0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Ce treaba are muica motoru' de barca (alt regim de functionare) sau motoru' de 2 timpi (alt ciclu) cu motoru' si regimu' de utilizare al unui turism in ciclu urban, gatuit si el de norme EURO4/EURO5 ? de ce sunt masini cu esapamentu' negru ca taciunele si altele cu esapamentul curat - crezi ca la bujii nu exista aceleasi diferente ? mizeria in ambele provine din aceeasi sursa: rezultatul exploziei din cilindru.Are legatura motorul de barca si tocmai d-aia v-am dat un exemplu de genul asta ca sa vedeti ca un motor care are alt regim de functionare, chiar mai dur decat cel descris de voi, tot nu ancraseaza bujia si ca nu prea are legatura afirmatia voastra cum ca daca folosesti o masina pe distante scurte si motorul nu-si atinge temperatura optima de lucru, bujia se uzeaza, strica, incarca, prematur.Iar faptu' ca intrebi "daca simti ceva la bujii de iridiu" iarasi mi se pare hilar - adevaru' e c-am simtit un curent slab, da' uitasem geamu' deschis Crezi ca e scanteia mai verde sau mai virila decat una de bujie clasica, rezultand ca ii creste motorului a 3-a bobina de inductie si primesti 5 CP in plus ? e vorba in principal de fiabilitate si longevitatea bujiilor, d-aia si diferenta de "60 mii km/48 luni pentru iridiu sau 30 mii km/24 luni pentru drumuri grele".E hilar ca intreb daca simti ceva de la bujiile cu iridiu nu? Ia de-aici si citeste si explica-le alora de la NGK cum sta treaba cu geamul tau deschis.Eventual poate le zicem ca am inteles si noi care-i treaba cu conductibilitatea electrica, de aici si scanteia mai puternica pentru ca e mai bine controlata ca profil, intensitate, mod de propagare...http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/iridiumix.aspNu esti antipatic pentru ca nu accepti teorii, esti antipatic pentru ca insisti "sa fie neaparat ca tine" fara a aduce argumente tehnice in discutie, pretinzand sa iti demonstreze altii ca nu sunt adevarate. Si in plus, e a doua oara cand imi poluezi topicul de jurnal de bord cu discutii generaliste; o sa fac split in subiectul corespunzator.
O sa demontez bujiile la Jimny dupa 10.000km si o sa filmez cand fac asta sa vedeti depunerile care spuneti voi ca sunt si eu va spun ca nu sunt daca motorul nu este defect.
Va mai spun ca o bujie se uzeaza din cauza numarului de scantei date. Pur si simplu e vorba de temperatura dezvoltata la nivel micro (ca suprafata) care se lasa si cu transfer de material.
O bujie cu iridiu tine mai mult datorita punctului de topire mai mare al aliajului din care e facut electrodul bujiei.
Si ca sa evidentiez superficialitatea punerii problemei. Ce legatura are bujia/motorul cu esapamentul negru vs ala curat?
Pe esapament iese fumul si pentru asta exista autocuratarea de care vorbeste mai sus BXX. Adica ce mai ramane, funingine si ce e ea, se arde iar suprafetele bujiei sunt lucioase sa nu permita depuneri, sa nu adere.
Unde am scris eu ca se face transfer intre electrozi?
Va mai spun ca o bujie se uzeaza din cauza numarului de scantei date. Pur si simplu e vorba de temperatura dezvoltata la nivel micro (ca suprafata) care se lasa si cu transfer de material.O bujie cu iridiu tine mai mult datorita punctului de topire mai mare al aliajului din care e facut electrodul bujiei.
Am zis ca se face transfer de pe electrozi in "aer", prin ardere. Electrodul se rotunjeste, nu mai are colturi. Adica materialul de pe colturi si nu numai, in timp, datorita temperaturilor mari, se arde, se uscheste de acolo.
Cauza principala a defectarii bujiilor este fisurarea, spargerea izolatorului ceramic. Altfel, o bujie tine mult si bine.
Tot nu mi-a zis nimeni daca a simtit ceva cand a pus bujii cu iridiu.In fine, mi se pare ca sunt foarte antipatic pentru "pasionati" ca nu accept niste simple teorii care nu se bazeaza pe realitate si intreband firesc si normal niste lucruri simple, pare ca o fac pe desteptul nealiniindu-ma la flower power specific prin zona.
Pe esapament nu iese "fum", ca nu faci focul cu lemne, ci gaze de evacuare in urma arderii. Adica alea expulzate din camera de ardere (cilindru), care trec prin traseul de evacuare si ajung in aeru' ala de afara pe cat posibil filtrate. Pe bune, tu vorbesti serios? FUM fumuri, s. n. I.1. Suspensie de particule solide într-un mediu gazos, produsă în cursul arderii incomplete a materialelor combustibile (sau, artificial și intenționat, cu ajutorul unor substanțe chimice).Asa ca ala de iese pe esapament este chiar fum ca nu exista ardere completa la modul absolut. Filtrele retin particulele solide si le ard suplimentar sa le transforme in gaz in catalizator, idem si in filtrul de particule in cazul diesel.Aka, gazele de evacuare, denumite fizic, contin si fum.Aici:Nu se "uscheste" nimic de fapt; datorita conditiilor de functionare electrozii oxideaza, se uzeaza in timp. Uzura duce la cresterea distantei intre electrozi si la cresterea voltajului necesar pentru scanteie, scanteia "scade" si pana la urma dispare de tot.Ba se uscheste, oxidarea ce este?!? Exact asta am scris si eu dar tu nu, batman-batman.M-ai lovit. Deci asta e principiul tau de intretinere, merge pana crapa de tot ? si toti producatorii de masini recomanda schimbarea lor de tampiti, doar ca sa faca burta mare NGK si Denso ? poftim, de la Denso producator de bujii:Unde vezi ca am scris eu ca trebuie sa mergi cu bujiile pana crapa de tot? De unde si pana unde ma acuzi ca as fi afirmat ca producatorii de masini sunt tampiti?!?Am spus doar ca e putin exagerat sa spui ca o bujie isi injumatateste perioada de functionare doar din cauza faptului ca mergi cu masina putini km.Vezi factorii ce provoaca uzura, da ? heat, handling, driving conditions, moisture, driver's way of thinking, out of oil.