La bateria pe care o are un Wagon nu cred ca este putin doar ca o sa fie de un drum mai lung pt. a incarca bateria .
Teoretic o tensiune de 13.5 v pt. incarcarea bateriei este ideala , acumulatorul auto numit in popor baterie este defapt o baterie de elementi in numar de 6 unde fiecare element produce 2v inseriati 12v pt. incarcarea lor avem nevoie de 2,2 v adica 13.2v deci o tensiune de 13.5v este suficienta,dar pt. ca acumulatorul este expoatat in regim sever se foloseste o tensiune de 14v -14.4v pt. o incarcare mai rapida.
Din aceasta cauza pt. mine nu este un semnal de alarma daca la bornele bateriei am o tensiune de 13.5v constanta indiferent de consumatori in cel mai rau caz poate indica o baterie descarcata sau dimensionata incorect fata de capacitatea generatorului de curent de pe masina respectiv alternatorul.
Daca tesiunea scade sub 13.2v atunci se pare ca este o problema pt. ca nu vom avea o tensiune suficienta pt. incarcare si cum se spune "masina merge pe baterie" pana va ramane fara curent din aceasta cauza cred ca colegului nostru i sa oprit masina in mers si nu a putut-o sa o porneasca decat dupa o pauza suficienta pt. ca bateria sa isi revina dar nu suficient pt. a furniza putere electromotorului sa o porneasca corelandu-se cu o problema la acesta din urma .Ce ma dus la concluzia ca si acesta are o problema este ca a incercat cu alta baterie si nu a pornit ,dar a pornit impinsa lucru care la scos din circuit, se poate chiar sa aiba un fir slabit sau oxidat pt. ca am vazut cateva Wagoane din 98-2000 si toate parca au stat in acid cel putin la toate tresa de masa la motor ce vine legata pe protectia de la esapament din fata era rupta eu unul am montat alta suplimentara.