Autor Subiect: Sx4 in off-road, da ori ba?  (Citit de 17135 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #20 : 02.Iun.2013, 01:01:10 a.m. »
Si vei ajunge ca mine..mai devreme sau mai tarziu. Daca vrei ceva altfel, go by urself a Suzuki Jimny, aloca-i inca 2000€ pentru pregatire de offroad (asa, la modu' utilitate, nu look + GPL) si ai si o masina de oras si una care sa iti satisfaca nevoile offroad.

Nu cred ca e potrivit Jimny sa mergi prin tara sau urban, cate 30000 km pe an. Si doar cateva sute de kilometri prin off-road.
Ar fi o solutie ideaa cu Jimny si Sx4 impreuna!
Dar bugetul e limitat....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #21 : 02.Iun.2013, 10:59:27 a.m. »
Pune-l la incercare :)


Sent from my  using Tapatalk.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline Laurentiu

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #22 : 02.Iun.2013, 11:33:10 a.m. »
...singura modificare ce ar putea avea un efect real si semnificativ acolo unde iti trebuie tie ar fi schimbarea pinioanelor din cutie pentru viteza 1.
......... sau confectionarea si montarea unui reductor cu cuplaj mecanic.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cata quarkk

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #23 : 02.Iun.2013, 12:27:30 p.m. »
Ambreiajul poate fi schimbat, dar va fi cu unul mai bun? Fiindca cel de acum e functional ca din fabrica, adica insuficient pentru o exploatare linistita in off-road.
Mi-a povestit cineva de o chestie foarte interesanta : modificarea discurilor de ambreiaj, pentru a rezista mai mult, si la puteri mai mari. Acest lucru se poate face in functie de dorinta, bugetul si utilizarea fiecaruia, pe 3 stagii. Am inteles ca se rade materialul original de pe disc, si se inlocuieste cu un material cu kevlar in compozitia lui, ajungandu-se si la inlocuirea arcurilor, etc. Primul stagiu am inteles ca face discul de ambreiaj sa tina de 1,5 ori mai mult decat unul standard, la utilizare intensa.
 

Offline hugbear

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #24 : 02.Iun.2013, 01:39:29 p.m. »
......... sau confectionarea si montarea unui reductor cu cuplaj mecanic.
Ar fi ideal, doar ca pracic presupune mutarea cu totul a cutiei de viteze, intercalarea reductorului, modificarea prinderilor, gasirea unei rute pana in habitaclu pentru comenzi...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #25 : 02.Iun.2013, 01:41:51 p.m. »
Înainte de a schimba kitul de ambreiaj, am avut o discuție telefonică cu un mecanic cu care mai colaborez din urbea natală, acesta explicându-mi că la unele mașini poate fi montat kit de ambreiaj de diametru ceva mai mare, totul depinzând de arhitectura ansamblului motor-CV. Omul chiar știe ce vorbește, nu am mers pe varianta lui deoarece trebuia să imobilizez mașina câteva zile la el în atelier, în condițiile în care eu aveam, la momentul discuției telefonice, mașina internată într-un service ieșean ca urmare a unei dovezi de tandrețe în trafic din partea unei doamne avocat și am decis să rezolv pe același bilet de internare portiera și ambreiajul.
Opțiunea pentru un kit de diametru ceva mai mare o voi avea în vedere la o eventuală înlocuire a kitului montat acum pe mașină .
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #26 : 02.Iun.2013, 02:49:47 p.m. »
... la unele mașini poate fi montat kit de ambreiaj de diametru ceva mai mare, totul depinzând de arhitectura ansamblului motor-CV....

Intr-adevar, ar fi posibil. Cel mai complicat imi pare a fi modificarea (inlocuirea) volantei, fiindca alt set (placa si disc) de ambreiaj care sa se potriveasca, s-ar gasi mai usor...

