Autor Subiect: Sisteme de frinare Japonezo - European  (Citit de 3122 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Sisteme de frinare Japonezo - European
« : 10.Mai.2013, 09:24:21 a.m. »
...ai sistemul de franare Hitachi sau Tokiko, un pic diferite fata de Lucas-urile din Ungaria.
Stie cineva si ne poate explica CITE "sisteme" si CARE sint diferentele dintre aceste "sisteme" de frinare ?

Din cite cunosc eu, dpdv al actionarii sint 4 sisteme de frinare: mecanice, pneumatice, hidraulice si electrice.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #1 : 10.Mai.2013, 10:25:54 a.m. »
Nu e vorba de diferente dpdv al modului de functionare, ci diferente de producator/piesa. De obicei nu sunt semnificative, da' pot fi chestii de genul "la etrier Brembo trebuie placuta cu 5 mm mai lata fata de Tokiko".
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #2 : 10.Mai.2013, 08:11:56 p.m. »
...e vorba de... diferente de producator/piesa. ... "la etrier Brembo trebuie placuta cu 5 mm mai lata fata de Tokiko".
Hmmmm, eu unul o vad ca pe o aiureala astfel incit sa nu mai stii ce sa pui pe masina si apoi sa te intrebi: de ce scirtiie, de ce se uzeaza discul pe un diametrul mai mare sau mai mic dupa schimbarea unui set de placute luate de la un magazin care nu are cunostinta de acesmenea "sisteme" si alte chestii de genul asta. Intr-un final nu vei mai sti ce ai pe masina.

Unde anume se poate vedea ce "sistem" ai pe masina si care sint dimensiunile standard ce-ti trebuiesc (ma refer la placutele de frina si saboti) ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #3 : 10.Mai.2013, 08:52:51 p.m. »
In catalogul de piese al producatorului, dupa VINul masinii :) daca e aceeasi piesa, are si acelasi cod OEM de obicei.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #4 : 10.Mai.2013, 10:10:38 p.m. »
...dupa VINul masinii :)...
Nu-i de ris. E un sistem de tot RAHATUL. Este ca si cum pt un simplu surub de 6 mm folosesti ca material din care sa-l fabrici, hexagoane de 10; 12; 13 sau chiar 14 mm. De ce sa folosesti o singura cheie (10 mm) cind poti umbla cu o trusa intreaga dupa tine ?  :(
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #5 : 10.Mai.2013, 10:22:43 p.m. »
Eh, nu e chiar asa. In principiu este (sau ar trebui sa fie) o situatie destul de rara si e impusa de multe alte considerente - economice si nu numai: disponibilitatea producatorilor in zona, acoperire geografica, etc. Colegul cu masina japoneza in Europa este o exceptie; din moment ce modelul respectiv este vandut in Europa cu provenienta Ungaria, pentru varianta aia vei gasi piese cu precadere. Tehnic, colegul are un import gri - cu avantajele si dezavantajele de rigoare.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline hugbear

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #6 : 10.Mai.2013, 10:41:09 p.m. »
De ce sa folosesti o singura cheie (10 mm) cind poti umbla cu o trusa intreaga dupa tine ?  :(
Pentru ca asa poti fi determinat sa cumperi (a se citi "sa cheltuiesti suplimentar pentru") o trusa intreaga. (v. "Vendor lock-in")
« Ultima Modificare: 10.Mai.2013, 10:43:29 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #7 : 10.Mai.2013, 10:55:04 p.m. »
Tehnic, colegul are un import gri - cu avantajele si dezavantajele de rigoare.

SX4 sedan a fost disponibil o perioada de timp in oferta oficiala Suzuki in Romania. Si toate sedanurile erau produse in Japonia, nu in Ungaria.

Offline Laurentiu

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #8 : 11.Mai.2013, 08:52:39 a.m. »
Pentru ca asa poti fi determinat sa cumperi (a se citi "sa cheltuiesti suplimentar pentru") o trusa intreaga.
Sint de acord ca orice mecanic trebuie sa aibe o trusa de chei dar nu sa si folosesti pt aceeasi dimensiune de surub (6 mm) diferite marimi de chei. :dknw:
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Seteh

Re: Sisteme de frinare Japonezo - European
« Răspuns #9 : 11.Mai.2013, 11:38:56 a.m. »
Salut .
Inca de la proiectarea masinii , fabricantul ia legatura cu diferiti producatori de sisteme pentru a produce siztemul pentru acea masina . Dupa teste se alege producatorul sau producatorii care vor echipa acea masina , in functie de zona in care se va vinde sau in functie de rezultatul de la teste . Binenteles ca in afara de fiabilitatea si greutate conteaza si altele cum ar fi costul . De aceea , de multe ori , dupa 2-3 ani de la lansare fabricantul masinii schimba sistemul la un facelift al modelului sau pur si simplu din cauza rechemarilor in service . Mai este si economica aceasta varianta intrucat 2 ani (parca) producatorul sistemului nu are voie sa produca piesele pentru aftermarket , decat OEM pentru fabricant.
Producatorul proiecteaza tot ansamblul respectiv de pe acea masina . De exemplu, daca e vorba de frane , de la borcanul de lichid pana la discul de frana . Putini stiu ca Mann&Hummel castiga din productia de carcase de filtre aproape la fel ca la productia de filtre . Daca a fost filtru Mann pe masina din fabricatie inseamna ca tot ce inseamna tubulatura si carcasele sunt produse tot de Mann .
SX4 gs 4X4 esp 1,6