Autor Subiect: Masa Critica  (Citit de 19999 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Masa Critica
« Răspuns #10 : 30.Dec.2013, 10:58:17 a.m. »
"""" Filosofia generală din spatele acestui eveniment este exprimată în sloganul „Noi nu blocam traficul; noi facem parte din trafic.”""
CORECT !
... suntem doar tolerati cu mare greutate in trafic.
Daca TOTI sau macar majoritatea ati fi echipati corespunzator cu veste reflectorizante, poate ca n-ati mai fi doar TOLERATI in TRAFIC.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #11 : 30.Dec.2013, 11:34:38 a.m. »
..eu am  :):
-vesta
-banderola reflectorizanta la picior.
-casca ( acum iarna o folosesc pe cea de ski, imi ingheata neuronii prin cea de vara, care era cu...gaurele de aerisire. :D
-far si stop ( si de buna calitate, nu chestii "d'alea de nu se vad..")
si oricum, si asa mi-e frica de dementi...si din pacate e un risc sa iesi  cu bicicleta prin Bucuresti (poate in provincie e altfel). Pentru ca nu avem cultura necesara  a acestui stil de viata. Cand vom ajunge la cultura olandezilor in care un individ este deopotriva: pieton, biciclist si sofer atunci va fi mult mai sigur. Lipsa acestei culturi de mers pe bicicleta nu e vina cuiva....asat a fost, nu suntem un neam de sportivi  :(
Recunosc cinstit ca folosesc bicicleta regulat la servici doar din primavara, pentru ca mi-am schimbat serviciul-inainte mergeam pe jos, sau, daca ma grabeam, luam 1 statie metroul  :D.
Si ca sa imi rezolv frustrarea de a pierde mai mult de ora si jumatate pe zi cu transportul, acum il pierd cu bicicleta  >:D<. In mai mult de jumatate de an am capatat alt tonus, plus ca este o placere sa te relaxezi dupa servici.
Cu Metroul fac exact acelasi timp ( aprox 45 min). Cu masina, la orele de varf as face 1h20  :P. Oricum, bicicleta e aproape amortizata, daca te gandesti cat costa un plin de benzina la SX4  :-*
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Laurentiu

Re: Masa Critica
« Răspuns #12 : 30.Dec.2013, 12:59:00 p.m. »
..eu am  :)
Nu m-am referit in mod special la tine insa uitindu-ma la fotografii, cam asta e concluzia pe care am tras-o: biciclistii din cauza ca nu se fac vizibili iar motoristii din cauza vitezei, sint un real pericol in trafic.

De civilizatie inca nu am vorbit.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #13 : 30.Dec.2013, 01:11:41 p.m. »
Da, ai perfecta dreptate cu vesta, cred ca si cu stopurile de pe spate la unii biciclisti din poze. Vesta e obligatorie. Si chiar daca n-ar fi, eu tot o port. Acum am inteles ce ai vrut sa spui. Ai fost prea subtil  :D
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline hugbear

Re: Masa Critica
« Răspuns #14 : 31.Dec.2013, 11:37:31 a.m. »
Si reamintesc conducatorilor auto ca biciclistul are dreptul la TOATA banda, iar depasirea se face trecand peste axul de delimitare a benzilor/drumului. Si inca un sfat: cand deschdeti usa, mai ales cand parcati pe partea dreapta, nu uitati sa va uitati in oglinda retrovizoare. Aici este cea mai mare problema: Daca mergi cu bicicleta prea aproape de masinile parcate si se deschide o portiera.....si daca mai e si trafic pe 2 -3 benzi...poti deveni victima sigura. De aceea , eu imi ocup TOATA banda...
Absolut corect (si LEGAL) faptul ca iti ocupi banda! La fel fac si eu in (prea) putinele ocazii cand o dezleg de calorifer si ma urc pe ea (la bicicleta ma refer...). In acelasi timp, referitor la problema legata de portiere: "reamintesc biciclstilor" ca autoturismul are dreptul la toata banda iar depasirea se face trecand peste axul de delimitare a benzilor/drumului. Daca banda 2 e ocupata: opresti, te asiguri si depasesti pe banda 2 cand ai loc, exact ca orice alt vehicul! In felul asta:
1. respecti legea
2. eviti portiera

Privind respectul reciproc in trafic, desi nu am nici un studiu care sa-mi fundamenteze opinia, eu cred (pe baza de intuitie) ca un mare procent din biciclisti respecta legea/colegii de trafic mai degraba din teama de a nu pati nimic, decat din educatie. Si cand spun asta ma bazez pe observatia ca biciclistii sunt acei oameni care, atunci cand nu sunt pe bicicleta, sunt fie pietoni fie soferi. E de ajuns sa-i studiezi pe acestia si sa extrapolezi, si ajungi iremediabil la concluzia de mai sus :(.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bogdanb

Re: Masa Critica
« Răspuns #15 : 06.Ian.2014, 12:20:00 p.m. »
Absolut corect (si LEGAL) faptul ca iti ocupi banda!

