutii si organizatii sunt supuse dispozitiilor prevazute în prezenta ordonanta de urgenta.
35. vehicul – sistemul mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari;
10. bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
6. autovehicul – orice vehicul echipat, prin constructie, cu un motor cu propulsie, in scopul deplasarii pe drum. Mopedele, troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrari, denumite masini autopropulsate, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;
Inainte de a cere drepturi biciclistii de oras ar trebui sa arate ca sunt dispusi sa-si asume macar obligatiile esentiale ale unui real participant la trafic. Altminteri, orice manifestare de gen nu va fi decat o alta tulburare a ordinii publice.