Autor Subiect: Sx4 in off-road, da ori ba?  (Citit de 17133 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Sx4 in off-road, da ori ba?
« : 31.Mai.2013, 06:33:26 p.m. »
Sper cu acest subiect sa lamurim o problema: este Sx4 posibil de utilizat in off-road?

Cred ca sunt multi care vor spune din start ca Sx4 nu este o masina de  off-road. Dar hai sa parcurgem urmatorii pasi:

1-Ar trebui lamurit mai intai ce inseamna off-road.
2-Apoi, sa vedem ce ar trebui unei masini sa o poti folosi in off-road.
3-Si la final, sa incercam sa gasim daca Sx4 are ceva din cerintele de mai sus...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #1 : 31.Mai.2013, 06:40:27 p.m. »
Personal, am cumparat aceasta masina din nevoia de a merge mult cu ea prin tara, pe drumuri asfaltate. Si, ocazional (1, 2 sau maxim 3 ori  pe an), pe ceva drumuri forestiere sau speciale ( construite special pentru aumite obiective, unde nu exista acces).

Am folosit-o deja in cateva drumuri forestiere/speciale.
Pana acum am mers cu temere si fara a testa la limita capacitatile off-road ale masinii.
Totusi, in ultimul traseu, am urcat putin stacheta si am avut surpize....

O impresie actuala este cam greu de exprimat.  Sunt putin confuz si contrariat de capacitatile off-road ale lui SUVI (recte Sx4).

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #2 : 31.Mai.2013, 06:50:28 p.m. »
La acest moment, as spune urmatoarele:

Plusuri
Sx4 ofera o garda la sol suficienta pentru a te aventura pe teren mai denivelat (drumuri).
Dimensiunile masinii sunt un plus pentru ca te poti "strecura" mai usor.

Minusuri
Motorul pe  benzina este dezamagitor in off-road, datorita cuplului la turatii joase. Pante ce nu credeam ca sunt o problema, trebuiau abordate numai cu viteza I si pe la 3-4000 rot/min.
Ambreiajul, foarte placut pana acum in functionare citadina, te poate lasa la o fortare minimala (cred eu!). Pe panta ce o puteam urca doar in 3000 rot/min cu viteza I, am oprit si am incercat sa plec din nou. Am repetat figura doar de doua ori si am capatat un miros de ferodou incins pe care il mai am si acum, dupa 3 zile....

« Ultima Modificare: 31.Mai.2013, 06:55:55 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #3 : 31.Mai.2013, 07:22:54 p.m. »
Mirosul nu cred ca e de la ambreiaj, ci de la cuplarea 4x4.

In rest, SX4-le, chiar cu motorizarea otto, ajunge destul de departe, mai departe decat s-ar crede la prima vedere. Trebuie doar putin curaj si de preferat sa mai fie o masina pe traseu, in caz ca fortezi prea mult nota si te impotmolesti.   :)


Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #4 : 31.Mai.2013, 07:34:48 p.m. »
Mirosul era de la ambreiaj. Fumul a iesit chiar din ambreiaj, asta era vizibil.
Intr-adevar, poate daca fortam putin mai mult sau daca eram mai obisnuit cu masina in asemenea situatii, cred ca as fi ajuns si mai departe.
De ajuns, am ajuns oricum foarte departe. Dar tocmai ma obisnuiam cu acest "departe" cand m-am trezit in dificultate.

Cheia problemei  mele a fost ca eram doua masini pe traseu. Eu in spate. Cel din fata nu avea nicio problema la urcare (diesel, 4x4, fara reductor = Outlander), mergea foarte incet, eu il urmam de aproape, fapt ce m-a facut sa ma trezesc la turatii prea mici cu motorul meu. Asa au inceput problemele: oprirea in panta, pornirea de 2 ori cate 20 de metri, apoi fumul si mirosul de ambreiaj, si renuntarea din final.
Am lasat masina pe munte, am continuat drumul numai in prima masina si m-am intors dupa vreo 4 ore la SUVI cel abandonat temporar in creierii muntilor....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #5 : 31.Mai.2013, 09:32:58 p.m. »
@NicNic: aventura de care zici mai sus pe ce anvelope s-a desfasurat ? Banuiesc ca de asfalt... Vezi ca pe topicul american (si pe youtube) este un SX4 din Filipine sau Thailanda care merge binemersi la competitii offroad si e 4x2; are lift-kit si ... A/T-uri.

Din ce am mai vazut/citit, cele mai importante sunt anvelopele ... dup-aia vine omul/tractiunea.

Cat priveste Outlander-ul, cu exceptia turbodiesel-ului, nu cred ca are alte argumente in fata SXului.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk 2
« Ultima Modificare: 31.Mai.2013, 09:36:10 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #6 : 31.Mai.2013, 10:24:47 p.m. »
@shpeedy:  Da, eram cu Continental-urile cu care a venit.
Dar nu am avut probleme de aderenta, ci murea motorul! Doar daca o tineam la mai mult de 3000 rot/min reuseam sa urc.
Problema a aparut dupa ce m-am oprit in panta si n-am mai reusit sa accelerez, dupa pornire, pana la o viteza suficienta sa merg cu turatia necesara la motor....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #7 : 31.Mai.2013, 11:12:32 p.m. »
Din experiențele mele cu SX4 benzinar, problemele pe trasee solicitante - prin off-road eu aș înțelege și ceva noroaie, șleauri, nu drumuri forestiere pe care bătrânele Dacii se avântă, să nu mai vorbim de papucii diesel 4x4 - ar fi :
 - cuplul modest, chiar dacă ne putem consola (pe principiul "e adevărat că nu se ridică dar uite ce frumos atârnă") cu ideea că acesta e oferit pe o plajă mare de turații;
- ambreiajul subdimensionat. E adevărat că Luk miroase ceva mai puțin neplăcut comparativ cu Exedy-ul OEM dar se încinge la fel de prompt.

Este posibil ca variantele 4x4 turbodiesel să nu prezinte aceste două neajunsuri.

Pe de altă parte, nu e puțin lucru comportamentul decent și siguranța în rulare dată de benzinar pe șosea în condiții de ploaie, polei, zăpadă, etc. Dar cam pe aici se situează "skillurile" modelului în discuție, personal voi reîncepe documentarea referitoare la Lada Niva, o complementară pentru trasee pitorești ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #8 : 31.Mai.2013, 11:50:37 p.m. »
prin off-road eu aș înțelege și ceva noroaie, șleauri, nu drumuri forestiere pe care bătrânele Dacii se avântă, să nu mai vorbim de papucii diesel 4x4

nu cred ca cineva se apuca sa compare SX4 cu o masina utilitara...

Offline NicNic

Re: Sx4 in off-road, da ori ba?
« Răspuns #9 : 01.Iun.2013, 12:30:22 a.m. »
Nici eu nu cred ca o comparatie cu alte masini ar avea sens.
Ma intereseaza strict opinii privind limitele off-road-ului posibil pentru Sx4 1,6 VVT.
Sau cateva schepsisuri de a impinge limitele spre mai mult off-road...
Iar daca sunt si posesori de Sx4 cu motoare diesel ce ne pot impartasi din experientele lor in privinta comportamentului masinii in off-road, cu atat mai interesant!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!