Nu s-a comportat prea bine, din pacate
http://www.autobild.de/artikel/suzuki-kizashi-dauertest-4305001.html
Daca ne puteti face si noua un rezumat...personal nu prea stiu deloc Germana iar google translate de multe ori schimba sensul propozitiilor...
hai ca incerc eu o traducere
scuzati va rog daca nu suna chiar fluent, nu sunt obisnuit cu traduceri in scris...
100.000 km cu Suzuki KizashiSuzuki e sinonim cu masini mici si de teren. Kizashi insa e o limuzina de oras de tipul Jeta – si arata in testul de anduranta ca japonezului ii lipseste inca experienta la acest capitol.
Inca ii reuseste acestei masini sa fie la fel de ravnita ca si una sportiva: de fiecare data cand Kizashi e oprit la semafor si trecatorii isi scot mobilele. Repede o poza! O masina de preserie? Un prototip? Nu conteaza, in orice caz ceva necunoscut. Kizashi? Nu am auzit? Normal, cand in Germania s-au vandut pana acum doar 1614 bucati. El este un novice, prima incercare a specialistilor in 4x4 in clasa medie. Cum de altfel au facut multe alte japoneze, coreene chiar si chinezoaice mai inainte. Deci Suzuki. Asta a trezit curiozitati sceptice cand Kizashi Sport 2.4 pentru 29.092 euro a ajuns in decembrie 2010 la autobild pentru un test de anduranta. Pentru ca modelul e nou pentru Suzuki, dar nu chiar inovativ. Berlina, tractiune fata, transmisie manuala. Doar motorul iese in evidenta: patru cilindrii fara turbo cu o cilindreee neobisnuita de 2.4 l. “In sfarsit unul care nu este un handicapat umflat cu pompa” comenteaza redactorul Mario Puksec puterea disponibila uniform si limita sportiva de 220 km/h (conform vitezometrului) in treapta a cincea.
Colegul Christian Steiger vede” in designul putin bizar chiar o urma de caracter aducator de aer proaspat”. Simpatie, ce datorita multor mici neajunsuri dispare repede. Inervante sunt bipurile galagioase la deschidere usilor, suportul picioarelor la scaunele fata prea scurt, plasticul ce are greierasi si nivelul ridicat de zgomot – un mic concert de tobe datorat pietricelelor, asemanator unei ploi torentiale in pasajul rotilor. Cea mai mare problema o reprezinta insa sistemul adaptat Pioneer F-20 BT cu ale sale taste minuscule si utilizare greoaie. Multi au preferat sa nu porneasca sistemul de radio-navgatie. Suspensia ferma cu rotile late de 18 toli e preferata doar de soferii sportivi, cei ce vor sa parcurga multi km in conditii de confort injura insa rulajul dur. O parere unanima este si in ceea ce priveste proasta rulare in linie dreapta si directia imprecisa. “Greu de urmat o linie dreapta” spune Martin Puthz. Corectarea continua a traiectorie inlatura orice placere.
Placerea i-a disparut definitiv lui Berend Sanders cand la 38.200de km, a ramas in drum pe A96 din motive necunoscute. Motor stricat? A fost luat pe platforma de serviciul Suzuki 24 de ore si a doua zi s-a stabilit incredibilul motiv: rezervor gol! Cu toate ca indicatorul mai arata ca mai e un sfert din rezervor si o autonomie de 170 km. Acelasi lucru s-a repetat la 57.551 km. Cauza, un indicator de benzina prost calibrat, indicator ce a fost imbunatatit de Suzuki dupa lansaea in serie a modelului. La masina de test a fost inlocuit insa bordul. Si de parca soarta nu i-ar fi jucat destule feste saracului Berend Sanders, pe drumul de intoarcere masina intra din ce in ce mai viteza, ambreiaju prindea la podea astfel incat la Goslar a trebuit sa opreasca. Telefon la asistenta, platforma, service, intrega poveste. De aceasta data au fost de vina arcurile de la placa de presiune. Raspunsul Suzuki: nu am mai avut clienti care sa pateasca asa ceva. Noi am patito aproape de doua ori. La inspectia de sfarsit a testului am descoperit din nou doau arcuri ce abia se mai tineau. Interiorul a supravietuit testului mult mai bine. Scaunele sunt ca noi, plasticele aproape ca nu sunt zgariate, insonorizarea ca si noua. Dar puntea fata avut de suferit, directia si sistemul de rulare au pierdut din fermitate dupa cum o demonstreaza dezmembrarea masinii. Toate articulatiile prezentau semne de slabire. Incepand cu noiembrie 2010 limuzina e dotata cu un sistem de directie imbunatatit si sistemul dezastros de navigatie a fost inlaturat – Suzuki a invatat lectia.
Ca in toate testele de anduranta Auto Bild, a fost demontata si aceasta masina dupa atingerea celor 100.000 km si controlata uzura. Cum s-a prezentat Kizashi la aceasta inspectie puteti vedea in galeria foto iar articolul complet il gasiti in arhiva online sub format pdf.
Joachim Staat
Concuzii:
Kizashi ramane o masina originala ce cu al sau aspect dinamic nu trebuie sa se ascunda. Cu o relatie Pret – Performante de top. Faptul ca masina de test s-a pozitionat in lista fiabilitatii pe un loc codas se datoreaza indicatorului de combustibil si ambreajului slab. Fara aceste defecte ar fi primit punctajul 2+. Fara indoiala ca novicele Kizashi mai are de invatat in lasa medie.