Autor Subiect: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?  (Citit de 9985 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online NicNic

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #20 : 30.Sep.2013, 04:06:54 p.m. »
Nic ;) Nu voiam decat sa descriu locatia, nu sa fiu rautacios. Dar vad ca m-am facut inteles.

Nu-i niciun bai. Nu am simtit nimic rautacios. Chiar ma simt bine ca am inteles exact ce doresti si am putut sa iti spun parerea mea in cunostinta de cauza, nu pe alaturi.

Asadar, daca vei avea drumuri zilnice la casa din munte, vei avea nevoie de 4x4 cu reductor.
Eu am experiente sporadice cu Sx4 al meu la munte. Garda la sol este suficienta, are si scuturi. Dar tractiunea in situatii grele este nepotrivita. As fi avut, in mod clar, nevoie de un reductor cel putin. Sau poate si un motor diesel cu un cuplu bun de la turatii scazute.
Partea cu cauciucuri te ajuta si ea, dar trebuie sa ai cu ce sa invarti cauciucurile alea ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristidav

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #21 : 30.Sep.2013, 04:26:45 p.m. »
Lucianer, e nevoie de modificari pentru 65/16R ? Parca zicea colegul ca nu...

Ma gandeam la varianta 215 65 R16 cauciucuri AllSeason, sa nu mai tot schimb pe ele, daca tot cumpar noi, diferenta de pret nu e mare. Poate + inaltare (are cineva habar ce si de unde trebuie sa cumpar pentru o usoara inaltare a suspensiilor ?), dar sa raman cu 65/R16, sa nu fac modificari masinii.

Ce parere aveti ? Va multumesc mult.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #22 : 30.Sep.2013, 04:38:43 p.m. »
Iti spune @Shpeedy. Cunoaste problema. :)
Go Terios!!!:)
 

Offline shpeedy

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #23 : 30.Sep.2013, 05:42:41 p.m. »
Lui @Lucianer ii place sa ma tachineze pe subiect...  :D

Mentionez din start ca nu am facut inca nimic legat de inaltarea masinii, dar caut solutii (adica sunt la stadiul de citire).

Revenind la subiect, lift-kit-ul de care vorbeam nu stiu cat de potrivit este pentru modelele europene post-facelift (>=MY2010) - colegul @LTD inteleg ca a renuntat la el. Asta pe langa costul destul de maricel (datorita costului transportului din State). Drept urmare, am cautat sa vad daca se gaseste ceva si la nivel european, din pacate fara raspuns de la cei de la Spaccer.de . Ca o concluzie, am cam renuntat la ideea unei solutii de inaltare din suspensie.

Ramane solutia inaltarii din roti (diametru mai mare decat al rotilor stock) - aici colegul @rezare are deja experienta cu roti de iarna 215/65R16 (maximul care s-ar putea pune fara lift-kit). Dar - la aceste dimensiuni 215/60 sau 215/65R16 - intervin parerile, destul de impartite, cu privire la uzura prematura a suspensiei si nu numai - datorita greutatii mai mari a anvelopelor. In ceea ce te priveste, pentru a avea si beneficiul tractiunii alaturi de cel al cresterii garzii la sol, cred ca te-ar avantaja un set anvelope A/T (din ce am citit, eu oscilez intre Michelin Latitude Cross 4x4 si Yokohama Geolandar A-T/S) sau unele de iarna cu profil mai agresiv (americanii zic ca disputa ar fi intre Firestone Winterforce si General Altimax Arctic, dar nu prea se gasesc pe la noi).

Pentru a inlatura factorul diferenta de greutate din aceasta "ecuatie" ma gandesc ca in aceasta toamna - la schimbarea anvelopelor de vara-iarna pe jante - sa le cantaresc pe fiecare in parte pentru a avea un punct de pornire si - fctie. de asta - sa vad ce decizie iau: jante aliaj mai usoare de 15" + anvelope A/T 205/70R15 (sunt mai ieftine) SAU dau dreaq orice idee cu referire la inaltarea SX4-ului si imi planific buget pentru o Vitara veche pe care s-o inalt/incalt cum s-o putea...  :D

Cam pana aici am ajuns eu cu cercetarea si optiunile. Daca vrei sa continui, be my guest...