Chiar as fi curios daca cineva a facut ceva modificari in sensul imbunatatirii caracteristicilor de tractiune ale Sx4.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline bogdanb

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #27 : 04.Iun.2013, 01:46:00 p.m. »
Ma intereseaza strict opinii privind limitele off-road-ului posibil pentru Sx4 1,6 VVT.

Limitele atinse de mine au fost:
- traversare prin Pasul Predelus (de la Valea Doftanei pana in DN1A in apropiere de Sacele) vara, teren in general uscat, cu mici portiuni cu balti.
- urcare-coborare iarna, zona Sinaia-Busteni, pe zapada in general batatorita, cu portiuni de framantata maxim 15-20cm; nu un traseu anume, in zona aia toate drumurile sunt in panta  :D
- urcare/coborare de mai multe ori pe drumul Cuibul Dorului - Saua Dichiu inainte de asfaltarea drumului, vara si toamna; teren maxim umed, niciodata pe zapada
- traversare pe traseul Zarnesti-Magura-Moieciu, iarna; zapada inframantata, cca. 20cm pe alocuri si mai mare.
- traversare pe traseul Zarnesti-Magura-Pestera-Moieciu, vara. teren uscat
- dus-intors pe traseul DN7A-Ciunget-Lacul Petrimanu, iarna; zapada batatorita, sau afanata max. 20cm.

Cam din aceasta categorie au fost traseele parcurse de mine; nu am incercat sa fortez masina mai mult, dar cat am avut nevoie de ea, raspunsul mi s-a parut peste asteptari.
Da, poate fi nevoie de turatie mai mare uneori. Poate fi nevoie de 4x4Lock alteori. Per total insa, cel mai important este sa inteleg ce pot sa-i cer masinii, incat sa ajung la destinatie cu ea intreaga.
Vezi si poze, pe aici
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline shogunu65

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #28 : 04.Iun.2013, 03:27:24 p.m. »
Dar nu am avut probleme de aderenta, ci murea motorul! Doar daca o tineam la mai mult de 3000 rot/min reuseam sa urc.
Problema a aparut dupa ce m-am oprit in panta si n-am mai reusit sa accelerez, dupa pornire, pana la o viteza suficienta sa merg cu turatia necesara la motor....

am o curiozitate ... ai incercat sa tragi frana de mana, sa accelerezi la 4-5000 de ture apoi sa ridici piciorul de pe ambreiaj? adica sa nu folosesti frana de picior ci doar pe aia de mana?

problema asta de urcat panta dupa ce am oprit am avut o si eu, dar in alte conditii. Drumul era cel de la Fabrica de apa minerala Cheia spre Cabana Ciucas, in conditii de iarna, cu zapada framantata de 3-4 cm. Ce m-a amuzat a fost ca dupa ce am incercat eu ... n am reusit ptr ca nu voiam sa omor ambreiajul (masina avea doar 6000 km) a venit un volvo xc 90 diesel ... care a urcat inca vreo 500 m, dar nu a reusit sa ajunga la cabana. In ziua aia nu a urcat pana sus decat un nissan papuc al celor de la cabana, care avea lanturi puse pe spate. B-)

revenind la urcarea mea ... nu aveam lanturi, eram pe 4x4 lock cu esp oprit .... dar daca incercam sa o accelerez peste 3-4000 rupeam aderenta si nu inaintam .... cine a fost la Cabana Ciucas stie cum este drumul .... daca nu esti obisnuit te cam omoara si daca urci pe jos :)))
 

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #29 : 05.Iun.2013, 11:03:35 a.m. »
@bogdanb:  Multumesc de sfaturi. Si pe mine ma intereseaza sa folosesc masina atat cat poate ea. Pentru asta am nevoie sa ii cunosc limitele. Bineinteles, coroborate cu ale mele....

@shogunu65: Am incercat si varianta plecarii in rampa cu frana de mana. Oricum, la mine problema era ca murea motorul, nu ca ar fi rupt aderenta...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!