De unde pana unde biciclistul are dreptul "corect si legal" sa ocupe o banda intreaga?  :-O :-O Are biciclistul permis de conducere? ii certifica cineva periodic abilitatile fizice si psihice de a face parte din trafic? Primeste acesta vreo sanctiune pentru vreo abatere de la codul rutier (in special varsta, conducere sub influenta alcoolului sau drogurilor, etc...) sau pentru neindeplinirea vreunei conditii tehnice a bicicletei? Sau daca este asa si gresesc eu, sa permitem sa mearga pe bulevard si carutele si calaretii, pe acestia de ce sa discriminam?

Ca remarca, 99% din biciclistii pe care ii vad zilnic in traficul din Bucuresti trec pe rosu, la intersectii se strecoara printre pietoni (deci sunt trafic auto sau pietoni in functie de cum le convine), iar cand nu au toata banda la dispozitie merg pe dungile de separare, ba mai sunt si agresivi daca li se pare ca nu le-ai lasat suficient loc.
Inainte de a cere drepturi biciclistii de oras ar trebui sa arate ca sunt dispusi sa-si asume macar obligatiile esentiale ale unui real participant la trafic. Altminteri, orice manifestare de gen nu va fi decat o alta tulburare a ordinii publice.
Am facut precizarea "de oras" fiindca doar la oras sunt aceste probleme. La sate bicicleta, caruta si automobilul coexista in armonie fara sa se impiedice unul pe celalalt.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Laurentiu

Re: Masa Critica
« Răspuns #16 : 06.Ian.2014, 01:23:51 p.m. »
De unde pana unde biciclistul are dreptul "corect si legal" sa ocupe o banda intreaga?  :-O :-O Are biciclistul permis de conducere? ii certifica cineva periodic abilitatile fizice si psihice de a face parte din trafic? Primeste acesta vreo sanctiune pentru vreo abatere de la codul rutier (in special varsta, conducere sub influenta alcoolului sau drogurilor, etc...) ...
Este participant la trafic si se supune regulilor de circulatie. Decretul este si pt bicilist asa cum este si pt carutas si pt tractorist si pt motorist si pt conducatorul auto.

Participant la trafic inseamna tot ce misca intre cele doua borduri ale drumului iar vehicul nu inseamna doar cele cu motor. Si bicilistul este obligat sa semnalizeze schimbarea directiei de mers si frinarea. Ca nu o fac toti, este alta poveste.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Masa Critica
« Răspuns #17 : 06.Ian.2014, 01:24:19 p.m. »
Ce am gasit cu privire la legislatia pentru biciclisti - Legislatie biciclisti.

Ca remarca, 99% din biciclistii pe care ii vad zilnic in traficul din Bucuresti trec pe rosu, la intersectii se strecoara printre pietoni (deci sunt trafic auto sau pietoni in functie de cum le convine), iar cand nu au toata banda la dispozitie merg pe dungile de separare, ba mai sunt si agresivi daca li se pare ca nu le-ai lasat suficient loc.
Inainte de a cere drepturi biciclistii de oras ar trebui sa arate ca sunt dispusi sa-si asume macar obligatiile esentiale ale unui real participant la trafic. Altminteri, orice manifestare de gen nu va fi decat o alta tulburare a ordinii publice.
Am facut precizarea "de oras" fiindca doar la oras sunt aceste probleme. La sate bicicleta, caruta si automobilul coexista in armonie fara sa se impiedice unul pe celalalt.