« Ultima Modificare: 30.Sep.2013, 05:49:39 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #24 : 30.Sep.2013, 07:23:18 p.m. »
Nu bre, stiu ca te-ai agitat destul de mult. :-))
Go Terios!!!:)
 

Offline cristidav

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #25 : 01.Oct.2013, 11:27:04 a.m. »
Mersi de info.

Sa presupunem ca deocamdata raman la varianta cu niste cauciucuri mai mari.
Ce-mi recomandati ?
1. Pastrez cauciucurile de vara originale (si pt ITP) si-mi iau AllSeasonuri cu care merg vara-iarna 215 65 R16
2. Pastrez cauciucurile de vara originale (si pt ITP) si-mi iau M+S cu care merg vara-iarna 215 65 R16

Tin sa specific ca iarna NU voi urca la casa, e imposibil fara 4x4, nu voi bate drumuri de munte inzapezite, etc. Feature-ul M+S al AllSeason pentru mine e o caracteristica oarecum legala, vreau doar sa respect legea. Nu sunt adeptul drumurilor lungi sau proaste cand e iarna grea. De-asta m-am gandit la AllSeason.

Pareri ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #26 : 01.Oct.2013, 11:59:05 a.m. »
Feature-ul M+S al AllSeason pentru mine e o caracteristica oarecum legala, vreau doar sa respect legea.

La 215/65R16 oricum esti in afara legii (si a aleia nescrise, intrucat depaseste limita de 3%). Din experienta proprie si din ce am mai citit, All-Season-urile sunt cam frectie la picior de lemn. Nu stiu la ce M+S te-ai gandit, dar daca e vorba de All-Terrain-uri, da, as zice ca e o alegere mai buna. Daca vrei strict de iarna, pe care sa le poti folosi prin noroaie si in ultimele luni de toamna/primele de primavara, uita-te dupa unele cu un profil mai agresiv. Totusi la dimensiunile astea, in general am vazut ca sunt destul de scumpe anvelopele (de asta ti-am zis si de solutia jante 15" + anvelope, care te duce la cel mult 900RON/roata).

Bafta in alegerea solutiei cele mai potrivite (si poate ne spui si noua ce decizi) !
« Ultima Modificare: 01.Oct.2013, 12:22:03 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline cristidav

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #27 : 01.Oct.2013, 12:05:33 p.m. »
Din experienta unei cunostinte stiu ca All Terain sunt de rahat pe zapada. Nici nu erau Pirelli, ci Matador, ce-i drept.

Vreau All Season sa nu mai tot schimb pe ele decat la ITP. Le vreau pentru vara, sa am garda la sol, dar si pentru iarna, sa respect legea cauciucurilor M+S, asta insemnand un all-round tyre. La ce te referi cand spui frectie la picior de lemn ?

Am doua variante:
1. Fie All Terain M+S, pe care le folosesc si vara si iarna (desi cunostinta spunea ca iarna sunt de rahat, are un RAV4 cu AT-uri)
2. Fie All Season, pe care le folosesc tot vara si iarna (desi tu spuneai ca sunt frectie la picior de lemn)

Ce sa mai inteleg eu ? :))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline BXXENL

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #28 : 01.Oct.2013, 12:19:42 p.m. »
All seasons nu sunt bune nici vara nici iarna, sunt proaste tot anul. Dar iti poti face treaba cu ele decent daca nu ai pretentii de la masina si adaptezi mereu viteza corespunzator.

Ilegal o sa fii si daca sunt M+S si daca nu sunt pt ca ai alta dimensiune decat cea omologata.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: Parere: O vand sau raman cu Suzi mea ?
« Răspuns #29 : 01.Oct.2013, 12:20:10 p.m. »
Cateva surse despre eterna lupta cauciucuri iarna vs all-season: 1, 2, 3, 4 si 5.
Mesajul e cam unul singur: desi sunt si pentru vara, si pentru iarna, All-Season-urile sunt un compromis ce nu performeaza nici in postura de cauciuc de vara, nici in cel de iarna...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X