Autor Subiect: Bujia - teorie si practica  (Citit de 8411 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #20 : 25.Apr.2013, 12:22:59 p.m. »
Factorii principali de protectie si ca o bujie sa functioneze in parametrii sint:
- tensiune mare la extremitatea ce intra in cilindru (scinteie de culoare albastra);
- bobina de inductie in stare buna de functionare;
- supape ce etanseaza bine pe scaune;
- simeringurile de pe cozile supapelor in stare buna de etansare;
- instalatia de aprindere reglata in limite normale in functie de cifra octanica a benzinei (0 gr; +1gr.; +2 gr.);
- fisa de alimentare in stare buna (sa nu scape scinteie spre partile metalica ale masinii);
- izolator ceramic fara fisuri;
- spatiul dintre electrodul central si "masa" (filet) curatat pt asigurarea transferului termic;
- distanta dintre electrodul de masa si cel central sa fie cea prescrisa in cartea tehnica;
- sa nu se curete niciodata bujia cu peria de sirma si smirghel;
- bujiile sa nu se "fiarba" niciodata;
- in functie de materialul folosit la electrozi, distantele dintre ei sa fie verificate periodic;
- cheia de bujii sa fie dotata cu o "saiba" de cauciuc la interior pt protectia izolatorului;
- extragerea bujiilor dupa "deztepenirea" din chiulasa sa se faca cu un furtun de cauciuc cu interior de 10 mm infipt in capul bujiei;
- montarea bujiei pe filetul din chiulasa sa se faca la mina si numai in faza finala (stringerea) sa se faca la cheie si niciodata cind motorul este cald; o ungere a filetului cu o picatura de ulei de motor, va usura desfiletarea bujiiei la urmatoarea revizie.

Sper sa nu-mi fi scapat ceva. Lista se mai poate completa.

P.S. Pe SX4 vad ca bujia e solicitata la dublu fata de motoarele mai vechi. Intr-un ciclu motor o bujie da 2 scintei in loc de una singura.
« Ultima Modificare: 25.Apr.2013, 12:30:36 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #21 : 25.Apr.2013, 12:46:10 p.m. »
Sau se poate elimina din ea :)

- cine mai regleaza aprinderea de mana la masinile actuale ?
- cine mai curata cu peria de sarma electrozii tratati de producator antioxidare (si alte "anti") ?
- la bujii cu iridiu nu se regleaza distanta intre electrozi.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline shpeedy

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #22 : 25.Apr.2013, 01:00:36 p.m. »
Intr-un ciclu motor o bujie da 2 scintei in loc de una singura.

Adica cum ? A doua pe ce faza e ?

Intreb doar, nu zic ca nu e asa...
 
« Ultima Modificare: 25.Apr.2013, 01:02:54 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline adrian_r5

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #23 : 25.Apr.2013, 01:17:29 p.m. »
Adica cum ? A doua pe ce faza e ?
Adica sint 2 bobine la 4 cilindri ... am scris aici cite ceva pe tema asta ;)
« Ultima Modificare: 25.Apr.2013, 01:22:01 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #24 : 25.Apr.2013, 05:14:28 p.m. »
1- cine mai regleaza aprinderea de mana la masinile actuale ?
2- cine mai curata cu peria de sarma electrozii tratati de producator antioxidare (si alte "anti") ?
3- la bujii cu iridiu nu se regleaza distanta intre electrozi.
1. Mai exista si stroboscop pt un reglaj dinamic nu numai static cu becul.
2. Mai exista inca "meseriasi" care inca n-au iesit la pensie iar masinile nu sint toate noi.
3. Distanta la bujii se regleaza in functie de aprinderea folosita si nu dupa materialul din care e confectionat electrodul.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #25 : 25.Apr.2013, 05:23:57 p.m. »
De la Denso citire:

Q. Do I need to set the gap?
A. Generally, no. The DENSO Iridium Power plug comes pre-set with a protective sleeve over the firing end, to protect the gap from accidental alteration. DENSO Iridium Power?s ultra-efficient firing power compensates for normally recommended gap settings that are smaller than the pre-set value. In the cases of vehicle modifications (nitrous, turbo-chargers, super-chargers, high power ignition systems, etc.), some adjustments may be desired. Or, if you prefer to remain consistent with factory specifications, you may adjust. However, please be careful not to place any stress on the fine center electrode during adjustment. You could accidentally break off the very hard, and therefore brittle, tip.

Daca ai vazut cum arata electrodul mic de la astea cu iridiu ... nu m-as baga sa ajustez nimic, e cat putza de furnica. In fine.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #26 : 25.Apr.2013, 06:01:35 p.m. »
Daca ai vazut cum arata electrodul mic de la astea cu iridiu ...
Din pacate nu am avut ocazia dar din traducere materialului tau reiese ca si la aceste bujii se poate  ajusta distanta dintre electrozi cu specificatia de a nu se atinge electrodul central.

De regula aceasta distanta se poate regla apropiind sau departind "electrodul de masa" fata de electrodul central.



In poza "a" se arata cum se face masuratoare cu "spionul" iar in poza "b" cum se utilizeaza cheia de reglaj fara a se atinge electrodul central.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #27 : 25.Apr.2013, 06:19:50 p.m. »
Teoretic da, da' ie-te cum arata (nu e cel mai bun unghi, dar se poate vedea raportul de dimensiuni intre ei): http://imageshack.us/photo/my-images/22/20130411121807.jpg/

Eu n-as risca :)
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #28 : 25.Apr.2013, 06:42:50 p.m. »
Eu n-as risca :)
Folosind corect cheia (nr. 2 in figura) nu prea ai ce risca.  :)  Electrodul de "masa"  e destul de departat la baza lui fata de electrodul central.

Daca bujia vine reglata din fabrica la 1-1,1 mm pt motorul prescris, atunci nu mai are nici un rost un altfel de reglaj. Reglajul distantei dintre electrozi se face cind recomandarea este diferita de valoarea prereglata.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dthem

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #29 : 18.Feb.2021, 10:32:55 a.m. »
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019