Chiar daca asa ar sta situatia (ma refer la procentul biciclistilor 'de oras' periculosi, desi inclin sa cred ca e chiar invers, datorita comportamentului soferilor de oras), nu cred ca e cea mai potrivita solutie sa te apuci sa educi un asemenea biciclist -> schimbarea tot de la noi, soferii, trebuie sa vina; vorbim de un dispozitiv in miscare de cel putin 800kg versus un alt dispozitiv in miscare de cel mult 150kg. Oare cine castiga ?!  :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Masa Critica
« Răspuns #18 : 06.Ian.2014, 02:34:24 p.m. »
ceea ce vad zilnic prin oras ( ca nereguli) sunt:
-Biciclisti fara casca de protectie
-Biciclisti fara vesta reflectorizanta !  - aceste doua sunt cel mai des intalnite.
-Bicilisti fara far - fata
-biciclisti fara stop ( mai rar, dar am vazut, chiar seara). elementele reflectorizante sunt binevenite, dar e bine sa ai far si stop cu leduri ( hai sa fim seriosi, nu costa foarte mult  ;)  - si sunt foarte utile. Un far bun te ajuta sa vezi gropile din carosabil, deci nu mai comentez mai mult.

In ceea ce priveste trecerea printre masini oprite la stop, eu o fac pe partea dreapta, fosrte incet si prudent. Nu am avut conflicte. Imi este teama de usi deschise la stop. daca coloana de masini porneste ( semaforul devine verde), ma opresc si imi ocup locul in coloana, nu ma strecor printre masini. Daca autobuzul este oprit in statie il astept sa plece, nu depasesc pe partea stanga, decat daca strada/bulevardul este complet liber. Tin la pielea mea, prefer sa astept  :D
Din punctul de vedere al soferilor cel mai des, nu se respecta limita de distanta fata de biciclist ( atunci cand te depaseste). Unii trec foarte aproape de mine. Autobuzele o fac intodeauna, pastrand o distanta de minim 1m - asa estimez eu, nu m-a incurcat niciodata un autobuz; daca ele pot, ar trebui sa o faca si celilalti soferi.
Vesta ma ajuta foarte mult. o recomand tuturor.
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline hugbear

Re: Masa Critica
« Răspuns #19 : 07.Ian.2014, 07:38:14 p.m. »
De unde pana unde biciclistul are dreptul "corect si legal" sa ocupe o banda intreaga? (A)  :-O :-O Are biciclistul permis de conducere? (B) ii certifica cineva periodic abilitatile fizice si psihice de a face parte din trafic? Primeste acesta vreo sanctiune pentru vreo abatere de la codul rutier (in special varsta, conducere sub influenta alcoolului sau drogurilor, etc...) sau pentru neindeplinirea vreunei conditii tehnice a bicicletei? (C)





(A) Conform codului rutier:
Citat
Art.1.
(1) Circulatia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor si a celorlalte categorii de participanti la trafic, drepturile, obligatiile si raspunderile care revin persoanelor fizice si juridice, precum si atributiile unor autoritati ale administratiei publice, institutii si organizatii sunt supuse dispozitiilor prevazute în prezenta ordonanta de urgenta.
Citat
35. vehicul – sistemul mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari;
Citat
10. bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
Citat
6. autovehicul – orice vehicul echipat, prin constructie, cu un motor cu propulsie, in scopul deplasarii pe drum. Mopedele, troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrari, denumite masini autopropulsate, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

Vehicule sunt si bicicleta si autovehicului. Singura diferenta e ca autovehiculul e autopropulsat. Acolo unde legiuitorul a considerat necesar, a mentionat diferentele de reguli aplicabile diverselor categorii de "traficanti". Unde nu se mentioneaza tratamente "speciale" -> au aceleasi drepturi si obligatii. In sensul asta, te-as intreba eu "de unde rezulta ca biciclistul NU are dreptul la toata banda", si "anume ce procent din banda ii revine acestuia"?




(B)Legea nu impune eliberarea permisului pentru toate vehiculele (sau "alte categori de participanti la rafic") ci doar pentru cele specificate in Anexa nr. 1 – Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere




(C) Ar trebui.




Inainte de a cere drepturi biciclistii  de oras   ar trebui sa arate ca sunt dispusi sa-si asume macar obligatiile esentiale ale unui real participant la trafic. Altminteri, orice manifestare de gen nu va fi decat o alta tulburare a ordinii publice.
Cu totul, deplin, integral si definitiv - de acord! Cu mentiunea ca eu nu restrang aria de aplicare a afirmatiei doar la biciclisti, ci o consider aplicabila si soferilor; si, in general tuturor celor care aleg sa coabiteze intr-o societate.
« Ultima Modificare: 07.Ian.2014, 07:46:29 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon